Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake begynte jeg å miste masse hår begynte så med b vitamin og ølgjær, det roet seg ned litt og nå mister jeg masse hår igjen. Idag da jeg dusjet kunne jeg dra ut masse hår. Hår overalt på badet og i sluken når jeg børster håret følger det med masse hår. Bør jeg gå til legen og kanskje ta en blodprøve? Er redd alt håret faller av:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter også med det samme problemet:(

Håret mitt føles sååååå tørt, men heldigvis har jeg en hårkur hjelper en god del. Men i det siste så merker jeg at det har forverret seg en del igjen.

Det merkelie er at når jeg reiser til utlandet der det er varmere, så behøver jeg ikke å bruke noe i håret mitt en gang. Hårt mitt blir såååååå myk. Så jeg skjønner ikke hva som skjer :(

Skrevet

Jeg har mistet veldig mye hår,og det oppfører seg litt rart. Har bestilt meg legetime så jeg får sjekket opp hva som skjer!

Skrevet

Hvor gammel er du? Skjedde med meg for ca 1 år siden, varte i flere mnd.

Kroppen "fornyer" seg ca hvert 7. år, og spesielt i 16-18 års alderen er det vanlig å miste mye hår. Var selv veldig urolig, men nå er alt tilbake til normalen, så om du bare venter går det nok over :)

Gjest Consensio
Skrevet

Det kan komme av mange ting. Vitaminmangel, kanskje du trenger å få stusset håret, håret "fornyer" seg noe det gjør innimellom, kanskje du er syk osv

Du kan jo gå til legen, men så lenge du ikke har andre symptomer så er det sikkert ikke noe veldig galt.

Skrevet

Et tips (som jeg ikke har prøvd ut selv, så jeg vet ikke om det stemmer) er visst å skylle håret i kaldt vann etter at du har vasket det. Da trekker porene seg sammen og du mister visstnok ikke hår så lett.

Skrevet

Hvor gammel er du? Skjedde med meg for ca 1 år siden, varte i flere mnd.

Kroppen "fornyer" seg ca hvert 7. år, og spesielt i 16-18 års alderen er det vanlig å miste mye hår. Var selv veldig urolig, men nå er alt tilbake til normalen, så om du bare venter går det nok over :)

Så for meg som er 19 år, så regnes dette som normalt????? :lete:

Skrevet

Kanhende du bruker litt for sterk shampoo og balsam? Hva med å bytte til litt mildere merker som ikke er så hard mot hodebunnen? Anbefaler deg å prøve Einerlåg, Lush eller noe fra apoteket med mindre parfyme og slikt. Så kan du heller bruker litt sterkere shampoo innimellom hvis det er det du trives best med. Tror det er en god ide å ta b-vitamin også.

Gjest FrkLinnea
Skrevet

Jeg mistet mye hår fra 2009 til i fjor, men etter at jeg begynte å bruke en sjampo som heter Nisim sluttet det. En utrolig lettelse, høy panne og viker er borte igjen nå:)

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

jeg mener ikke å være frekk, men jeg tror ikke ts fikk så mye ut av at andre også forteller at de har mistet masse hår for mange år siden? :klo:

ble du noe smartere ts? :fnise:

går du på noen medikamenter ts?

stresser du mye?

har du det vanskelig for tiden?

alle disse tingene, pluss flere, påvirker håret vårt. livssituasjonen vår rett og slett!

Endret av NozMonster
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Hei alle takk for svar. Jeg går på p piller, men har gjort det lenge uten å miste hår slik som nå. Jeg stresser ikke nå, men gjorde det for en stund tilbake pga samlivsbrudd. Gikk en del i vekt. Nå er alt normalt og jeg er normal vektig. Jeg røyker også, men prøver å kutte ut helt. Spiser normalt, men ikke mye kjøtt. Tror jeg mangler jern. Noen ganger blir jeg plutselig svimmel ellers vet jeg ikke hva det kan være. Bør jeg dra til legen? Ts

Som ikke lengere er anonym hehehe:)

Endret av muffin26
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken shampoo du bruker, men feks define gjør at man mister mer hår enn ved andre (bedre shampooer).

