Gå til innhold

Veldig sjenert jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å holde dette så kort som mulig: Jeg har hørt av noen at det er ei jente som er interessert i meg. Greit, det er alltid kjekt å høre, men 'problemet' er at hun er veldig sjenert. Jeg kjenner hun litt fra at vi har jobbet en del sammen og har en felles venn men har ikke snakket så mye sammen.

Nå er jeg en som vanligvis liker jenter som er litt mer utadvend og direkte, men jeg har opplevd at hun er jo faktisk veldig sosial med dem hun kjenner godt. Hun er intelligent, snill, ikke dømmende og har en god dose samfunnsinteresse som gjør meg til å bli litt interessert og. Nå er jeg veldig direkte og en som ikke liker å gjøre slikt vanskeligere enn nødvendig, så jeg sendte henne en FB melding (hun var allerede i liste min) hvor jeg spurte:

"Hei (Navn),

Jeg lurer på om det jeg har hørt er sannheten eller bare rykte...

(Navn)"

Svaret: "Litt vanskelig å sei sio eg ikkje aner kva du har hørt. Er det noko om meg? (nysgjerrig! :P)"

Og da sendte jeg: "Jo, det gjelder deg, og hvis det var sannheten tror jeg nok du vet hva jeg mener. Ellers antar jeg det var bare rykte."

Etter dette fikk jeg ikke svar, og nå lurer jeg på om jeg må ta litt mer initiativ ved å bare kalle en spade for en spade pga at hun er så sjenert eller om jeg må vente litt slik at hun har litt tid å gjennomtenke...

I går skulle jeg nesten sende: "Åh fæn og, jeg liker ikke slike spill... Håper ikke at jeg skremmer deg bort nå haha, men jeg foretrekker å høre det fra personen selve slik at man vet hva er hva. Det jeg hørte var at du er interessert i meg. Er det sant, eller er det bare noen som vil spleise oss?"

Kanskje det finnes noe sjenerte damer her inne som vet hva er den beste måte til å få en svar uten å skremme henne bort. Er slikt for direkte?

(beklager for skrivefeilene, ikke opprinnelig norsk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg veldig direkte og en som ikke liker å gjøre slikt vanskeligere enn nødvendig

Hva med å be henne på en date? :popcorn:

Det svaner jeg her i Norge, som de er flinke på i fex. USA; at man går på date!

Hun blir uansett sikker veldig glad!

Skrevet

Jeg hadde svart det samme som den jenta og jeg er ikke sjenert en gang. Du bør ikke stille henne spørsmål om et rykte du har hørt er sant eller ikke, hvordan skal hun vite at du har hørt rykter om at hun er interessert i deg? Start heller en random samtale med henne, spør hvordan det går med henne og hva hun skal i helga eller noe, og hvis hun da ikke har noen planer - kan du spørre om dere kan finne på noe.

• Liker 5
Skrevet

hørest ut som du skal bare ha bekreftet ryktet, ikke noe annet. Hadde jeg vært henne hadde jeg ikke svart deg ærlig på det, fordi du selv ikke viser interesse.

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke bare skrive noe a la " vil du bli med ut på *dag*?" ? Siden du ikke liker spill liksom.

Det er bare creepy når folk sier at de har hørt et rykte om deg og de vil vite om det er sant uten å si hva ryktet er.

• Liker 4
Skrevet

TS her

Tror nok jeg skal bare be henne ut ja. Tenkte egentlig at det var for mye siden jeg har ikke snakket/sett henne siden begynnelsen av September og at det er litt rart å gjøre det out-of-the-blue hvis ryktene ikke er sant en gang. Håper ikke jeg har ødelagt det allerede... ...og at hun svarer den gangen (positiv eller negativ)

Skrevet

Du fremstår bare merkelig ut ifra de FB-meldingene, så om du er interessert i jenta, bør du nok legge litt større innsats i å få i gang en samtale ;)

• Liker 2
Skrevet

Enig. Ta kontakt igjen, det der var umulig å skjønne hvor du ville med.

"Hei igjen. Det der ble visst bare helt feil... Jeg prøver igjen.

Det jeg prøvde å si var at det hadde vært hyggelig med en kaffe/øl/bowling/tur i skogen/traktorutstilling. Passer det?"

Forresten, ikke hør på meg. Jeg er singel.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan har det gått? Har du tatt noe mer kontakt med henne? :-)

Jeg er veldig sjenert selv, og er i omtrent samme situasjon (som denne jenta muligens er i), og jeg hadde i hvert fall blitt kjempeglad om gutten begynte å snakke med meg på chatten (om alt og ingenting, men ikke nevn "ryktet" du har hørt. Tror ikke det fører noe godt med seg. Tror du heller bør vise oppriktig interesse for henne. Det gjør det også enklere for hun og åpne seg opp for deg :) ) Du kan jo også prøve å snakke med henne når du møter henne, men det er kanskje litt vanskelig hvis hun er veldig sjenert, men da må du bare ha forståelse for at hun kanskje ikke gir så mye av seg selv i begynnelsen. Men det blir garantert bedre når hun blir tryggere på deg (etter noen samtaler) ;) Ellers ville jeg bare spurt om hun ville finne på noe en dag. Du kan jo bare spørre på facebookchatten feks. De aller fleste blir glade for at noen viser interesse for dem, sjenert eller ei:) Håper dere finner ut av det, og blir bedre kjent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...