Gå til innhold

Har noen av dere jobbet med telefonsalg? Hvordan er det? + AVSTEMNING

Catfish

Hva er reaksjonen din når du får en telefonselger på tråden?  

32 stemmer

1. 1. Hva er reaksjonen din når du får en telefonselger på tråden?

• Positiv - ja takk!
    • Negativ - dra til h******!!!
    • Nøytral - legger på

Anbefalte innlegg

Jeg er desperat etter jobb og fikk tilbud om å jobbe som telefonselger. Er det noe å satse på?

Kan man tjene bra der? Har ihvertfall ikke fått inntrykk av det da jeg har vært på visning hos selskapet for en uke siden og observerte andre som jobbet der (lokalene var forresten meget fine). Nesten alle gikk kledd i helt vanlige kjedelige klær, de færreste hadde armbånd/klokke. Bare et par stykker som gikk i fine dress. Konklusjonen var at lønnsnivået var også helt gjennomsnittlig. Eller tar jeg feil nå? Har litt salgserfaring fra el-vare butikk, hvis det har noe å si.

Endret av Catfish
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Jeg prøvde meg som telefonselger for noen år siden. Det sluttet jeg med etter 2 dager.

Fikk jobben gjennom en venn, han jobber det i 6 mnd tror jeg og trivdes godt med det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Om man selger BRA kan man tjene litt, men det er provisjon det går i for det meste. Ikke en bra jobb for hvem som helst. For meg var det en drittjobb.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd det, og som Mahareth holdt jeg ut i 2 dager.

Jeg innså fort hvor vanskelig det var å selge noe, og hvor lite hyggelige mange av de jeg ringte var. Det hjalp heller ikke på situasjonen at hele lønnen var provisjonsbasert, så intet salg = ingen lønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg en liten periode som telefonselger,men fant fort ut at det ikke var noe for meg.

Der jeg jobba forventa de at jeg skulle være veldig pågående. De satt også å lytta til hva jeg sa, for så mase på at jeg måtte presse på videre. Men hvis du takler å være ganske pågående og er flink til å snakke for deg er det sikkert en grei jobb. Jeg hadde timelønn + provisjon for hvert salg. Hvor mye jeg fikk i provisjon varierte etter hvilket produkt jeg fikk solgt.

Uansett skader det ikke å prøve, er det ikke noe for deg er det bare å finne en annen jobb :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobbintervju for stilling som telefonselger en gang. Den var 100% provisjonsbasert, og de regnet ikke med at man ville tjene noe særlig de første månedene...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah! Det var helt forferdelig! Værste jobben jeg har hatt. Vi fikk bare Gule Sider og beskjed om å begynne på A. Mange hadde jo reservert seg mot telefonselgere, men det brydde bedriften seg tydeligvis ikke om. Det resulterte i MYE kjefting på meg og andre som ringte. Ble ganske overrasket over hvor slem folk er! Er lov å være høflig og si at man ikke er interessert... :kjefte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg likte det jeg, godt miljø, artig med alle de nye banneordene man lærte seg av de man ringte til, og alle de gamle menneskene som ble glade for at man ringte fordi de var ensomme. Man tjener ikke masse hvis man ikke er flink, men jeg likte folkene jeg jobbet med og folkene jeg ringte til, så jeg ble værende lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var telefonselger i to dager. Verste jobben noensinne. Jeg var høflig og prøvde ikke å prakke på folk som tydlig ikke var interessert, og jeg slettet mange fra ringeliste. Jeg hadde ganske greit salg, men hvert eneste salg var fulgt av svært dårlig samvittighet. Jeg syntes også det var svært ubehagelig å ringe til eldre mennesker som tydeligvis ikke skjønte hva det handlet om, eller der naboen tilfeldigvis var innom og fortvilet fortalte at NN var dement og ikke skjønte hva hun sa ja til når hun snakket med telefonselgere.

Vi hadde timelønn + provisjon.

Endret av Grønt blad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Nuppdupp

min første jobb var det. var 17 år.. jeg holdt ikke ut 1 hel dag en gang. kundene var sinte hele tiden. var bare 1 som var hyggelig. han skjønte at jeg var ung, så følte nesten at han smilte på andre siden av linja. jeg leste ting opp før han og man kunne jo høre at jeg leste :eeeh: dessuten fikk jeg dårlig samvittighet for å selge han noe, så vi ble enige om at han skulle ta en titt på den internettsiden jeg snakket om :eeeh: . etter det skjønte jeg at jeg ikke var egnet for telefonsalg, så sa opp jobben og gikk . heldigvis var det prøveperiode for ca 10 stk, så hadde ikke kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt smådesperat etter jobb fordi det så ut til å gå skeis med studier for snart et par år siden. Derfor var jeg innom på intervju hos et firma som driver med markedsundersøkelser/spørreundersøkelser. Intervjuet tok ganske lang tid og innebar både personlighetstest og prøvelesning. Synes det var litt i overkant omfattende i forhold til at jeg bare skulle ha en deltidsjobb, jeg har aldri vært på et sånt intervju verken før eller siden.

Så ringte de et par dager etterpå og sa de gjerne ville ha meg på opplæring samme kveld og i de påfølgende dagene, og så fikk vi se etter det om det ble noe jobb - hørtes ikke ut som jeg skulle få lønn under denne opplæringen. Hvis jeg fikk jobb, så måtte jeg jobbe minst to eller tre ettermiddager i uka i minst et halvt år.

Etter å ha sett på kontrakten jeg fikk med meg fra intervjuet at lønnen var på stakkarslige 115 kroner i timen (og ingen provisjon), og tenkt litt over inntrykket jeg fikk av firmaet, så takket jeg glatt nei til den jobben!

Telefonselger blir jo litt annerledes, ettersom man da faktisk skal selge ting til folk og ikke bare stille dem spørsmål, men tror ikke jeg hadde trivdes i noen av jobbene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...