Gjest Bomullsdott Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er en jente på 17 år. Jeg syns det er så grusomt flaut å snakke med gutter. Jeg er ikke glad i å prate med folk generelt sett, fordi jeg er sjenert, men jeg blir så flaut hvis jeg må ha en samtale med av det motsatte kjønn... Jeg vet ikke hvorfor. Jeg trodde dette var noe man "slet med" når man var sånn 12-13 år, men jeg går på videregående, og syns det er så pinlig at jeg får lyst til å grave meg ned. Jeg aner ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg er redd for at guttene skal bli innbilske og tro at jeg liker dem. Bare fordi det er gutter, blir jeg flau, helt uavhengig om jeg liker dem eller ei. Noen tips for å overvinne dette?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 bare begynn å smile litt til dem og kansje si en liten kommentar til det de gjør. Du trnger ikke fnise og flørte, bare snakk med dem og oppfør deg normalt. Ikke heng på dem og fnis, du kan le, men ikke fnis sånn "jente fnis", og hvis noen tror du liker dem så la dem tro det, de er nok svært glad hvis de tror en søt jente liker dem.
Gjest Frk. Oslo Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er nå 19 år, og har hatt det samme problemet som deg. Jeg er fremdeles veldig sjenert, men å prate med gutter er noe som faller mye lettere for meg nå til dags. Du kan jo forsiktig begynne å prate med dem om for eksempel skolearbeid eller noe annet skolerelatert, og utvikle det derfra. Hvis du har Facebook er det et fint hjelpemiddel til å komme i kontakt med folk du ikke tør å snakke så med face to face - det har i hvert fall hjulpet meg mye. En annen viktig ting er som sagt over her å smile, og du må selvfølgelig være deg selv. Dette er noe slikt som man blir mer og mer vant til, og etter hvert vil det falle deg mer naturlig. Bare ha tro på deg selv, så er jeg sikker på at det kommer til å ordne seg til slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå