ANONYM1987 Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Heisann Det er første gang jeg bruker egenmelding , er blitt syk ( kaster opp) så ligger hjemme , lurer derfor på hvordan sykelønnen blir regnet ut ? Har vært ansatt de siste 5 årene og har forskjellig lønn hver mnd, har hørt at det er vanlig å ta utgangspunkt i de siste 6 mnd å så dele dette på antall timer jeg har jobbet. Og er det noe forskjell på sykepengene ved bruk av egenmeldig isteden for sykemelding i feks 3 dager ?? Håper det er noen som vet å kan hjelpe:) jeg har faktisk vært så heldig å aldri vært borte pga sykdom i løpet av min annsienitet så er derfor helt tom på dette feltet.
Belima Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Les dette! God bedring. http://www.nav.no/1073749949.cms
ANONYM1987 Skrevet 1. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2011 Var det svaret over nyttig? Hei takk for hjelpen , kunne ikke finne fram til min egen tråd , Men ser i linken at egenmelding er like god som en sykemelding , men det med hvordan beregningen blir eller hva som pleier å være normalt det finner jeg ingen plass på nett har googlet og googlet men det kommer opp så mye forskjellig.. Noen sier 1 mnd andre 3 andre 6 ... :/
Gjest Spinell Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 (endret) Når du bruker egenmelding får du vanlig timelønn for de timene du skulle vært på jobb den dagen/de dagene. (Jeg antar du er timelønnet siden du sier du tjener ulikt hver måned.) Det samme gjelder for sykemelding fra legen. Dersom du har sykemelding så lenge at ansvaret ikke lenger ligger på arbeidsgiver, men på NAV, sender arbeidsgiver lønns- og skatteopplysninger til NAV på et skjema. Endret 1. november 2011 av Spinell 1
ANONYM1987 Skrevet 2. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2011 Takk for hjelpen Fant ut i går ( fint å vite for de som også lurer) at de tar gjennomsnitt i de siste 6 mnd , å siden det ble en høy sum måtte de ta utgangspunkt i den regelen som sier 6 x grunnbeløpet osv,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå