Gjest HollyDolly Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 ( Jeg beklager darlig norsk, prover midt beste ) Jeg hadde den in pa smabarn og gravid forum men fikk ikkje mye svar der .. sa jeg prover a sette det in her :gjeiper: Hei hei Jeg og mannen min har nå begynnt å tenke på å få et barn til. Men vi skal vente i noen måneder. Jeg er 84 kg nå og jeg vil gå ned til 70-75 før jeg blir gravid. veit ikkje hvor lang tid det tar, håper på det er ekki meir en 3 måneder. Når jeg har gått ned til vekta jeg vil være på må jeg til legen og få trappe ned og slutte med medesin jeg går på. Jeg sleit med alvorlig depresjon og går på medisin før det. men har det heilt topp nå så jeg føler meg ganske klar til å slutte med medisinene selv om jeg er litt nervus. Jeg veit at jeg kan ikkje bruke disse medisinene mens jeg er gravid og jeg vil ikkje bitte heller fordy jeg la på meg 15 kg av tidligre medisin jeg tok og vil Ikkje ta den sjansen igen Er det noen som erfaring med å slutte på depresjon medisin før graviditet? Tidligre svangerskap sleit jeg med alvorlig oppkast og kvalme, lå på sykehus 2 ganger og hadde det feilt Jeg veit at det høres litt dumt ut men jeg las på nettet at hvis man spiser masse fisk og løk før man er gravid da blir man mindre kvalm. så det skader ikkje å prove. dokke som spiser mye løk og fisk. sleit dokke med kvalme? er det fleire ting jeg kan gjøre før å gjøre graviditeten enkelst mulig? vill gjerne ha en sunn og god graviditet og derfor vil jeg gjøre kroppen klar til den. ÅÅÅ Hva jeg gleder meg !! 0
Joyala Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Jeg har ikke erfaring med antidepressiva, men jeg vet at trening er en god måte å forebygge mot depresjon. Jeg har også et ønske om å være sprek før jeg blir gravid og har begynt med å trene regelmessig i tillegg til å gå turer med mannen min et par ganger i uken. Hvis du trenger hjelp med motivasjon vil jeg anbefale sparkpeople.com for å få tips til trening og kosthold i tillegg til sosial støtte. Jeg har brukt det litt og det er veldig enkelt å kartlegge din kosthold og treningsøkter uten at det koster deg 1 krone. Jeg går til yoga 2 x i uken for være mer smidig og avslappet med tanke på fødselen. Jeg merker allerede nå at jeg tollere stress mye bedre. Du kan ta en søk på youtube for å finne "fertility yoga" eller "pregnancy yoga". Jeg føler at det har vært vanskelig å gå ned i vekt i det siste, men jeg gir ikke opp og bare fortsetter med treningen. Jeg er også opptatt av å sjekke Vitamin D hos legen da dette kan være spesielt vanskelig for utlendinger i Norge å ha nok. Lav vitamin D kan være årsak til "vinterdepresjon". Så det er viktig at du sjekker dette også. Lykke til
Gjest HollyDolly Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Jeg har ikke erfaring med antidepressiva, men jeg vet at trening er en god måte å forebygge mot depresjon. Jeg har også et ønske om å være sprek før jeg blir gravid og har begynt med å trene regelmessig i tillegg til å gå turer med mannen min et par ganger i uken. Hvis du trenger hjelp med motivasjon vil jeg anbefale sparkpeople.com for å få tips til trening og kosthold i tillegg til sosial støtte. Jeg har brukt det litt og det er veldig enkelt å kartlegge din kosthold og treningsøkter uten at det koster deg 1 krone. Jeg går til yoga 2 x i uken for være mer smidig og avslappet med tanke på fødselen. Jeg merker allerede nå at jeg tollere stress mye bedre. Du kan ta en søk på youtube for å finne "fertility yoga" eller "pregnancy yoga". Jeg føler at det har vært vanskelig å gå ned i vekt i det siste, men jeg gir ikke opp og bare fortsetter med treningen. Jeg er også opptatt av å sjekke Vitamin D hos legen da dette kan være spesielt vanskelig for utlendinger i Norge å ha nok. Lav vitamin D kan være årsak til "vinterdepresjon". Så det er viktig at du sjekker dette også. Lykke til Tusen takk før gode svar, viste ikkje det med Vitaminen, det skal jeg få undersøke Og den nettsiden må jeg sjå på, har gått litt ned i motivasjon Vært veldig sliten og deppa siste dagenne, da blir det sååå vanskelig !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå