AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er så LEI av å være prøver Er det bare meg, eller er det flere som synes det er slitsomt å prøve og prøve - for at tante rød alltid dukker opp?? Vi har sex både før og under eggløsning, så hvorfor blir jeg ikke gravid????? Vet dere ikke kan svare på det altså, jeg blir bare så lei meg.. Føles som om ALLE rundt meg blir gravide
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Kjenner til følelsen. Det er et år siden jeg slutta på p-plaster og vi har passet på å ha oss i dagene rundt eggløsning. Jeg har alltid hatt stabil syklus, og dessuten har vi et barn fra før av. (Som ikke var planlagt...) Kjenner det svir litt når venninner og svigerinner popper ut unger med den største selvfølge, før de spør om det ikke er på tide av vi får en unge til???
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er så LEI av å være prøver Er det bare meg, eller er det flere som synes det er slitsomt å prøve og prøve - for at tante rød alltid dukker opp?? Vi har sex både før og under eggløsning, så hvorfor blir jeg ikke gravid????? Vet dere ikke kan svare på det altså, jeg blir bare så lei meg.. Føles som om ALLE rundt meg blir gravide huff, ikke noe kjekt når hele greien blir stress. Har du vurdert at du rett og slett ikke kan få(flere) barn?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 huff, ikke noe kjekt når hele greien blir stress. Har du vurdert at du rett og slett ikke kan få(flere) barn? Hva er dette for slags kommentar??? Det er direkte følelsesløst og stygt å si noe sånn til en person som er i en slik situasjon!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Er du helt 100% sikker på når du har eggløsning? Hvis ikke, har du prøvd å fortsette å ha sex en stund etter antatt eggløsning? Jeg var prøver i mange år før det gikk (med hjelp), så jeg vet hvordan du har det. Det er en slitsom og tung tid, spesielt hvis den blir langvarig.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 TS her. Nei, jeg har ikke vurdert at jeg aldri kan få barn! Jeg vil prøve helt de vi eventuelt bestemmer oss for å adoptere. Ja, jeg tester etter EL hver måned.. og finner den også, og vi har sex både før, under og etter. Og allikevel skjer det ikke noe Takk for trøst
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Kjenner til følelsen. Det er et år siden jeg slutta på p-plaster og vi har passet på å ha oss i dagene rundt eggløsning. Jeg har alltid hatt stabil syklus, og dessuten har vi et barn fra før av. (Som ikke var planlagt...) Kjenner det svir litt når venninner og svigerinner popper ut unger med den største selvfølge, før de spør om det ikke er på tide av vi får en unge til??? Ts her. jeg vet, jeg har og venniinger, svigerinne og kollegaer som sier "ja nå er det vel på tide at dere kommer i gang snart" Kjenner jeg blir så sint og lei meg av slike kommentarer
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Ts her. jeg vet, jeg har og venniinger, svigerinne og kollegaer som sier "ja nå er det vel på tide at dere kommer i gang snart" Kjenner jeg blir så sint og lei meg av slike kommentarer Jeg har prøvd i tre år, så jeg vet hvordan det føles. Etterhvert har vi fortalt det til de rundt oss, men det kommer fremdeles en del kommentarer fra fremmede. "plukk opp babyen da, kanskje det er smittsomt" var det en kollega av meg som sa til meg da en annen kollega kom innom med sin nyfødte. Vet at det bare var en fleip, men fy søren den svei...
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har prøvd i tre år, så jeg vet hvordan det føles. Etterhvert har vi fortalt det til de rundt oss, men det kommer fremdeles en del kommentarer fra fremmede. "plukk opp babyen da, kanskje det er smittsomt" var det en kollega av meg som sa til meg da en annen kollega kom innom med sin nyfødte. Vet at det bare var en fleip, men fy søren den svei... TS her. Folk er jammen meg ikke sanne! Så utrolig dårlig/lite medmenneskelig å si. Jeg er 32 år og mannen min 35, vi har vært gift i snart to år - så folk burde jo kunne tenke selv at vi prøver... Lykke til og klem til deg
Miki Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Det virker som om det er de som ikke planlegger som blir gravide, og de som planlegger ikke blir det. Hva med å lyve til deg selv å si at unge skal du aldri ha, så kanskje den kommer Lykke til
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Det virker som om det er de som ikke planlegger som blir gravide, og de som planlegger ikke blir det. Hva med å lyve til deg selv å si at unge skal du aldri ha, så kanskje den kommer Lykke til Takk:) Jeg prøver å ikke stresse med det.. men, det er jammen meg ikke lett
Miki Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 Takk:) Jeg prøver å ikke stresse med det.. men, det er jammen meg ikke lett Et ønske så stort kan ta tid å oppfylle, så du får bare være tålmodig
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Det virker som om det er de som ikke planlegger som blir gravide, og de som planlegger ikke blir det. Hva med å lyve til deg selv å si at unge skal du aldri ha, så kanskje den kommer Lykke til Hvis det var i hodet man ble gravid, så hadde det kanskje funket Men sånn ellers er det et meningsløst råd dessverre.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 Hva er dette for slags kommentar??? Det er direkte følelsesløst og stygt å si noe sånn til en person som er i en slik situasjon! så ikke det stod noe sted at man skal behandles med silkehansker. Det er et forum for voksne mennesker dette her. Og det er en realitet at ikke alle kan få barn. De som begynner prøvingen seint, men prøver og prøver i åresvis, kan muligens tenke tanken for seint. Da er det vel bedre å ikke stikke hodet i sanden og late som at alt er fint om man har prøvd å bli gravid i mange år. Er man fruktbar og frisk skal det ikke ta flere år å bli gravid, da er det noe galt. En ide om det har gått lang tid og gå til det steget og få en skikkelig utredning, eventuelt vurdere alternativene. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #15 Skrevet 31. oktober 2011 Når er man egenlig "gammel" når man begynner prøve??
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 TS her. Nei, jeg har ikke vurdert at jeg aldri kan få barn! Jeg vil prøve helt de vi eventuelt bestemmer oss for å adoptere. Ja, jeg tester etter EL hver måned.. og finner den også, og vi har sex både før, under og etter. Og allikevel skjer det ikke noe Takk for trøst Ikke nødvendigvis kun adopsjon som er alternativet. Hadde jeg prøvd i lange tider og ikke blitt gravid så hadde jeg jo tenkt tanken på om det var noe galt med meg eller min partner. Kan jo være alt mulig. Noen har cyster, noen har problemer med eggstokkene, noen med eggløsning, noen med eggenes kvalitet generelt, osv. Eller dårlig sædkvalitet hos mannen. Er jo verdt å ta turen for å få en utredning og sjekke. Noen av tilstandene kan jo utbedres og hjelpe dere på vei. En venninne av meg har hatt kraftig migrene siden begynnelsen av puberteten. Pga medisinene hun har tatt i 15 år i forbindelse med dette har det ført til komplikasjoner med eggstokkene hennes. Hun kan få barn, men sjangsen er liten. Hun har iallefall utredet seg og har et bevisst forhold til kroppen sin.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #17 Skrevet 31. oktober 2011 Når er man egenlig "gammel" når man begynner prøve?? jeg vil si 30+
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #18 Skrevet 31. oktober 2011 jeg vil si 30+ Da er legene uenige med deg, jeg er nemlig snart 33 og blir betegnet som ung av legene på avdeling for ufrivillig barnløshet. Begynner alltid å le når de sier det, men de mener det faktisk alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #19 Skrevet 31. oktober 2011 Da er legene uenige med deg, jeg er nemlig snart 33 og blir betegnet som ung av legene på avdeling for ufrivillig barnløshet. Begynner alltid å le når de sier det, men de mener det faktisk alvorlig. Ja, ble vi ikke spurt om vår subjektive mening? Det er opplest og vedtatt at man er mest fertil mellom 20 og 25 år. Allerede fra man er 27 år begynner fruktbarheten å reduseres. Så når jeg sier 30 år baserer jeg det på tall fra forskning. Og det faktum at flere og fleeeeere sliter med å bli gravide, og en gjennomgående tråd er at de er 30+. Tror dette er en fin link for mange i denne tråden å lese. Å bli gravid beror ikke på ønsketenkning eller når DU er klar ifht jobb og økonomi. Man blir gravid når kroppen er klar. For noen kropper var kanskje vinduet 15-25, for andre 20-30 osv. Dette er individuelt. Men den all round mest fruktbare alderen er 20-25 år. Enten vi liker det eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #20 Skrevet 31. oktober 2011 Hvis du er 35 år eller eldre bør du være klar over at fruktbarheten reduseres for hvert år, og du bør derfor ikke vente for lenge med å be om utredning. (Nhi.no) fra: http://mammanett.no/bli_gravid/hvor_fort_blir_man_gravid så å si at man er UNG i en alder av 33 år er å ta kraftig i Kanskje legen selv er 34? :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå