Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #1 Skrevet 9. desember 2003 til dere som bor sammen med typen/dama...hvem er sjefen i huset?hvem er det som tar seg av regninger,bestemmelser osv...hvem er det som spør om penger,lov om og gjøre ditt og datt?hvem er sjefen?noen som har et forhold som begge bestemmer like mye?
Gjest Joanna Skrevet 9. desember 2003 #2 Skrevet 9. desember 2003 noen som har et forhold som begge bestemmer like mye? Vi er 100% likeverdige i forholdet, og det trives vi med.
~sikka~ Skrevet 9. desember 2003 #3 Skrevet 9. desember 2003 Vi tar oss av hver våre ting. Begge bestemmer selvfølgelig like mye. Jeg tar meg av alle papirer og regningsbetaling - men det er fordi jeg har mest ordenssans når det gjelder sånne ting. Ingen spør om penger eller lov til ting :o Vi er jo et par ikke barn og foreldre!!
aline Skrevet 9. desember 2003 #4 Skrevet 9. desember 2003 til dere som bor sammen med typen/dama...hvem er sjefen i huset?hvem er det som tar seg av regninger' date='bestemmelser osv...hvem er det som spør om penger,lov om og gjøre ditt og datt?hvem er sjefen?noen som har et forhold som begge bestemmer like mye?[/quote'] :o :o Er det liksom normalt å ha det slik blandt unge, samboende par i dag? At en av partene bestemmer, mens den andre pent må be om lov??? :o :o Hadde jeg ærlig talt aldri funnet meg i, verken den ene eller andre veien!!! Barn spør foreldre om lov til ditt og datt, voksne mennesker samarbeider!
Arnie Skrevet 9. desember 2003 #5 Skrevet 9. desember 2003 Jeg har fått lov til å si at jeg er sjefen hjemme hos oss!
~sikka~ Skrevet 9. desember 2003 #6 Skrevet 9. desember 2003 Jeg har fått lov til å si at jeg er sjefen hjemme hos oss!
aline Skrevet 9. desember 2003 #8 Skrevet 9. desember 2003 Jeg har fått lov til å si at jeg er sjefen hjemme hos oss! Det blir noe heeelt annet!! kjærsten får lov han også innimellom (til å tro han er sjef altså...), men det er ham som kommer til å komme i rosa tøfler først her i gården!!
Arnie Skrevet 9. desember 2003 #9 Skrevet 9. desember 2003 :o Hva mener du med "tro at"...? Jeg *er* sjefen, og jeg har fått lov til å fortelle det til andre. Var *det* så vanskelig å skjønne, da...?
Gjest Lea Skrevet 9. desember 2003 #10 Skrevet 9. desember 2003 Vi har samme ordningen som Arnie. Jeg bestemmer mest (tror jeg), mens han får lov til å bestemme enkelte ting og si at han bestemmer.
aline Skrevet 9. desember 2003 #11 Skrevet 9. desember 2003 :o Hva mener du med "tro at"...? Jeg *er* sjefen, og jeg har fått lov til å fortelle det til andre. Var *det* så vanskelig å skjønne, da...? Thi-hi... neida vennen, du bestemmer!!
Labella Skrevet 9. desember 2003 #12 Skrevet 9. desember 2003 Vi har samme ordningen som Arnie. Jeg bestemmer mest (tror jeg), mens han får lov til å bestemme enkelte ting og si at han bestemmer. Vi også! Jeg bestemmer, og han tror han bestemmer og får lov til å være sjefen utad Trikset er å late som om man kommer fram til en løsning sammen - altså; i stedet for å si "skapet skal stå der" sier jeg heller "jeg tror det hadde vært fint å ha skapet der, er du ikke enig?" På den måten bestemmer jeg hvor skapet skal stå, mens han er hellig ovebevist om at han har vært med på avgjørelsen :blunke: For sikkerhets skyld; innlegget inneholder et snev av ironi...
Sheba Skrevet 9. desember 2003 #15 Skrevet 9. desember 2003 til dere som bor sammen med typen/dama...hvem er sjefen i huset?hvem er det som tar seg av regninger,bestemmelser osv...hvem er det som spør om penger,lov om og gjøre ditt og datt?hvem er sjefen?noen som har et forhold som begge bestemmer like mye? :o Ingen som er mer sjef enn den andre hjemme hos oss da. Er det i det hele tatt vanlig å ha en "sjef" i våre dager??? :o Vi har felles huslån, det trekkes fra min konto, kjærsten overfører sin del til min konto hver måned. Forøvrig skjøtter vi hver våre andre lån og regninger, og har selvsagt hver vår konto og våre "egne penger". Å gjøre det på en annen måte vil være helt utenkelig for meg. Når det gjelder andre bestemmelser - sier som flere andre her, vi samarbeider selvsagt! Ingen er mer sjef enn den andre, og godt er nå det...
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #16 Skrevet 9. desember 2003 Jeg blir kalt sjefen av kompisene hans, men er overhodet ikke det. Vi er begge sjefer! Vi samarbeider veldig bra, og det er heller aldri et tema om hvem som skal gjøre ditt og hvem som skal gjøre datt. Og vi deler alt på midten!
Andrine22 Skrevet 9. desember 2003 #17 Skrevet 9. desember 2003 Det er sambo som er "sjef" her, iallfall er det han som ordner med regninger og økonomisk planlegging. Det er jeg glad for, for jeg syns det er så kjedelig! Siden han har kontroll på det økonimiske, så spør jeg ofte om å "få lov" å kjpe ditt og datt, ikkje fordi han er sjef, men fordi han best vet hvordan økonomien vår er til enhver tid...
Gjest sexysadie Skrevet 9. desember 2003 #18 Skrevet 9. desember 2003 Det er sambo som er "sjef" her' date=' iallfall er det han som ordner med regninger og økonomisk planlegging. Det er jeg glad for, for jeg syns det er så kjedelig! Siden han har kontroll på det økonimiske, så spør jeg ofte om å "få lov" å kjpe ditt og datt, ikkje fordi han er sjef, men fordi han best vet hvordan økonomien vår er til enhver tid...[/quote'] Skummelt d der med å la samboeren ta hånd om ens økonomi. Dagens damer bør ikke være så blåøyd. Sett deg inn i pengesalene dine. Hvis ikke har du bare deg selv å takke den dagen dette forholdet går til helvete og du ikke har peilig på hvem som eier hva. Du kjenner ikke en fyr før d er over. For å si d sånn.
stinegull Skrevet 9. desember 2003 #19 Skrevet 9. desember 2003 Gubben er sjef på kjøkkenet.....digg.Det er greit for meg. Jeg styrer regninger og sånne ting. Det funker for oss.
Champagne Skrevet 9. desember 2003 #20 Skrevet 9. desember 2003 Da jeg bodde sammen med min (trofaste, gode, vedundelige...) ex var vi likeverdige og hadde hver vår konto, men delte alle utgifter likt. Men vi visste begge at dersom jeg hadde bestemt meg for noe jeg mente han ikke hadde noe med å gjøre, var det best å la meg få viljen min. Fordi jeg var den med temperamentet.. Så han lot meg bosse litt for å beholde husfreden, men selvsagt når det kom til ting som betydde noe for han bestemte vi sammen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå