Gå til innhold

Kjøpe MOODS of Norway dress i julegåve...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, eg har tenkt å kjøpe ein Moods dress til kjæresten min til jul, men problemet mitt er at eg ikkje veit kva str å kjøpe. Eg tenkte at eg kanskje kan prøve å få målt han rundt livet og over skuldrane, men korleis skal eg få gjort det uten at han finne ut kva eg faktisk styre med.

Eg har prøvd å sjekke bukser og slikt, men der er det så mange forskjellige str så det funkar ikkje. I tillegg til at han sægga litt med buksene sine og det skal ein ikkje gjere med ei dressbukse. Nokon som har nokre tips til kva eg kan gjere?

Skrevet

Jeg hadde nok bare målt i vei og sagt at han vil finne ut til slutt hvorfor. Bedre at han forventer klær av et slag enn å kjøpe alt for stor/liten dyr dress.

Skrevet

Jeg hadde nok bare målt i vei og sagt at han vil finne ut til slutt hvorfor. Bedre at han forventer klær av et slag enn å kjøpe alt for stor/liten dyr dress.

Enig i den, håper berre at eg måler riktig.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du kan jo evt. lage "gavekort" - lag et fint og skikkelig kort som han kan få til jul, og dra han med og kjøp dress som han får PRØVE når butikkene er åpne igjen.

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo evt. lage "gavekort" - lag et fint og skikkelig kort som han kan få til jul, og dra han med og kjøp dress som han får PRØVE når butikkene er åpne igjen.

Tenkte den tanken eg også, men eg har så sjukt lyst å sjå reaksjonen hans når han åpnar gåva. Eg tenkje det slik at passar ikkje dressen heilt så har han mulighet til å få bytta den. Og viss ikkje dei har fleire i den dressen så får han vel bytta den i ein anna dress...

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ja, om han helt sikkert får bytte burde det vel gå bra? :)

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt en dress til en person, uten at den personen får prøve den først. Om det er så viktig for deg at reaksjonen hans er viktigst, ville jeg tatt han med i butikken og gitt han gaven der og da. Ellers ville jeg valgt et gavekort til kjøp av akkurat den dressen. Men å kjøpe en dress uten skikkelige mål, er ikke lurt. Skikkelige mål vil si, rundt brystet, rundt midjen, armlengdene, ryggen, skuderlengden osv, det er ikke bare noen få mål, for på en skikkelig dress skal alle målene stemme 100 %.

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt en dress til en person, uten at den personen får prøve den først. Om det er så viktig for deg at reaksjonen hans er viktigst, ville jeg tatt han med i butikken og gitt han gaven der og da. Ellers ville jeg valgt et gavekort til kjøp av akkurat den dressen. Men å kjøpe en dress uten skikkelige mål, er ikke lurt. Skikkelige mål vil si, rundt brystet, rundt midjen, armlengdene, ryggen, skuderlengden osv, det er ikke bare noen få mål, for på en skikkelig dress skal alle målene stemme 100 %.

Gitt han gåva i butikken er jo ein idé, eg har tatt ein titt i den gamle dressen hans som er litt stor, og der står det str 54. Så eg tenkje at han kanskje trenge str 52. Eg er ikkje sikker, men eg skal ta skikkelige mål på han og mora mi har tenkt å dra inn å sjå på dressen. Så får eg håpe på det beste.

Skrevet

Jeg ville målt klærne hans. Da kan du gjøre det når han er borte, og sjansen for at dressen passer er tilstede :) I verste fall får han jo bare bytte den, da.

Skrevet

Jeg ville målt klærne hans. Da kan du gjøre det når han er borte, og sjansen for at dressen passer er tilstede :) I verste fall får han jo bare bytte den, da.

Eg har hatt litt research i dag og funne ut at eg mest sannsynleg kjøpe den i str 52 for dressen han har er alt for stor. Var innom ein butikk som selge moods og Norway dressar og der kan dei i tillegg sy den inn og slik sånn at den har fin passform.

Skrevet (endret)

Enig i den, håper berre at eg måler riktig.

Men dressen må likevel til en skredder etterpå. Buksebena og ermene må legges opp. Det kan også hende at buksen må sys inn litt.

Hvilken dress er det du tenker å kjøpe?

Endret av Pene sko...
Skrevet

Men dressen må likevel til en skredder etterpå. Buksebena og ermene må legges opp. Det kan også hende at Buksen må sys inn litt.

Hvilken dress er det du tenker å kjøpe?

Det er den rutete dressen du finner på Moods of Norway sin webshop..

Skrevet (endret)

Er det denne du vil ha?

http://store.moodsofnorway.com/no/products/man-suits-jacket/rune-tonning-wonder-cocktail-6/

EDIT: Hvis du absolutt må ha noe fra MoN, så velg heller denne:

http://store.moodsofnorway.com/no/products/man-suits-jacket/rune-tonning-birdseye1/

Jeg ville valgt enten en grå dress eller en dress med fargen navy.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Er det denne du vil ha?

http://store.moodsofnorway.com/no/products/man-suits-jacket/rune-tonning-wonder-cocktail-6/

EDIT: Hvis du absolutt må ha noe fra MoN, så velg heller denne:

http://store.moodsofnorway.com/no/products/man-suits-jacket/rune-tonning-birdseye1/

Jeg ville valgt enten en grå dress eller en dress med fargen navy.

Det er den rutete ja...

Typen min er så sjuuukt glad i ruter! Og han har sikla på onkelen sin rutete dress. Så eg kjem nok til å gå for den rutete, einaste som eg ikkje likte med den dressen var at den var rosa inni. Der var ein lysegrå rutete dress som eg også likte, men eg syns den ikkje var rutete nok. Typen min er den personen som går med rutete skjorter eller, om sommaren så går han med rutete shortsar. Skjønnar ikkje at en person kan ha så interesse for ruter. Rare kjæresten min.

Skrevet

Da tror jeg heller at jeg hadde gitt han den plaine, grå dressen med en knallfarget rutete skjorte til. Og eventuelt rutete mansjettknapper. :)

Jeg kan ikke noe for det, men når man først skal bruke en del penger på en dress så vil jeg våge å påstå at det er greit å gå for en som er ganske klassisk. :)

Annonse
Skrevet

Da tror jeg heller at jeg hadde gitt han den plaine, grå dressen med en knallfarget rutete skjorte til. Og eventuelt rutete mansjettknapper. :)

Jeg kan ikke noe for det, men når man først skal bruke en del penger på en dress så vil jeg våge å påstå at det er greit å gå for en som er ganske klassisk. :)

Det er sant det, hmmm.. Eg snakka med M.O.N i Stryn tidlegare i dag. Dei sa dei hadde fleire rutete dressar inne, kanskje eg skal få mora mi til å ta nokre bileter av dei forskjellige dressane i den butikken så har eg fleire valgmulighetar. Eg har ikkje så lyst å gi han ein heilt plain dress, for det veit eg at han ikkje ynskje seg. Han vil ha ein kul dress som han kan bruke til litt meir bursdag/nyttårsaft liknande ting. Han har ein plain dress frå før av som trengs å syast inn.

Takk for tips, så eg skal no tenkje over saken. Gi gjerne fleire tips, for eg har ikkje bestemt meg heilt enda. Heeeldigvis har eg nesten 2 mnd på å bestemme meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...