Jeg mistet selv mye hår da jeg var ca 18, vet ikke om det var alderen eller shampooen jeg brukte.

Gjest NozMonster
Skrevet

Hei alle takk for svar. Jeg går på p piller, men har gjort det lenge uten å miste hår slik som nå. Jeg stresser ikke nå, men gjorde det for en stund tilbake pga samlivsbrudd. Gikk en del i vekt. Nå er alt normalt og jeg er normal vektig. Jeg røyker også, men prøver å kutte ut helt. Spiser normalt, men ikke mye kjøtt. Tror jeg mangler jern. Noen ganger blir jeg plutselig svimmel ellers vet jeg ikke hva det kan være. Bør jeg dra til legen? Ts

Som ikke lengere er anonym hehehe:)

skulle ikke tro at p-piller skader akkuratt...hmm... ja, legen er nok lurt. eller spør frisøren din om du skal dit snart. men når det går mot vinter, så mister man faktisk mye hår! ( er jeg jaffal 99 prosent sikker på at jeg lærte på frisørskolen).

Gjest NozMonster
Skrevet

bruker du forsten mye varmebehandling?

om du bruker glattetang, så bør du bruke med kjeramisk topp ihvertfall!

Skrevet

skulle ikke tro at p-piller skader akkuratt...hmm... ja, legen er nok lurt. eller spør frisøren din om du skal dit snart. men når det går mot vinter, så mister man faktisk mye hår! ( er jeg jaffal 99 prosent sikker på at jeg lærte på frisørskolen).

Nå har jeg gått inn for å få i meg mer jern. Hvis det ikke blir bedre blir legen neste. Ja kanskje man mister mer hår nå på vinteren kan jo være det også. Skal ikke til frisør på en stund, klippet tuppene nylig. Synes bare fletten min har blitt så tynn og jeg hadde tykt krøllete hår.

Skrevet

bruker du forsten mye varmebehandling?

om du bruker glattetang, så bør du bruke med kjeramisk topp ihvertfall!

ja bruker glattetang, men skal ta en laaaaaaaaaaaaaaang pause nå. Den jeg bruker har en kjeramisk topp. Takk for svar forresten veldig hyggelig med råd. Setter pris på det.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken shampoo du bruker, men feks define gjør at man mister mer hår enn ved andre (bedre shampooer).

Jeg mistet selv mye hår da jeg var ca 18, vet ikke om det var alderen eller shampooen jeg brukte.

Bruker elvital den rosa. Kanskje jeg bør bytte sjampo også?

Skrevet (endret)

Jeg er 30, og jeg mistet mye hår nå tidlig i høst. Helt forferdelig!

Men det har roet seg nå, og jeg tror begynner å vokse ut igjen. Er iallfall fint og fyldig nå iallfall :)

Jeg må bare legge til at det skjer hver gang håret blir mettet på en shampoo.

Jeg brukte redken, den for volum, lenge, og plutselig mistet jeg masse hår.

Da byttet jeg til SP sin shampoo for volum, og plutselig mistet jeg mye hår.

Nå bruker jeg bedhead sin volumshampoo ... så får vi se.

Kanskje det hjelper å bytte shampoo ofte?

Endret av meridian
Skrevet

Jeg er 30, og jeg mistet mye hår nå tidlig i høst. Helt forferdelig!

Men det har roet seg nå, og jeg tror begynner å vokse ut igjen. Er iallfall fint og fyldig nå iallfall :)

Kanskje vi bytter til vinter hår hahaha:)

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Bruker elvital den rosa. Kanskje jeg bør bytte sjampo også?

absolutt! har du krøller, så bør du heller en som er beregnet for det! krøllete hår er natulig tørt! og trenger litt ekstra pleie.

du har kanskje lagt merke til at butikksjampo skummer mer enn frisørsjampo? de fleste tror at jo mer det skummer, jo renere blir det. men det er bare tilsatt shit for at det skal skumme mer, og det det gjør, er at håret tørker ut enda mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...