Rocky Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Har nettopp kjøpt meg leilighet. Må ta stilling til om jeg skal tegne boligkjøperforsikring.. Trenger man dette, ell er det nok en overflødig forsikring som egentlig ikke dekker noe som helst nå det kommer til stykket? Erfaringer og råd mottas med takk!
Frøken Smilla Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Tja, står du der og det viser seg at tidligere eier ikke har fortalt hele sannheten om f.eks badet, og det igjen viser seg å være feil og mangler på det, er det veldig greit å ha tilgang til gratis advokathjelp i en slik sak. Been there, done that ...
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Men har du kjøpt boligen alt så er det løpet kjørt. Du kan i kjøpe forsikring da. Det hadde blitt for lettvint at alle kjøpte forsikring i etterkant når problemene oppsto.
Frøken Smilla Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Du må tegne boligkjøperforsikring før overtakelsen, altså før hele beløpet er betalt til megler/selger.
Rocky Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2011 Har kontraktsmøte i morgen, og må kjøpe forsikringen da dersom jeg skal ha det..
Lille Rosa Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Det er flere meglere som ikke tilbyr denne tjenesten, da folk flest da blir dobbeltforsikret. De aller fleste har evt juridisk hjelp i innboforsikringen sin. (Det er dette vi har blitt fortalt). Mener også at det har vært snakk om i media, ettersom dette ble omtalt som unødvendig pga det jeg skrev over. Om man føler at dette er noe man uansett vil ha, så ville jeg gjort det (om megleren tilbyr det). Det utgjør "småpenger" i den totale summen. Personlig har vi ikke gjort det ettersom vi er meget godt dekket av innboforsikring om det skulle bli nødvendig med juridisk hjelp. Men jeg skal ikke si noe for sikkert altså
Rocky Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2011 Det er flere meglere som ikke tilbyr denne tjenesten, da folk flest da blir dobbeltforsikret. De aller fleste har evt juridisk hjelp i innboforsikringen sin. (Det er dette vi har blitt fortalt). Mener også at det har vært snakk om i media, ettersom dette ble omtalt som unødvendig pga det jeg skrev over. Om man føler at dette er noe man uansett vil ha, så ville jeg gjort det (om megleren tilbyr det). Det utgjør "småpenger" i den totale summen. Personlig har vi ikke gjort det ettersom vi er meget godt dekket av innboforsikring om det skulle bli nødvendig med juridisk hjelp. Men jeg skal ikke si noe for sikkert altså Ja, det er denne "dobbel dekningen" jeg ønsker å unngå. Får sjekke opp hva innboforsikringen min sier.. Jeg hadde det ikke på forrige bolig jeg kjøpte, og husker ikke at jeg ble tilbudt det heller..
Lille Rosa Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 Ja, anbefaler deg å ta kontakt med forsikringsselskapet ditt for å høre om de dekker juridisk hjelp ifm eventuelle tvister. Uansett, håper du ikke får bruk for det Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå