Gjest miramar Skrevet 9. desember 2003 #1 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg føler meg så utslitt, allerede nå etter et halvår på allmenn gk. føler meg så deppa.. sliter med fag..matte har alltid vært vanskelig..men nå er det økonomi i tillegg....jeg strever..og er skikkelig deppa, klarer ikke økonomi. har konsentrasjonsvansker,klarer ikke å sette meg ned å gjøre lekser over lengre tid, vil heller høre på musikk og danse ,ikke lett nei kjeder meg, føler at tiden bare flyr avgårde uten at jeg har uttrettet noen ting.. liker ikke klassen min noe spes. heller.. føler at alle har så høyt snitt. føler meg så dom har liksom ingenting å stille opp med, dette drar selvtillitten min ned...å gjør at jeg ofte isolerer meg! jeg vet jo at jeg ikke direkte er dom, men føler meg sånn... dette har ført til at jeg har fått et ganske høyt fravær dette halvåret..noe som jeg ser på som svært alvorlig! jeg er ikke noen slummert, jeg bryr meg! det eneste jeg har til felles er at jeg skulker...men jeg blir hjemme! jeg sier at jeg er syk..dette gjør at foreldrene mine har blitt ganske så sint og bekymret når de ofte ikke får meg på skolen om morgenene. de har tenkt å sende meg til lege eller psykolog for at jeg skal få hjelp med problemene mine... at det faktisk har gått så langt bekymrer meg...jeg er jo ikke gal heller,bare deppa jeg har søvnproblemer også, det er lenge siden jeg har sovet skikkelig..ligger ofte åog vrir meg, ligger og grubler og tenker, gruer meg til neste skoledag...føler meg dom! det er ofte da når jeg ligger å tenker om kveldene jeg bestemmer meg for å ikke gå på skolen neste dag... :-? er litt deppa pga en gutt også som er 19 (er i militæret) traff han på en fest for ca. 1 år siden..siden har vi sendt smser, trefftes på fester når han er vært hjemme, snakket i telefon etc.. 2 ganger for ca 2 måneder siden var jeg med han hjem, traff foreldrene, så på film koste oss, og lå sammen. pga dette har jeg jo følelser for han men det virker som om han prioriterer kameratene først og fremst når han er hjemme. han sa at han ikke har noen spesielle følelser for meg, og at det uansett sikker ikke ville fungert siden han så ofte er i militæret.(noe som jeg forstår ) men er leit lell. dette skjedde for ca. en halv måned siden.. savner han selv om vi ikke har trefft hverandre så mye..! er hjemme i dag...har 3 timer økonomi i dag...klarer det ikke! har snakket med økonomilæreren om det, men han tar det ikke så alvorlig...sier bare at det sikkert går bedre etterhvert... heldigvis får jeg hjelp hjemme fordi pappa er ganske flink, men det funker jo ikke når jeg er på skolen.. godt å få snakket ut! håper på svar..blir glad for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. desember 2003 #2 Del Skrevet 9. desember 2003 Synes du skal ta en prat med helsesøster, jeg - eller rådgiver på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. desember 2003 #3 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei. Leit å høre at allmenn ikke akkurat ble som håpet. Jeg gikk selv allmenn. Begynte i 96. I likhet med deg slet jeg noe så forferdelig med matten og økonomien. Jeg ble aldri fortrolig med tall og spesielt ikke med regnestykker som involverte utvalgte deler av alfabetet. Alle andre i klassen min, og da mener jeg virkelig alle, fikk bare femmere og seksere på prøvene sine. Jeg slet for å få en toer. Motivasjonen sank til et bunnivå. Jeg følte meg litt dum, som ikke skjønte det de andre tok til seg som ingenting. Selv hadde jeg ikke så mye fravær, selv om skolen min var spesiell med tanke på hvilke elever som gikk der. Det var en litt snobbete skole. For din del tror jeg ikke det hjelper at han som er i tjeneste er i dine tanker, men det er da en gang slik at det ikke alltid er like lett å glemme noen en liker. Hadde jeg vært deg, så ville jeg snakket med en lege. Skolen din virker jo lite behjelpelig med dine problemer. Selv ble jeg tilbudt hjelpetimer, men fikk bare en fordi læreren ikke kunne ta seg tid til mer. Som om det ikke var nok, så fikk en annen lærer det for seg at jeg kanskje hadde problemer hjemme eller i venneflokken så han ville pusse PPT på meg. Ikke aktuelt for meg, som har en kjempefin familie og gode venner. Tror stoltheten min ble litt såret. :oops: Heldigvis hadde jeg en søt lærer i matte. Hun gav meg en ekstraprøve sånn at jeg kunne stå i faget, og hun kastet seg om halsen på meg da hun så det hadde gått bra. :D Jeg også hadde en dårlig økonomilærer. Hun skjelte oss ut når vi gjorde noe feil, og hjalp kun de flinkeste. Ikke noe morro det. Tilslutt vil jeg igjen oppfordre deg til å ta kontakt med en lege. Snakk også med noen andre på skolen om det. Rektor eller noe. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 9. desember 2003 #4 Del Skrevet 9. desember 2003 Det høres ut som du er skolelei. Hva med å ta fri resten av skoleåret og heller få deg en jobb? Da får du tid til å finne ut hva du virkelig vil. Kanskje du har valgt feil utdanning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. desember 2003 #5 Del Skrevet 9. desember 2003 ta et år på folkehøgskole neste år! Da har du noe å se frem til.. Og et år uten lekser og sånt. Et år der du kan utvikle deg selv o gdrive på med dine egne interesser.. Jeg gikk på www.borgund.fhs.no og hadde et herlig år.. Før det var jeg så skolelei at jeg trodde jeg skulle spy bare jeg skulle regne et enkelt stykke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 9. desember 2003 #6 Del Skrevet 9. desember 2003 Det er ikke noe i veien med det, dette er ganske vanlig. Det virker som om alt har tårnet seg opp for deg, og det kan det gjøre for noen og enhver. Det hjelper ofte å snakke med noen om det, noen som kan se det utenfra og hjelpe deg å løse opp floken. Det kan være lege. psykolog, venninne, prest, helsesøster eller andre. Noen bør du snakke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå