AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Hipster_%28contemporary_subculture%29#1990s_through_2010s In his 2011 book HipsterMattic, author Matt Granfield summed up hipster culture this way: "While mainstream society of the 2000s had been busying itself with reality television, dance music, and locating the whereabouts of Britney Spears’s underpants, an uprising was quietly and conscientiously taking place behind the scenes. Long-forgotten styles of clothing, beer, cigarettes and music were becoming popular again. Retro was cool, the environment was precious and old was the new ‘new’. Kids wanted to wear Sylvia Plath’s cardigans and Buddy Holly’s glasses — they revelled in the irony of making something so nerdy so cool. They wanted to live sustainably and eat organic gluten-free grains. Above all, they wanted to be recognised for being different — to diverge from the mainstream and carve a cultural niche all for themselves. For this new generation, style wasn’t something you could buy in a department store, it became something you found in a thrift shop, or, ideally, made yourself. The way to be cool wasn’t too look like a television star: it was to look like as though you’d never seen television." — Matt Granfield, HipsterMattic [12]
Gjest Silvermist Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 TLDR... Too short, didn't understand. 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 TLDR... Skal vedde på du følger med på reality tv, og lurer på hvor trusa til Britney Spears er blitt av!
Ruto Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Skal vedde på du følger med på reality tv, og lurer på hvor trusa til Britney Spears er blitt av! Wha...? 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Wha...? Aha! Du har ikke lest TLDR artikkelen lengre opp her!
Ruto Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Aha! Du har ikke lest TLDR artikkelen lengre opp her! Det var jo liksom det jeg nettopp saaaa. 3
HedvigR Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Nei, det vil jeg ikke si jeg. Liker mye som er retro, både innenfor klær og musikk, men ikke sånn at jeg kjører det fullt ut, og konsekvent nekter å høre på/ha på noe som er "mainstream". Det som er ironisk med noen av disse hipsterne er jo at de skal ta avstand fra alt som er "kult". Men nå har de jo blitt kult å være hipster 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Idioter, hold dere til snikk-snakk-forumet. Jeg er nok en ufrivillig hipster, jeg er åpen om at jeg er en del av majoriteten, men samtidig er det å være hipster tungt å svelge. Men jeg er nok ikke hardbarket hipster. De som er tvers igjennom hipstere, og tror de er SÅ unike blir jeg flau over.
Gjest Cosette Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Nei, jeg er ikke hipster. Hipster er like saueflokk som det mainstreame, er mitt inntrykk.
Dronning Sheba Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 Huff er det dette som kalles for hipster nå da, stadig nye(?) som dukker opp. Og jeg trodde dere snakka om trusene mine... Jeg er ingen hipster, kanskje noe midt i mellom. Det vil si, jeg er meg. Er trøtt...
Gjest Badabing Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Nei, jeg er ikke hipster. Hipster er like saueflokk som det mainstreame, er mitt inntrykk. Da vil de bare være hipstere Jeg er ingen hipster selv, men jeg har nok en del venner som er det. Og de kan egentlig ikke beskrives. Haha
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 ingen som selv sier at de er hipstere, er det. det ligger i sakens natur. når man vil innfri, eller har innfridd, en bestemt definisjon, gruppering, klassifisering, er man utenfor den mentaliteten hipstere eksisterer ved. hipstere er de som er foran, som varsler forandringer i samfunnet. å kopiere det er fail (legg merke til fail. =kopi) hipstere distanserer seg fra samfunnet, de er mer tilskuere enn deltakere, og lar sg ikke forstyrre av trivialitetene (som mote og tv). det betyr ikke at alle som hever seg over er hipstere og det handler ikke om å gjøre motsatt. eller å blogge. mange tror at hipstere er oppmerksomhetskåte. det er mulig, og det er nok personlig betinget. men det er i allefall ikke en drivkraft bak annerledesheten deres. da er de ikke lenger hipstere. men man kan nok, hvis man legger godviljen til, forstå at man blir kalt hipster av andre. 1
palle Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 hipstere er underground. folk veit ikke hva som skjer der. de kan gjerne forklare det de ser, men når de gjør det blir det bare feil.
Gjest Silvermist Skrevet 31. oktober 2011 #17 Skrevet 31. oktober 2011 hipstere er underground. folk veit ikke hva som skjer der. de kan gjerne forklare det de ser, men når de gjør det blir det bare feil. Så hipstere er egentlig Illuminati? 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #18 Skrevet 31. oktober 2011 Hvordan ser en hipster ut da? Noen som kan linke til bilder?
Lutetium 71 Skrevet 1. november 2011 #19 Skrevet 1. november 2011 Hvordan ser en hipster ut da? Noen som kan linke til bilder? Tror det er litt med hipstere som med partikler i superposisjon (kvantefysikk). Hipstere som er målt og definert, er ikke lengre hipstere. Om jeg tolker innlegg #14 rett da? 1
palle Skrevet 1. november 2011 #20 Skrevet 1. november 2011 Så hipstere er egentlig Illuminati? ironi? men nei.. i så fall på en fryktelig begrenset måte, de har jo ikke makt..mer påvirkningkraft. og det har forsåvidt alle. poenget er jeg tror man må ha det samme synet på samfunn og fenomener som de har for å forstå, og de som har det synet gidder ikke å forklare. det er en indre drivkraft, og ikke en livsstil man kan velge just like that med briller og bart. men begrepet er kanskje blitt vannet ut.. jeg vett a faen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå