Gå til innhold

Spørsmål(og trenger litt råd) ang styrketrening..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg begynte å trene på treningssenter for noen måneder siden og har merket at jeg syns det er kjempedeilig å trene styke, og å føle meg vel etter treningen. Jeg har aldri vært lubben, og har alltid vært aktiv, men jeg ville gå ned noen kilo fordi jeg synest det var fordelt litt feil, jeg er nå igrunn nede i trivselsvekten, for er ganske slank nå, vil ikke gå ned mer i lår f.eks.. det blir for tynt, men litt mer på magen(sånn at muskler evnt synes mer?).. lurte på noen ting og det er at;

Er det best å "slanke" seg først, så trene styrke, eller best å kombinere dette? Altså feks trene på mølla, og styke under samme treningsøkt.

Jeg driver ikke å sulter meg og alt det tullet der, og jeg har ingenting imot å bruke tid på å se forbedring, men lurer på om dere som har litt peil på styketrening kan svar på hvor mye man bør trene styke i uka, og når man evnt kan se dette? kan se litt synlig på mage og evnt armer/skuldre, tatt utifra at jeg er slank, men har selvfølgelig litt fett på magen(heldigvis).. men slank :) Spiser sunt og hver 3.time, så alt det er ok. lurer mest på når jeg kommer til å se noe(sånn ca da... varierer jo men..) og hvor mye jeg da evnt må trene?

Nå trener jeg egentlig endel. Fri mandag, gruppetime med styke og kondis tirsdag, selvtrening kondis og styrke onsdag, gruppetime kondis og mye styrke, fri fredag, selvtrening kondis og styrke lørdag og søndag. Høres kanskje mye ut, men fungerer veldig fint :) .. tar jo fri om jeg føler meg utslitt(men har holdt på med hest i mange år så har vært mye aktiv, er friluftsmenneske)..

Tjohei, langt innlegg.... håper dog på noen svar og gode råd.. kan jeg f.eks oppnå synlige resultater(litt) til jul? er jente, forresten.

Takker og bukker!

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Kombiner styrke og cardio trening. :) Ettersom muskler forbrenner fett.

Skrevet

Mølla(pluss turer i natuen) og styrke samtidig da(under samme økt, el hvertfall samme dag) tenker du ? :)

Skrevet

For å bygge muskler så er det viktig å spise nok. Underskudd på kalorier + styrketreninger er derfor ikke så effektivt. De "proffe" spiser godt med både carbs og proteiner og trener hard styrke, og så trener kardio for å trene bort "extra" fettet senere.

Siden du foretrekker styrketrening så ville jeg ha lagt mer fokus på det og så ha 1-2 kardioøkter i uken. Det kan også være greit å dele opp styrkeøktene i overkropp og underkropp. Jeg syns ofte at det er enklere og mer effektiv å ikke trene kardio og styrke på samme dag fordi det blir slitsomt og kjedelig ikke minst! :)

anbefaler å lese litt igjennom fitnessbloggen.no, her er det mange gode tips og råd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...