beck's Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Har nå prøvd ett halvt år med samleie, men den kommer ikke seg inn, jeg får bare vondt hvis han stikker den inn i meg. er jomfru og trenger råd slik at jeg kan beholde kjæresten min!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Er ikke noe rart det gjør vondt hvis han "stikker" den inn i deg. Tror nok nøkkelordet her tålmodighet. Gå sakte fram, ha tid til å bli våt/bruk glidekrem. Fingrer han deg under forspillet?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg hadde det samme problemet da jeg begynte å ha sex. Det ville bare ikke, stoppet opp og gjorde fryktelig vondt! Vet ikke om vi gjorde noe spesielt for at det til slutt skulle gå, men vi var hvertfall tålmodige og brukte god tid! Det er mye annet man kan gjøre i senga mens man venter, men jeg skjønner at du blir frustrert! Vet ikke andre råd enn at dere må bruke god tid, sørge for at du er skikkelig avslappet, og kanskje litt glidekrem også kan hjelpe..
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Prøv å forklare litt mer hva dere gjør, litt lettere å peke på hva som er årsaken. Først; er du sikkert på at du egentlig vil ha sex med akkurat ham? Kan det hende du spenner deg enten av frykt for smerte eller fordi du egentlig ikke har lyst? Hvis du har lyst; bruker dere god nok tid på forspill - slik at du er våt nedentil og har lyst? Om du har problemer med å få nok fukt på egenhånd vil jeg anbefale glidemiddel. Det er ganske vanskelig og smertefullt å få inn penis om det ikke er fuktig nok. jeg ville kjøpt med en liten dildo - som jeg hadde forsøkt meg frem med på egenhånd. Såpass liten i størrelse at det ikke er skummelt, og så kan du forsøke å bare ta den bittelitt inn. Nesten gang litt lengre - slappe helt av, og bare puste rolig om du kjenner det strammer seg eller gjør vondt. Et annet triks er å slappe av på samme måte du må gjøre når du bruker tampong; slapp helt av i musklene i underlivet og i skjeden, og tenk samme teknikk som tamponginnførelse. Det gjør at skjeden slapper av. Om du fortsatt får veldig vondt ville jeg oppsøkt gynekolog bare for å sjekke at det ikke er noe fysisk som er årsaken. Husker jeg kjente ei som hadde samme problem - hun klarte det rett og slett ikke med akkurat den kjæresten. Var ikke noe problem med neste.
Gjest Eurodice Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Har nå prøvd ett halvt år med samleie, men den kommer ikke seg inn, jeg får bare vondt hvis han stikker den inn i meg. er jomfru og trenger råd slik at jeg kan beholde kjæresten min! Jeg tenker at det har med stillinger å gjøre. Hvis du for eksempel ligger flatt på ryggen, blir det problematisk å penetrere.
beck's Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2011 Vi har vært ilag siden Januar, og vi gikk sakte framover mot det seksuelle, han fingret, slikket og masserte meg. mens jeg suger og ronker han. Jeg blir forferdelig våt og er helt avslappet. å ikke minst - veldig, veldig trygg på han! men da vi prøver oss på samleie i alle mulige stillinger, får jeg bare vondt, dette har vi prøvd på nesten hver uke (+++) siden Februar. Har heller aldri fått inn en tampong, den vill rett og slett ikke inn og gjør litt vondt...
Gjest Eurodice Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Vi har vært ilag siden Januar, og vi gikk sakte framover mot det seksuelle, han fingret, slikket og masserte meg. mens jeg suger og ronker han. Jeg blir forferdelig våt og er helt avslappet. å ikke minst - veldig, veldig trygg på han! men da vi prøver oss på samleie i alle mulige stillinger, får jeg bare vondt, dette har vi prøvd på nesten hver uke (+++) siden Februar. Har heller aldri fått inn en tampong, den vill rett og slett ikke inn og gjør litt vondt... Det med tampong kan skyldes rett og slett at du skyver den rett inn. Tamponger skal føres inn skrått bakover, vinkel nedover om du skjønner. Ellers støtter jeg forslag fra andre her at du bør ta deg en tur til legen og eventuelt få henvisning til gynekolog. Dette blir kanskje for privat å spørre om, men har kjæresten din ekstra stor penis?
beck's Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2011 Helt normal, vis spørsmålet hadde vært "om den er stor eller liten" ville den nokk ha tippet på liten - siden den er ikke stor men heller ikke liten
Gjest "gjest" Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Har nå prøvd ett halvt år med samleie, men den kommer ikke seg inn, jeg får bare vondt hvis han stikker den inn i meg. er jomfru og trenger råd slik at jeg kan beholde kjæresten min! Jeg ville byttet til en mer erfaren kar.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Om du er jomfru så må du kanskje bare lide deg igjennom smerten til han får brutt igjennom "barrieren". Men, gynekolog er ein god ide.
Gjest "gjest" Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Om du er jomfru så må du kanskje bare lide deg igjennom smerten til han får brutt igjennom "barrieren". Men, gynekolog er ein god ide. Tror du har rett hvis de har holdt på siden feb/mars. Smertestillende krem og glidekrem kan være løsningen også. 1
beck's Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2011 Tror du har rett hvis de har holdt på siden feb/mars. Smertestillende krem og glidekrem kan være løsningen også. Like that one :-D
Gjest "gjest" Skrevet 30. oktober 2011 #13 Skrevet 30. oktober 2011 Like that one :-D Vel, for meg så var det første samleiet en lek, det sa plooof, og så var det over og jeg kan le av det 20 år etter. Men for noen damer er det ikke så enkelt.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #14 Skrevet 30. oktober 2011 Få henvisning til gynekolog og få sjekket om jomfruhinnen er for tykk. Sånn er det av og til, og det er svært lett å gjøre noe med det:). Mulig også fastlegen kan fikse det.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #15 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg ville byttet til en mer erfaren kar. Ville det hjulpet? Er det så mange forskjellige måter å stikke den inn?
LeaMichele Skrevet 30. oktober 2011 #16 Skrevet 30. oktober 2011 Smertestillende krem og mye glidemiddel ville jeg prøvd! Var en stund jeg fikk veldig vondt når jeg skille ha sex, men med smertestillende krem funka det fint som snus!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #17 Skrevet 30. oktober 2011 Vi har vært ilag siden Januar, og vi gikk sakte framover mot det seksuelle, han fingret, slikket og masserte meg. mens jeg suger og ronker han. Jeg blir forferdelig våt og er helt avslappet. å ikke minst - veldig, veldig trygg på han! men da vi prøver oss på samleie i alle mulige stillinger, får jeg bare vondt, dette har vi prøvd på nesten hver uke (+++) siden Februar. Har heller aldri fått inn en tampong, den vill rett og slett ikke inn og gjør litt vondt... Får du ikke vondt når han fingrer deg? Prøv å gradvis øk antall fingre han bruker på deg, og hvis det går fint så går det nok med penis også etterhvert.
Gjest Frk. Oslo Skrevet 31. oktober 2011 #18 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har akkurat det samme problemet selv. Er en 19 år gammel jente som strever med akkurat det du beskriver. Første gang jeg prøvde hadde jeg drukket, og følte meg virkelig klar. Han fingret meg, og vi begge merket at "det var på tide". Etter en stund måtte vi bare gi opp, for jeg var altfor trang. Følte ingen smerte i det hele tatt, bare oppgitthet. Etter mange måneder med roting og fingring prøvde vi igjen (begge var edrue), og kom litt lengre. Det som stoppet oss da var at så fort han bare kom litt inn fikk jeg såpass store smerter at jeg mer eller mindre måtte dytte han vekk. Nå har det gått mange måneder, og jeg har ikke prøvd igjen. Er rett og slett redd for hvordan jeg vil bli sett på hvis det ikke går. Han jeg prøvde med disse to gangene var utrolig forståelsesfull, selv om han er en sånn type som blir sett på som "player". Nå har jeg begynt med høyere utdanning, og har møtt en haug med nye gutter, inkludert nye "fingrekamerater". Det går fremdeles aldri lengre enn det, med tanke på den redselen jeg har. For det første er bare tanken på den smerten nesten uutholdelig (selv om det er noe vi alle må gjennom, men jeg føler at min er langt over "gjennomsnittet"), og for det andre får jeg prestasjonsangst ved tanken på at jeg teoretisk sett "på en måte" fremdeles er jomfru. Selv tenker jeg at den gangen det nesten gikk, var mer pga. at jeg ikke var helt klar over at det var da det kom til å skje, plutselig var han bare halvveis inni meg. Jeg tror mye av vegringen min har med akkurat det å gjøre; at du ikke helt vet hva som venter deg, selv om du vil. Dette er noe jeg tenker ofte på, og jeg irriterer meg grenseløst over at det rett og slett ikke går, og over at jeg ikke kan ha sex, slik som "alle andre". Det gir deg en liten psykisk nedtur når du ligger der klar, men bare vet at det ikke kommer til å gå. Hvis dette fortsetter å være et problem, kan det være lurt å gå til legen eller gynekolog. Kanskje han eller hun kan sette en slags "diagnose" på deg, slik at det blir lettere å behandle og forstå problemet ditt. Legger ved en kort artikkel om en ganske vanlig, men ikke mye snakket om, plage som mange jenter har, kjent som vaginisme. http://www.doktoronline.no/lex/s/vaginisme.html Lykke til videre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå