Corine Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Har minner fra to leker/spill som gjorde stort inntrykk på meg i barndommen, men husker selvsagt ikke hva disse het, og vet ikke om det er mulig å få kjøpt noe lignende i dag. Kan noen hjelpe? 1) Et slags brett med et elektronisk lys som lyste hvis svaret ble riktig. Man hadde to(?) "pinner" som man stakk ned i små hull på brettet. Synes å huske at man la ulike ark ned på dette brettet, med forskjellig vanskelighetsgrad, og at det var om å gjøre å finne de tegningene/bildene/mønstrene som passet sammen. Ringer det en bjelle for noen? 2) En slags kikkert som man kunne vri på, og dermed be det laget forskjellig mosaikk/mønster inne i kikkerten. Håper noen av dere husker og kan hjelpe meg.
okidoki Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Hei! Den andre leken du nevner er sikkert et kaleidoskop! De finnes enda, har sett de på lekebutikker med jevne mellomrom
Gjøa Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg hadde spill nr 1, men husker ikke hva det het. Har det nok liggende i barndomshjemmet ennå. Kaleidoskop tror jeg de selger på butikker som Riktige Leker, lekebutikken i Markveien på Grünerløkka og den på Storo senteret (hvis du bor i Oslo). Ville også tatt turen innom butikken på Teknisk Museum for både leke 1 og 2.
Corine Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg hadde spill nr 1, men husker ikke hva det het. Å.. så bra at du husker. Håper på flere innspill, og evt. tips om navn og hvor/om det fortsatt kan skaffes i en eller annen moderne form. Og kaleidoskop var det andre ja... :-)
Gjest Annaires Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Nr 1 er ikke dette da? http://www.spillsjefen.no/product_info.php?products_id=12424
Lutetium 71 Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Clasern har noen elektriske eksperimentsett. Ikke helt det ts spør om, men de de jo mye kjekkere!
MellonCollie Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg hadde også det spillet du snakker om i punkt 1! Aner ikke hva det het, men du beskriver veldig godt hvordan det så ut / fungerte Det er ingen av de som er linket til over her.. Jeg kjøpte en bok til sønnen min nettopp som minnet meg noe om det spillet - men det er likevel veldig forskjellig. Henger meg på tråden for å se om noen andre husker bedre hva det kan ha vært.
Corine Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2011 Nr 1 er ikke dette da? http://www.spillsjefen.no/product_info.php?products_id=12424 Nei, desverre....
Corine Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 31. oktober 2011 Clasern har noen elektriske eksperimentsett. Ikke helt det ts spør om, men de de jo mye kjekkere! Det har du helt sikkert rett i, men blir nok litt for avansert for jenta mi på 4 ;-)
Corine Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg hadde også det spillet du snakker om i punkt 1! Aner ikke hva det het, men du beskriver veldig godt hvordan det så ut / fungerte Det er ingen av de som er linket til over her.. Jeg kjøpte en bok til sønnen min nettopp som minnet meg noe om det spillet - men det er likevel veldig forskjellig. Henger meg på tråden for å se om noen andre husker bedre hva det kan ha vært. Artig at du vet hvilket spill jeg snakker om :-)Håper på flere som vet! (Og den boken såg faktisk veldig artig ut...kanskje skal jeg prøve den som en liten erstatning.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå