AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Lurer på om jeg skal strikke mor signe teppe. Kan jeg bruke noe av garnet fra Nille? Trenger hjelp. Har ikke mange mulighetene når det gjelder garnvalg her hvor jeg bor- det er vell Nille som er alternativet. Legger jeg opp masker på rundpinne og strikker rett frem og tilbake? Med en eller to tråder?
Tropehus Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Teppet er egentlig strikket i 2-tråds Merino (200g) på pinne nr.6. Jeg vil tro at du kan bruke det babygarnet Nille fører, det er også Merinoull tror jeg. Men; da ville jeg bare fulgt litt med på strikkefastheten så det ikke blir for lite i alle fall. Men du kan kjøpe "riktig" garn fra Nostebarn.no da? Her hvor jeg bor (som er rett ved Nøstebarn) har Nille bare skikkelig skrikete farger i det babygarnet, med unntak av offwhte..
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Tenkte jeg ikke på at jeg kunne en gang. Kanskje jeg likegreit skal gjøre det da- så vet jeg at det blir vellykket vertfall Takk for tips :D
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 jeg liker alpakka bedre.. en tråd, pinne nr 6, rundpinne, strikker det diagonalt med hullkant om du søker på mor signe ser du vi har allerede en tråd om dette babyteppet
Tropehus Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Jeg tror Nøstebarn garnet er "løsere" spunnet, enn det Nille har, og jeg tror Nille sitt er 3-tråds - så hvis du vil være sikker ville jeg bestillt Nøstebarngarnet. Det er jo kun to nøster du trenger, så selv om det er dyrere så er du i hvert fall sikker på resultatet.. Og hvis du skal strikke ett til en annen gang, så kan du jo sammenlinke med Nillegarnet da?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Prisen er ikke avgjørende, er bare at det er den foretningen med garn jeg har her hvor jeg bor Men tror nok jeg skal gå for å bestille da heller
Gjest pysepusen Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Jeg ville absolutt gått for alpakka eller babyull (ikke sånt fra Nille, det er hardt synes jeg). Anbefaler minialpakka fra Sandnes eller babyull fra Dale eller Sandnes - eller baby merino fra Drops
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå