AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har en fire år gammel hannhund som blir ganske frustrert når tispene i nabolaget har løpetid. Vet at tispa over veien har løpetid nå, og hannen min er litt masete og urolig. Han sover godt om nettene, men akkurat nå sitter han og glor ut av vinduet mot huset der hun bor mens han gråter litt, og kommer forhåpningsfullt bort til meg og står her og glor innimellom. Jeg vet at andre hannhunder kan oppføre seg verre enn han her, men det kan jo hende han er flinkere til å skjule det enn andre hunder, jeg vet ikke... Det som får meg til å tro at han virkelig er frustrert var at han prøvde å parre seg med vår kastrerte hannkatt i går. Jeg hørte et helsinkes leven på kjøkkenet, og når jeg gikk for å se hva som foregikk så jeg hunden prøve å "ordne" katten med labbene sine, han prøvde altså rett og slett å voldta ham. Jeg har jo merket at han er uvanlig opptatt av katten for tiden, han går og snuser og slikker på ham hele tiden, noe han aldri gjør til vanlig. Virker nesten som om det er katten som får gjennomgå for hans seksuelle frustrasjon. Noen her som har vært borti lignende? Er det vanlig at hannhunder "tar det de får" hvis de blir desperate nok?
Sugerøret Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Hormoner og ja det kan skje.Er en nøden osv Om din hund stresser mye ville jeg diskutert kastrering med vetrinær Enten kjemisk eller vanlig kastrering.Noen hunder stresser enormt mye og det sliter på dem og eier. Den jeg har nå var ekstrem og hyperseksuell.Slitsomt for han og for meg Han ble kastrert og er idag en rolig hund som ikke har problemer lengre ,når nabolaget lukter snadder.
altflyter Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Haha! Hadde blitt morsomme unger av det da xD
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg trodde aldri jeg skulle vurdere kastrering, men må si tanken har streifet meg nå, altså... Herregud, stakkars katten, skjønte jo ikke hvorfor pokker bikkja drev og dyttet ham rundt. Det var noe til syn, det kan jeg love! Skal til veterinær og vaksinere i løpet av en uke eller to, så får høre hva de anbefaler å gjøre.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg ville også ha vurdert kastrering. Skal du ikke bruke han til (lovlig) avl eller utstilling, så kan du like godt gjøre deg av med manndommen hans. Mindre frustrasjon, og du slipper bekymringer rundt om han får seg et nummer hos en av nabobikkjene. Og så får katten fred
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Hvordan foregår denne kjemiske kastreringen egentlig? Er det sprøyte? Hvor lenge varer det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå