Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jobber litt med søvnrutinene for tiden, og så kom jeg over denne siden. Der står det følgende: "Normalt forlenges søvnperioden litt etter litt, og etter 5 måneders alder er det ingen grunn til fortsatt å gi barnet mat om natten, selv om mange spedbarn foretrekker amming om natten."

Er ikke det veldig rart, og ikke minst feil? Et barn som fortsatt fullammes etter 5 mnd skal vel ha mat om natten hvis hun vil ha? Jenta mi våkner én gang for mat om natten. Det er ikke alltid hun spiser så mye, men det er tydelig at det er et måltid og ikke bare kos... Det er vel for tidlig å bare gi vann?

Så til det jeg lurer mest på, hvor mye bør egentlig en baby på snart 5 mnd sove? Her varer natta i ca. 12 timer, avbrutt av amming, og så sover hun 3-4 timer på dagtid. Det er ikke ofte hun sover så lange strekk på dagen, men hun blir fort trøtt igjen mellom duppene.

Er egentlig bare interessert i å høre hvordan deres småtroll på samme alder sov/sover :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sovner mellom 18:30 og 19:30 og sover sånn ca frem til klokken 08:00. Da spiser hun minst tre ganger, gjerne fire. Det kan også hende hun er våken noen timer klokken 4. :gjeiper: Her er det også veldig tydelig at hun er sulten når hun våkner.

På dagen sover hun 3x30 minutter. :roll:

Jeg trodde det var sånn at de ikke trenger mat om natta når man er oppe i to porsjoner fast føde på dagen? :klo:

Skrevet

Her sovnes det for kvelden mellom 18 og 18.30 og vi står opp igjen rundt kl.06. Avbrutt av mange amminger, han er tydelig sulten når han våkner. Men har i det siste av og til gått fire timer mellom hver amming på natten og det gjorde det aldri før. På dagen pleier han ha dupp etter rundt to våkentimer. Da begynner han å bli sur og trenger som regel å sove litt. Det går mye i disse 30 mins powernapa, men sover lenger i blandt. :-)

Skrevet

Snuppa vår er 5 mnd, og hun legger seg kl 19.00. Da sover hun gjerne til rundt 07.00 dagen etter, vanligvis avbrutt av 1 eller 2 amminger.

Så har hun stort sett tre dupper på dagtid. 2 av de på 30-60 minutter, den siste på alt fra 30 min til 3 timer... Vanligvis sover hun nok totalt ca 3-4 timer på dagen, slik som din baby.

Jeg har hørt det samme som Belle - nattaavvenning kan gjøres når de spiser 2 porsjoner fast føde :)

Skrevet

Takk, høres ut som jenta mi er noenlunde normal, da. :) Men når dere legger babyene så tidlig, når er siste dupp? Her er det ikke natt før rundt 21-22, som regel...

Skrevet

Her er siste dupp i 4-tiden, senest halv 5. Men da sover hun jo bare i max en halvtime da, og er allerede trøtt igjen når klokken er halv 6.

Skrevet

Her blir ettermiddagsduppen som regel den lengste, og vi vet ikke hva vi skal gjøre med det... Tidligere ble hun uansett trøtt i 19-tiden, men nå bruker hun plutselig laaang tid på å sovne for kvelden, så jeg tror vi må begynne å vekke henne fra den siste luren.

I natt sov hun forresten fra 22-08 uten mat, så det ser ut som nattavvenningen er i ferd med å skje av seg selv. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...