Titti Skrevet 9. desember 2003 #1 Skrevet 9. desember 2003 Hei, syns det er såååååå godt og har lyst å prøve å lage hjemmelaget, eller er det noen som har tips om noen som er god å få kjøpt??
Fakse Skrevet 9. desember 2003 #2 Skrevet 9. desember 2003 De ferdig kjøpte er fæle, men det gjør ikke noe, for det er lett å lage selv. Ta en eller to modne avocadoer. De skal være litt myke, men ikke brune inni (da er de for modne). Ha på salt, pepper, litt sitron, hakka hvitløk og chili. Mos. Ferdig! Du smaker selvfølgelig underveis mens du moser, og tilsetter mere salt/pepper/hvitløk/chili dersom det mangler noe.
Indira Skrevet 9. desember 2003 #3 Skrevet 9. desember 2003 Jeg har også litt rømme oppi, og finhakket rødløk!
Glitterchick Skrevet 9. desember 2003 #4 Skrevet 9. desember 2003 Av og til lager jeg det med litt cottage cheese eller yoghurt naturell, for å få den litt mer kremete. Også liker jeg ikke rømme eller majones som mange andre bruker. Ellers krydrer jeg med det jeg har for hånden; salt, pepper, limesaft, litt chilli etc. Kommer også litt an på hva jeg skal bruke den til. Enig med Ragnhild, den man lager selv er hundre ganger bedre enn den i butikken! Bare pass på at den er ordentlig moden, dvs. ikke for hard, da smaker den litt funky.
Fakse Skrevet 9. desember 2003 #5 Skrevet 9. desember 2003 For å finne ut om avocadoen er passelig moden kjenner man med hånda rundt selve frukten. Den skal ikke være helt stenhard, men ikke så myk at den gir etter når man trykker. Om en trykker akurat der stilken sitter skal den være litt myk, der blir den først moden. At skallet begynner å bli brunt er et bra tegn. Jeg pleier å kjøpe umodne avocadoer, også la de modnes på kjøkkenbenken.
jordbær Skrevet 9. desember 2003 #6 Skrevet 9. desember 2003 tips: Grav ut avacadoen med en skje.. Så slipper du uendelige timer med fjerning av skall :D
Midnattsol Skrevet 9. desember 2003 #7 Skrevet 9. desember 2003 Pleier å ha i kvernet havsalt, pepper, tomat, hvitløk og limesaft.
-Fisken- Skrevet 9. desember 2003 #8 Skrevet 9. desember 2003 Finnes også sånne poser som du blander ut, sånn halvferdig. Har ikke prøvd disse, men innbilder meg at disse er bedre en de ferdige? Uansett er sikkert de mn lager fra bunnen av de aller beste.
Arwen Skrevet 9. desember 2003 #9 Skrevet 9. desember 2003 De ferdige er forferdelige ja, men de posene er faktisk helt OK, hvis man har dårlig tid er de en god erstatnig.
Titti Skrevet 9. desember 2003 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2003 Takker, skal teste ut i dag, hvis jeg finner modne avokadoer på butikken! Mener jeg har sett på de posegreiene, men de skal vel blandes med rømme eller noe og jeg tåler ikke melk...... Det blir nok hjemmelaga med tortillachips og kylling til middag i dag, GLEDER MEG!!!! :D
jordbær Skrevet 9. desember 2003 #11 Skrevet 9. desember 2003 Bruker alltid pose-gurkemole! Den smaker godt!
smile Skrevet 9. desember 2003 #12 Skrevet 9. desember 2003 Har lett etter de posene men har ikke funnet de i Norge på lenge, men nå fant jeg de endelig i Sverige. Sikkert best å lage selv. Har ikke tenkt på at det går an en gang. De i glass er i allefall ikke noe god! Anbefaler toro meksikansk gryterett i pitabrød med masse guacamole oppi. Nam-nam!!! og lettvint
Arwen Skrevet 9. desember 2003 #13 Skrevet 9. desember 2003 Posene blandes bare med avocado, ikke rømme. De har de i alle butikkene jeg handler i, rart du ikke har funnet de smile :klø:
jordbær Skrevet 9. desember 2003 #14 Skrevet 9. desember 2003 Har lett etter de posene men har ikke funnet de i Norge på lenge, men nå fant jeg de endelig i Sverige. Sikkert best å lage selv. Har ikke tenkt på at det går an en gang. De i glass er i allefall ikke noe god! Anbefaler toro meksikansk gryterett i pitabrød med masse guacamole oppi. Nam-nam!!! og lettvint De står sammen med taco-krydder i posehyllen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå