Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere måneder som passiv tilskuer kan jeg nå skrive min egen post! Jeg og samboer har nemlig bestemt oss for å begynne prøvingen til våren! Jeg gleder meg som bare en kommende mor kan, og klarer ikke la være å planlegge, undersøke og glede meg. (Har et snev av planleggingsmani kanskje ja.. :fnise: )

Så kommer spørsmåkene: Er det ting jeg bør være oppmerksom på i forkant av prøvingen? Regner med å begynne å ta folat over jul, samt forsøke å få kontroll på EL, men utover dette er det tips og triks dere ønsker å dele? Mat, trening, bøker osv. Planleggingsmanien vil planlegge! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Huskeliste:

1. Ha sex

2. Dropp kondom og annen prevansjon.

Lykke til! :sjarmor:

Skrevet

Ta folat fra tre måneder før dere blir prøvere.

Kutt røyk og reduser alkohol i god tid. Spis sunt og variert, og tren jevnlig (slik alle bør gjøre uavhengig av om man planlegger graviditet eller ikke.)

Sett deg inn i helsedirektoratest kostholdstips for gravide, og hvorfor man bør/ikke bør spise ditt og datt. Ta stilling til hvordan du ønsker å leve som prøver, mange velger å holde seg unna alkohol og mat som kan være skadelig for fosteret mellom eggløsning og ventet mens, andre tar sjangsen på at det går fint.

Såpass enkelt er det. Det vanskeligste er kanskje å ikke ta helt av med forhåpninger, planlegging, timing og bekymringer. Kos dere med prøvingen, og ikke stress dersom det ikke går på de første forsøkene. :)

Skrevet

Husk å ta vare på sexlivet, ikke la det forsvinne blant prøvetanker og konstant stress.

Ta det med ro, ha sex ca annenhver dag i de mest aktuelle periodene om lysten er der.

Kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...