Gå til innhold

Hvilken pris kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lommeboka er så tynn for tida at den hyler etter mat. Jeg har derfor tenkt ut måter å tjene penger på, og satt i gang med å strikke skjerf og halser av denne sorten for salg:

http://www.zede.no/98111839-3834-large/can-can-skjerf.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-UXceTdWXjLA/TWugXHMjxWI/AAAAAAAAAK0/mw9jtD9XjAE/s1600/experia+041.jpg

Hvilken pris kan jeg ta hvis jeg selger slike skjerf og halser? Materialutgiften er på ca. 40-50 kr pr skjerf/hals.

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Så mye som du får ;)

Hvis du får 150,- så tar du jo det. Hvis ikke kan du ta alt som er gevinst. Altså alt over 50,-

• Liker 1
Skrevet

Dem jeg har sett som likner har ligget på ca 200

Skrevet

Ok, da legger jeg meg på ca. 150-200. Var noe sånt jeg hadde tenkt meg selv, men jeg var usikker. Vil jo verken virke urimelig og kreve blodpris eller være for beskjeden og gi dem vekk. :)

Takk!

TS

Gjest Daenerys
Skrevet

Hadde lett gitt 250-300 for et hjemmelaga skjerf av den typen :)

Skrevet

Pris det til du blir flau og legg på 50 kr.

• Liker 2
Skrevet

200 synes jeg er passende. Så kan du evt. justere prisen i henhold til etterspørselen? Er det mange som vil kjøpe, kan du presse prisene ytterligere opp :)

Skrevet

Det kommer an på hvor lang tid du bruker og hvor pent arbeid du gjør, samt materiale. 200 synes jeg er kraftig underpriset så fremt det ikke bare tar 1 time og ser stygt ut... For et fint, skikkelig gjort sjal av denne typen i et godt matariale (ikke kjip syntetisk) kunne jeg godt betalt 400+-. Men nå strikker jeg mye selv og vet at pent arbeid tar tid, så jeg vet å sette pris på jobben. :fnise:

Skrevet

Skjønner det er vanskelig å sette en pris, har du tenkt å selge til kjente eller fremmede?

Det er kjipt å selge dem til gibort-pris, men også kjedelig å ikke få solgt dem fordi de er for dyre.

Jeg ville ikke ha betalt mer enn 200 kr. Jeg kan fint finne pene skjerf i butikken til 100-200 kr.

Men de var veldig pene.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Jeg leste i en annen tråd her inne at materialpris x 3 var en vanlig tommelfingerregel for håndarbeidssalg. Hvis skjerfene er så fine som på bildene kan du godt runde av oppover, etter min mening.

Et søk på Epla kan også gi en pekepinn om prisnivået du bør legge deg på :)

Endret av Spinell
Skrevet

Takk for engasjementet. :)

Jeg tror nok prisen bør ligge på 150-200 kr. Skjerfene lages av akrylgarn. Det ser kanskje veldig avansert ut, men det er jo laget av et sånt effektgarn som gjør mesteparten av jobben. Bruker 2-3 timer pr skjerf.

Tenker jeg starter på 150-200 i hvertfall, så får vi se på etterspørselen. Er folk villig til å betale mer så skal jeg ikke protestere veldig heftig. ;)

TS

Skrevet

Jeg har strikket mange sånne og lagt de ut på epla for 150 kr, har ikke fått solgt et eneste ett, ikke engang da jeg satte de ned til 100..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...