ivanka Skrevet 17. mai 2002 #1 Del Skrevet 17. mai 2002 http://www.forskning.no/Artikler/101839685...9/1015952864.39 gammelt nytt, forsåvidt, men fin link. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 18. mai 2002 #2 Del Skrevet 18. mai 2002 Og evolusjonen sier at kvinner skal passe mann og barn... 1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-18 23:49 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 18. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 18. mai 2002 kan du begrunne den påstanden, er du snill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 18. mai 2002 #4 Del Skrevet 18. mai 2002 Ivanka jeg skal gjøre det imorgen, jeg er altfor stein til å begrunne selvfølgeligheter. Bare det at kvinner ammer, har mindre fysisk styrke og setter ei fornuftig bremse på mannens ufordringstrang burde gjøre at du forsto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 18. mai 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 18. mai 2002 hallo! først sier du at kvinnens oppgave er 'ment' å være å passe på mannen (og det trenger han. helseundersøkelser viser at spes. skilte, men også single menn er i elendig fysisk forfatning. de klarer rett og slett ikke å holde orden på seg selv og ta vare på helsa på eget initiativ.) så påstår du at evolusjonen beviser at dette er kvinnens oppgave. hvordan? beskriv. og så klager du over at kvinner begrenser menn, dvs. duller og ber dem ta forholdsregler for å berge liv og helse. eks: 'joda, du trenger ullgenser og dopapir på festival' og 'se å komme deg til legevakta så du ikke bare blør ihjel' osv. siden kvinner verken har fysisk makt over menn eller står i en generelt overordnet posisjon i forhold til dem, er det fint lite de i praksis har mulighet til å begrense. altså må det være slik at menn frivillig lar seg begrense/passes/dulles med, og grunnen må jo være at de liker det - ellers ville de jo holdt opp, det har de hatt frihet til hele veien. faktum er at de liker det, og innerst inne vet de at de trenger det. om vi gidder å dulle med dem, derimot, er jo et annet spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 19. mai 2002 #6 Del Skrevet 19. mai 2002 On 2002-05-18 23:47, waco wrote: Og evolusjonen sier at kvinner skal passe mann og barn... Kan ikke huske at det var omtalt i evolusjonslæren....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 19. mai 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 19. mai 2002 men han SA han skulle forklare det! og det har han ikke gjort! bu-hu, jeg føler meg så sviktet. drittsekk. å, nå føler jeg meg så svak og feminin. ja! dette er tingens naturlige orden. jeg føler at ting faller på plass og jeg er mer i kontakt med meg selv nå som jeg ikke får et svar. å waco, hvor er du? hæ hæ. neida. han har bare ingen argumenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. mai 2002 #8 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg hadde glemt tråden *flau* Hvis vi ser på evolusjonens behandling av kvinner forstår vi samtidig at dem er skapt til å føde/passe barn. Kvinner er flinkere til å legge merke til detaljer, sense sosiale hendelser og bruke "kvinnelist". Alt dette er nødvendig for å beskytte sine avkom. Mannen derimot har fra naturens side skarpere tunnelsyn, mindre frykt for vågale galskap (som f eks klubbe etter en mammut). Som alt annet her i livet er vår eneste deltagelse av vi skal formere oss mest mulig. Siden kvinner føder må mannen befrukte. Det er to motpoler som har hver sine oppgaver. Etter at kvinnen har blitt mor er far nødvendig kun de første seks-syv år. Dette kan vi også lese av skillsmissestatistikken. Siden menn fra naturen side er utstyrt med galskap som gjorde f eks at Marco Polo traska tretten år for å gå landveien til kina eller benjamin franklin sendte drager opp en tordendag gjør at kvinner må være den fornuftige part. Ergo ligger det i biologien at kvinnen må passe på mannen. Dersom det er mer du lurer på er det bare å spørre =) Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #9 Del Skrevet 19. mai 2002 eh, ja? jeg har et lite problem med hvordan du blander evolusjon som prosess og evolusjon som normgiver. skjønner ikke helt hvordan du tenker, for å være ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 19. mai 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 19. mai 2002 å, det var meg. glemte å logge inn, jeg er bare så fjern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå