Jens Skrevet 9. desember 2003 #1 Skrevet 9. desember 2003 Av fare for å ødelegge den andre tråden om utroskap lager jeg en ny. Hvor går grensen for utroskap?Jeg mener att er man bundet til en annen person skal man ikke kline med andre Tilbringe så mye tid med en annen person att andre lurer på om du er utro og alt ved klining og mer.......... Syns også det å få nye venninner, hvis man er mann(gjennom jobb etc..)er galt, eller omvendt. Syns man skal oppføre seg på en måte så ingen (ektefelle, forlovede, venner, bekjente)kan mistenke deg for ¨å være utro.
Gjest Madam Felle Skrevet 9. desember 2003 #2 Skrevet 9. desember 2003 Det samme som han gjør med sin mor, kan han gjøre med andre. Tror det var Tex som sa dette, og det forklarer ganske mye.
nessi Skrevet 9. desember 2003 #3 Skrevet 9. desember 2003 Enig i det du skrev Jens. Vanskelig sak det der. Er glad jeg kan prate med kjæresten min om alt sånn, så vi vet hvor hverandres grenser går og vi spør hvis vi er usikre på noe. Dersom man får venner av annet kjønn når man er i et forhold, må man iallefall presentere denne for partneren sin.
hallingbrud Skrevet 9. desember 2003 #4 Skrevet 9. desember 2003 Jeg er enig i noe av det du skriver, Jens. Men ikke alt. Det er i seg selv ikke noe galt i å ha venner av det andre kjønn, men for at partneren ikke skal bli bekymret, bør denne vennen presenteres. Jeg syntes heller ikke det gjør noe om andre lurer på om det er noe mer eller ikke. Jeg stoler hundre prosent på kjæresten, og vet at han aldri ville vært utro. (grunnen til at jeg vet det, er at han har opplevd selv at ei han var sammen med tidligere var utro...) Det at han har kvinnelige venner er derfor greit. Ei venninne (hun er også venninne med meg) liker samme type filmer som han (voldelige filmer, fantacy-filmer osv.). De har derfor gått på kino et par ganger uten meg(etter at han har spurt meg om det er greit). Det kan godt hende at andre tror han er utro, men det driter jeg i. Jeg syntes det er hyggelig at han har venner. Men alt fra klining og verre er utroskap!
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #5 Skrevet 9. desember 2003 Utroskap er når du har sex med en annen enn din partner, eller intens klining eller beføling som er sexrelatert. Flørting, vennskap ja til og med en uskyldig nuss er ok.
Jens Skrevet 9. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2003 Ok, greit nok om kjærsten min hadde jentevenner før meg. De må han så klart holde kontakten med. Men, hadde han plutselig møtt en jente, og de hadde begynnt å ringes fordi de likte hverandre(samme interesser), og plutselig begynnte å være masse sammen uansett grunn, hadde jeg nok satt ned foten..........
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #7 Skrevet 9. desember 2003 utroskap hører ikke hjemme i ett forhold. mange mener at litt klining er ok, men hva syns dere andre om det ??? Og er det noen man ville ha fortalt en partner??
skogeki Skrevet 9. desember 2003 #8 Skrevet 9. desember 2003 Det samme som han gjør med sin mor, kan han gjøre med andre. Tror det var Tex som sa dette, og det forklarer ganske mye. Veldig godt sagt. Det dekker alt. Ok at han gir jenter en klem, tar en dans (ikke intim dans) eller gir et kompliment, bare det ikke er seksuelle undertoner. Hvis ikke jeg tar feil, tror jeg Tex formulerte det: "Det han ikke vil gjøre eller si til sin mor, skal han heller ikke gjøre/si til andre damer". Stemmer det, Tex?
Jens Skrevet 9. desember 2003 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2003 Klining er HELT utelukket. Og ja, hadde jeg gjort noe så idiotisk, hadde jeg fortalt det ti min kjæreste.
Gjest care Skrevet 9. desember 2003 #10 Skrevet 9. desember 2003 Grensene er individuelle. Hver og en må definere selv hva utroskap er. Jeg synes det blir feil av oss og dømme andre. Et par må sammen finne ut hva som er akseptable oppførsel mot hverandre. Jeg var en gang sammen med en gutt som mente at det var sunt for forholdet å flørte åpentlyst foran mine øyne, fordi da skulle jeg bli sjalu og få lyst til å kjempe om han. Gjett om jeg dumpa han....tosk...vel, det jeg mener er å si, at noen godtar dette og det er det helt opp til dem. :blunke:
Eiline Skrevet 9. desember 2003 #11 Skrevet 9. desember 2003 I et forhold bør man snakke sammen så begge parter har samme oppfattning av hva utroskap er. Vi har begge den oppfattning av at klining med andre ikke aksepteres. Greit med en klem til en god veninne. Vi kjenner også hverandres venner svært godt, så dette har ikke skapt noen problemer for oss. :blunke:
Gjest Tex Skrevet 9. desember 2003 #12 Skrevet 9. desember 2003 Det samme som han gjør med sin mor, kan han gjøre med andre. Tror det var Tex som sa dette, og det forklarer ganske mye. Jepp. Mine ord, og helt klart min mening.
julibrud 2004 Skrevet 9. desember 2003 #13 Skrevet 9. desember 2003 Utroskap er når du har sex med en annen enn din partner' date=' eller intens klining eller beføling som er sexrelatert. Flørting, vennskap ja til og med en uskyldig nuss er ok.[/quote'] Signerer denne. Dette er min og mannens mening også..
Gjest Tex Skrevet 9. desember 2003 #14 Skrevet 9. desember 2003 Har ingen problemer med vennskap. Er godvenn med pappa, jeg. Men å begynne å kysse, eller nusse som du kaller det, på andre enn min partner, ville være å gå langt over våre grenser.
Gjest Tex Skrevet 9. desember 2003 #16 Skrevet 9. desember 2003 Hvis ikke jeg tar feil, tror jeg Tex formulerte det: "Det han ikke vil gjøre eller si til sin mor, skal han heller ikke gjøre/si til andre damer". Stemmer det, Tex? Stemmer. Jeg syns nemlig at enkelte ting bare hører hjemme i et parforhold.
Gjest MrsL Skrevet 9. desember 2003 #17 Skrevet 9. desember 2003 Tex skrev skogeki skrev: Hvis ikke jeg tar feil, tror jeg Tex formulerte det: "Det han ikke vil gjøre eller si til sin mor, skal han heller ikke gjøre/si til andre damer". Stemmer det, Tex? Stemmer. Jeg syns nemlig at enkelte ting bare hører hjemme i et parforhold. Kunne ikke vært mer enig. Har aldri tenkt på å formulere meg slik, men det er jo sant
Gjest Tex Skrevet 9. desember 2003 #18 Skrevet 9. desember 2003 Min mann har et lettere anstrengt forhold til sin mor, så jeg følte meg på temmelig trygg grunn da jeg første gang kom med det utsagnet....
Gjest sexysadie Skrevet 9. desember 2003 #19 Skrevet 9. desember 2003 Ok' date=' greit nok om kjærsten min hadde jentevenner før meg. De må han så klart holde kontakten med. Men, hadde han plutselig møtt en jente, og de hadde begynnt å ringes fordi de likte hverandre(samme interesser), og plutselig begynnte å være masse sammen uansett grunn, hadde jeg nok satt ned foten..........[/quote'] Ganske barnslig d da. Man treffer jo folk man er på vennskapelig bølgelengde m hele tiden.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #20 Skrevet 9. desember 2003 Jens - får han lov å møte GUTTER han bli venn med etter å ha møtt deg da? Hva er egentlig annerledes med jentevenner? Samboeren min har både nye og gamle kompiser, både jenter og gutter - helt normalt. Verken jeg eller han ser på jentevennene annerledes enn guttevennene, og det gjør meg INGENTING at han er ute med dem uten meg. Og vice versa - jeg kan gå ut med mannlige kolleger og venner uten samboern min. Vi syns det er naturlig å ha venner, og ofte er det ikke vennens KJØNN som avgjør hvor god kontakt man har. Høres helt rart ut for meg å skulle "sette ned foten" fordi mannens nye venn er jente. Men så er dere som mener det kanskje ganske unge eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå