AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er glad i bananer, spiser sikkert minst fire i uka. Greit som et lite måltid hvis jeg er sulten og det ikke er så lenge til middag, f.eks, eller etter trening sammen med sjokolademelk. Men overalt leser jeg at folk unngår bananer. Hvorfor er det så ille, selv for de som ikke lever lavkarbo? Burde jeg velge noe annet?
Gjest Tigress Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Bananar er super mat! Fire i veka er jo ingenting, eg ville ikkje protestert før det blei over fire før lunsj.
Wiggins Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er glad i bananer, spiser sikkert minst fire i uka. Greit som et lite måltid hvis jeg er sulten og det ikke er så lenge til middag, f.eks, eller etter trening sammen med sjokolademelk. Men overalt leser jeg at folk unngår bananer. Hvorfor er det så ille, selv for de som ikke lever lavkarbo? Burde jeg velge noe annet? Hvor i all verden har du lest det? Jeg kan skjønne at folk som tror på lavkarbo-evangeliet holder seg unna bananer, siden det er forholdsvis raske karbohydrater, men bananer er da bra til sitt bruk. Bananer er utmerket å innta både før og etter trening, siden det er lettomsettelige karbohydrater. Dessuten er bananer en bra kaliumkilde.
Gjest Silvermist Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Stakkars bananen. Som de andre her sier er bananen super som mellommåltid, før og etter trening osv. Det er ikke bananen folk blir feite av! 1
Personlig12 Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 JA til bananer. Det er det eneste jeg får i meg somme ganger. Jeg har dog hørt at banane er utryddningstruet. Da kommer jeg til å sulte ihel!
Leifr Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har dog hørt at banane er utryddningstruet. Da kommer jeg til å sulte ihel! Da blir det ikke slutt på bananer, men det kommer en annen variant som smaker litt annerledes. Det finnes en haug forskjellige typer rundt omkring i verden. Greia med bananer er at alle de spiselige variantene er sterile mutanter som trenger menneskelig hjelp for å forplante seg; naturlige bananer er fulle av harde frø. Derfor er alle bananplanter av en gitt type nærmest gentisk identiske, og vil ha de samme sårbarheter overfor sykdommer. Så når det dukker opp en sykdom som går til angrep på bananer ett sted, vil den lett spre seg og gjøre det vanskelig å dyrke samme typen bananer andre steder. 2
Suzy Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Je4g har aldri hørt noe annet enn at bananer anbefales som mellommål og spises av mange - skjønner ikke hvor du har det fra at de kuttes ut? Jeg spiser derimot ikke noe særlig bananer fordi jeg ikke liker dem... Unntaksvis spiser jeg dem når de er mest mulig grønne, for da er de ganske ok 1
Dragonfly84 Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Mmmm, bananer! De er gode for seg selv, i smoothie, til vaniljeyogurt og til og med most i havregrøt! Hvis det er djevelens styggedom smaker de hvert fall innmari godt
Dragonfly84 Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Da blir det ikke slutt på bananer, men det kommer en annen variant som smaker litt annerledes. Ja, vi får ikke lov å smake de andre variantene, på grunn av importregler, leste jeg! Noe med at chiquita eller den bananen vi kjenner får ha monopol i Europa, så bananer som smaker annerledes ikke blir solgt her. Trist, syns jeg! Hadde vært gøy å ha forskjellige bananvarianter å velge mellom
Personlig12 Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Da blir det ikke slutt på bananer, men det kommer en annen variant som smaker litt annerledes. Det finnes en haug forskjellige typer rundt omkring i verden. Greia med bananer er at alle de spiselige variantene er sterile mutanter som trenger menneskelig hjelp for å forplante seg; naturlige bananer er fulle av harde frø. Derfor er alle bananplanter av en gitt type nærmest gentisk identiske, og vil ha de samme sårbarheter overfor sykdommer. Så når det dukker opp en sykdom som går til angrep på bananer ett sted, vil den lett spre seg og gjøre det vanskelig å dyrke samme typen bananer andre steder. HAN hadde peiling på bananer Takk, en bekymring mindre
Raven Emerald Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Det er ikke bananen folk blir feite av! ..Men banan-saften..? =P Jada, jeg vet jeg er teit, men den der kunne bare ikke forbigås i stillhet. =P
Gjest Silvermist Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 ..Men banan-saften..? =P Jada, jeg vet jeg er teit, men den der kunne bare ikke forbigås i stillhet. =P Først tenkte jeg , og så , og så
Gjest Coarvi Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Bananer er et knallbra mellommåltid, og jeg spiste minst en banan til dagen tidligere, særlig i treningsperioder. Dessverre har et lengre opphold i Asia ført til at jeg ikke lenger liker bananene man får tak i her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 De eneste som mener bananer er styggedom er de hysteriske lavkarboene. Jeg ler av folk som mener banan og gulrot er farlig:P Spiser en banan til dagen, ifm trening og har en godt over gjennomsnittet frisk og slank kropp. GO BANAN
Gjest Heloise Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 Bare pass på at det ikke er en babyedderkoppkoloni nederst i skallet... Det fant kompisen til typen. Æsj!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå