Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Vel, hva skal man si. Jeg er i starten av tjueårene, og studerer et fag som egentlig burde tilsi at jeg kan å kle meg - men nei. Jeg elsker trening, turer og skog og mark og ridning, og dette har gjort har jeg liksom foretrekker behagelige klær. Kombinert med kjedelig hårfarge, nada sminkekunnskaper og blek hud, så har jeg glidd rett inn som en kjedelig, grå mus blant jentene på jussen Så - kan noen gi meg noen enkle tips til klær som er litt stilige nå mot høsten? Jeg har vel egentlig ingen "basic-plagg", med unntak av et par jeans, ehm. Er glad i topper med en cardigan, jakke el. over, og går gjerne i støvletter nå som været er litt up and down. Slik som skjerf etc bruker jeg nesten aldri, men det kan kanskje piffe opp litt? All hjelp mottas med takk! Edit for å si at jeg er 164 cm høy, og nok er litt pæreformet, med brede hofter og lår. Endret 30. oktober 2011 av Ms. Raggsokk
Gjest navnelapp Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Bestem deg for nokre få fargar som du likar godt, og som du ser at du kler betre enn andre fargar. Det er ein stor fordel om desse fargane passar saman. Hald deg til dei når du handlar, det reduserer bomkjøp. Forøvrig: Finn fasongar som passar deg. Har du ein markert midje, så framhev den med belte eller innsvingte plagg. Har du pæreform bør du ikkje bruke bukser som er trange nederst, då ser du lett ut som ein ball. Har du ei pen utringing, så framhev den innan anstendige grenser. Og du, eg har studert same plass, og heldigvis betyr slike ytre ting minimalt for å få jobb. 1
2shy Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg bruker ikke nødvendigvis så mye farger til basic. Mye sorte tights/topper, grå overdeler, osv. Men bruker tilgjengeld farger/mønster på skjerf og tilbehør, og det er det du kan komme veldig langt Det er utrolig hva et skjerf/belte/smykke gjør for å sprite opp et antrekk!
Mari*Nade Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Jeans eller evt sorte "dressbukser" med rette ben. Ikke glitter og stæsj på baklommene med mindre du vil fremheve rumpa di Siden du er "bare 164" bør du unngå lange topper, det vil få deg til å se kortere ut. Finn deg noen gensere/bluser/topper i basicfarger (sort, hvit, grå, beige osv)med litt utrigning(det vil også få deg til å se lengre ut) og noen cardigans du liker evt bazer for en litt mer proff look. Pass på at disse heller ikke blir for lange! Fremhev midja di ved å kneppe kun 1 eller på knapper på cardigan eller evt et midjebelte? Og til slutt: masse tilbehør! Hårspenner, lange/store øredobber, brede armbånd osv. Finn en butikk med et hyggelig personale som er villige til å hjelpe deg, de kan ofte faget sitt;-) Gå innom en sminkebutikk og hør om de tilbyr kurs! Mange steder tilbyr de kurs i hverdagssminke og/eller kveldssminke som ikke koster allverden :-) Lykke til!
Gjest Nanne70 Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Hvis du kan, ta deg en tur til frisøren og få frisket opp hårfargen din. Det skal ikke så mye sminke til for å se litt freshere ut, hvis huden din er fin som den er, holder det gjerne med litt rouge, mascara og kanskje en lipgloss i en fresh farge. Siden du er litt pæreformet, har du sikkert en nydelig, smal midje - fremhev den med omslagstopper, innsvingte/figursydde overdeler og belter etc. V-hals er spesielt flatterende. Siden du sannsynligvis har smale skuldre og ikke så store pupper, kan du godt bruke plagg med mye detaljer på overkroppen, det både balanserer ut figuren din og trekker oppmerksomheten oppover og bort fra "problemområdene". Skjerf i fine farger og mønstre er kjempebra og piffer opp ethvert antrekk! Lengden på overdelene bør enten være i hoftelengde (til hoftebeinet) eller til midt på låret, sånn at du unngår en linje som går tvers over ditt bredeste punkt. Bukser med rette bein eller bootcut er mest kledelig og bør holdes i en mørk farge, men det trenger ikke være sort. Mørkeblå jeans, marineblått, koksgrått, brunt eller mørk olivengrønn er bra farger. Du kan bruke skinnyjeans også, men da bør du ha de inni knehøye støvletter. Hvis du liker skjørt, så er et utsvingt/a-linjeformet skjørt mest kledelig. Av kjoler kan bruke både omslagskjoler og A-linjeformede kjoler. Hvis du er blek i huden, kan det hende at du bør holde deg unna farger som sort, rent hvitt, beige og grått opp mot ansiktet, da disse fargene faktisk kan få deg til å se blekere ut. Prøv heller med f.eks. kremhvitt, muldvarpfarget og marineblått som basis/nøytrale farger, de er litt mykere og "snillere" mot et blekt ansikt:) Her er et eksempelpå hvilke fasonger som er fint på en pæreformet kropp.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Tusen, tusen takk for alle forslag! Jeg har vært hos frisøren i dag, og fått klippet og stripet meg litt. Ikke noen diger endring, men litt freshere 2
Pene sko... Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Vel, hva skal man si. Jeg er i starten av tjueårene, og studerer et fag som egentlig burde tilsi at jeg kan å kle meg - men nei. Jeg elsker trening, turer og skog og mark og ridning, og dette har gjort har jeg liksom foretrekker behagelige klær. Kombinert med kjedelig hårfarge, nada sminkekunnskaper og blek hud, så har jeg glidd rett inn som en kjedelig, grå mus blant jentene på jussen Så - kan noen gi meg noen enkle tips til klær som er litt stilige nå mot høsten? Jeg har vel egentlig ingen "basic-plagg", med unntak av et par jeans, ehm. Er glad i topper med en cardigan, jakke el. over, og går gjerne i støvletter nå som været er litt up and down. Slik som skjerf etc bruker jeg nesten aldri, men det kan kanskje piffe opp litt? All hjelp mottas med takk! Edit for å si at jeg er 164 cm høy, og nok er litt pæreformet, med brede hofter og lår. Hvilken avdeling går du på? Og hvor i Norge studerer du? Jeg går tredje avdeling i Oslo. Hva med en trenchcoat? Det finnes vel nesten ingen som ikke kler dette. 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 3.året i Bergen Takk for tips du også. *skrive handleliste*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå