AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Vurderer å ta med poden på en barnefilm som er tillatt for alle aldre, men er usikker på hvor mye glede han vil ha av det, om han blir skremt av lyden og denslags. Lurer derfor på hvor gamle barna deres var da de var på kino for første gang?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Har ikke barn, men tar meg selv som eksempel. Vet ikke hvor gammel jeg var da jeg var på kino første gang. Men var vel seks år første gang jeg var på kino alene (jeg en en venn som var like gammel som meg). Vi så en film om Emil i Lønneberget
Norbertine Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Vet av treåringer som har vært med på kino og likt det godt. Men man bør kanskje se det an litt hjemme om de faktisk greier å se på en hel film, synes det er interessant og tåler at det blir litt skummelt. 1
Arkana Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Det vil nok være veldig varierende. Jeg ville prøvd med et par langfilmer hjemme og sett om barnet er i stand til og har interesse for å sitte i ro så lenge den varer. Ikke noe særlig å dra på kino og forstyrre de andre kinogjengerne. Ellers var vår eldste på kino for første gang denne helgen. Han blir tre år om en måned. Vi så Ole Brumm og det var stor stas. Han satt musestille med popcornet sitt og storkoste seg og snakket masse om filmen og handlingen etterpå. Det var noen barn i salen som tydelig ble skremt av enkelte scener/lyder, selv om filmen var veldig harmløs, så det kan være vanskelig å forutse hva et barn vil synes er skummelt eller ikke. 2
Gjest Okusan Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Tips: Hvis du er i tvil om barnet er gammelt nok, så vent litt til. Da er det større sjanse for at det blir en hyggelig opplevelse (og at dere ikke forstyrrer alle andre). Det er så mange foreldre som er overivrige og tar med barn som er for små til å ha glede av det... Teaterbilletter til mange hundre kroner, og så må de bestikke toåringen med rosiner for å få ham til å sitte stille i stolen og ikke løpe rundt... Nei, for alles skyld er det lurt å vente til du er ganske sikker på at barnet er stor nok til å ha glede av det. My two cents
Gjest Mahareth Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg prøvde å ta med min 4 år gamle nevø på kino. Det gikk ikke, han klarte ikke å sitte stille og se filmen. Storebroren tror jeg kunne sittet stille og fulgt med fra han var 3.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 6 år gamle nevøen min storekoser på kino. Tok han med på julereisa på teater da han var 4, det var også stas. Han snakket om det i evigheter etterpå.
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 3-4 år må dei nok minst vera. Mange må sikkert vera 5-6 år og. Rolege ungar som er flinke til å konsentrere seg og sitje stille, kan sikkert ha glede av kino frå 3-års alder. Eg har ikkje hatt med ungane på kino, men eldstemann var med på teater då han var 3 år. Det gjekk kjempefint, og han satt som eit tent lys. Men teater blir kanskje litt lettare å følge med på?
Caramba Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Min eldste var på kino ved 2 år og 10 mnd, pluss Plutti Plutti Pott forestilling omtrent samtidig. Det gikk veldi bra, han er en rolig type og ble veldig fengslet av historien. Tror det er helt individuelt, noen liker det, andre kan ikke sitte stille så lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Nevøen min på to år og fire måneder var nettopp på kino for første gang og så Ole Brumm. Han storkoste seg.
SummerJoy Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 Min er straks 3, og jeg har tenkt tanken på å ta henne med på kino om ikke så altfor lenge. Film er det eneste som får henne til å sitte i ro, og tror hun hadde syntes det var veldig spennende og annerledes med stoooor skjerm og høy lyd. Men tror jeg hadde tatt mine "forhåndsregler" først iallefall. Fått ut litt energi med en lang spasertur først for eksempel Det er det som holder meg litt tilbake nemlig. Usikkerheten på om hun klarer å sitte i ro såpass lenge. Ville vært veldig dumt å måtte forlate kinosalen midt i filmen liksom, både med hensyn til de andre og med det faktum at det er umulig å se hvor man går i mørket..
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 De har vel glede av det fra de klarer å sitte stille hele filmen. Eldstemann var vel 5 første gangen, yngstemann 4. Yngstemann måtte jeg gå ut med og han nekter å gå på kino den dag i dag (10 år), for han takler ikke høy lyd.
Gjest gurimalla Skrevet 1. november 2011 #14 Skrevet 1. november 2011 Mine småtroll har sett hele filmer på kino fra de var 2,5 år. De første gangene var det småbarnfilmer som "Mamma Mø", "Ole Brumm" og "Gråtass".
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #15 Skrevet 1. november 2011 Et lite tips til: Husk å forberede barnet på hvordan det er i kinosalen når filmen vises. At det blir mørkt i salen og at lyden er høy kan komme overraskende på et barn. En form for forutsigelighet i ukjente situasjoner kan være nøkkelen til å lykkes sammen med vurdering av om barnet er modent nok.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #16 Skrevet 1. november 2011 Men tror jeg hadde tatt mine "forhåndsregler" først iallefall. Fått ut litt energi med en lang spasertur først for eksempel Håper du tar noen forholdsregler i tillegg da ;)Men det hørtes ut som en god idé. 2
Sophie-Ann Skrevet 1. november 2011 #17 Skrevet 1. november 2011 Min datter på straks tre, syns det er kjempe gøy å gå på kino. Hun kan bli litt utålmodig, men det går som oftest veldig bra.
Gjest frøken am Skrevet 1. november 2011 #18 Skrevet 1. november 2011 Treåringen her hjemme tilber Ole Brumm. Har lenge lurt på teater, men før jul nå er det veldig lite som går i vårt omegn. Lurte på å ta med lillingen på Brumm filmen som går i helgen? Blir spennende å se om han klarer å bli sittende en time...men da får vi kapitulere og heller liste oss ut, regner jeg med!
Safran Skrevet 1. november 2011 #19 Skrevet 1. november 2011 Nå er vår bare to og ennå liten, men ser frem til å kunne ta en tur på kino. Ser jo allerede nå at visse ting kan fenge selv om han er så liten. Men det går jo ann å ta forhåndsregler som å plassere seg litt i utkant slik at man lett kan snike seg ut. Tror de fleste har forståelse for det under en barnefilm, det er dessuten bedre å forstyrre i et lite minutt for å gå ut enn å forstyrre hele resten av filmen ved å bli.
SummerJoy Skrevet 1. november 2011 #20 Skrevet 1. november 2011 Håper du tar noen forholdsregler i tillegg da ;)Men det hørtes ut som en god idé. Wops
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå