AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Nå høres jeg sikkert ut som en konservativ mann, men jeg er en kvinne på 25 år. I går var jeg på byen i Bergen, og jeg ble litt sjokkert over klesstilen til enkelte jenter/kvinner. De gikk med korte skjørt, typisk smakløs hårfrisyre, blondert i hjel, høye hæler som de sjangler med, tacky topper. Jeg fikk følelsen av at de ikke helt hadde selvrespekt, men er mulig det er noe her jeg ikke skjønner. Jeg skjønner ikke helt at de føler seg vel med slike klær? Må også tilføye at disse kvinnene ofte går med menn som er det mannlige motstykket til disse kvinnene. Typisk menn med harry klessmak og mindre pene hårsveiser. Jeg er ikke misunnelig, men er mulig jeg ser litt ned på dem. Jeg skjønner ikke helt, synes de at det er pent? Hva er poenget? Jeg går skikkelig kledd, men smakfullt. Ikke masse øredobber og annet fjas, men fikser neglene profesjonelt, føner håret, går med rene klær med fint snitt, og diskret sminke som fremhever trekk. Jeg er ikke utpreget "wow", men jeg ser oppegående ut, noe som er viktig for meg. Kanskje noen tenker at jeg er kjedelig, men jeg foretrekker å møte menn som er noenlunde av samme slaget. Noen som kjenner seg igjen? Jeg vet folk har forskjellig smak, osv, jeg bare lurer på hvordan de folkene tenker, og om de faktisk synes det er stilig? Hvis dere lurer sånn nøyaktig på hva slags klesstil jeg mener, så er http://www.illusion.no/ en god beskrivelse av klesstilen, selv om jeg synes illusion er litt vel drøyt. Over og ut. 4
Gjest Silvermist Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Vel, det var jo halloween i går, kanskje alle hadde kledd seg ut som sluts? :gjeiper: Men fra spøk til alvor, der er mye rart å se på byn i Bergen ja, og det gjelder både gutter og jenter! Endret 30. oktober 2011 av Silvermist
Gjest fersk lærer Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Vel, det var jo halloween i går, kanskje alle hadde kledd seg ut som sluts? :gjeiper: Men fra spøk til alvor, der er mye rart å se på byn i Bergen ja, og det gjelder både gutter og jenter! Helloween er faktisk i morgen.
Gjest Silvermist Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Helloween er faktisk i morgen. Joda, men det var halloween-fester rundt om i Bergen i går Edit: Manglet et ord. Endret 30. oktober 2011 av Silvermist
Mynona Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Tja, siden mennene og kvinnene kler seg i samme stil høres det ut som de er i samme miljø, og kler seg slik som dette miljøet liker å uttrykke seg. Du er i et annet miljø og uttrykker deg på en annen måte. Disse du snakker om synes sikkert at du er dørgenes kjedelig og prippen eller noe i den dur, og tenker det samme om deg og ditt valg av antrekk. Og ja, de synes faktisk det er stilig. Har aldri hørt om noen som tar på seg klær som er stygge når de skal pynte seg. 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg kler meg ikke som Illusion-jentene, men når jeg går på byen pynter jeg meg! Ja, jeg bruker korte kjoler (de skjuler rumpa, men går ikke til knærne som mange mener er et must). Gjerne trange også, jeg vil vise fram kroppen min jeg jobber hardt for og er stolt over. Høye hæler, extensions og mye sminke. Jeg har kjæreste og er ikke ute etter noe ONS, men liker å føle meg attraktiv. Ser ikke hvorfor jeg skal "tone ned meg selv" fordi andre jenter ikke skal synes jeg er tacky. Bare for å gjenta; jeg ser ikke ut som de i linken din, men jeg er garantert en du syns er too much. Jeg har brunt hår da, om det hjelper. Jeg liker å være en av disse som ser WOW ut. Byen er og blir et kjøttmarked, man må synes. Hjelper ikke å sitte med pene og rene klær og diskret sminke. Og i går var det som sagt Halloween, mange tacky kostymer ute og gikk da. Playboybunnier i fleng. Syns det var morsomt jeg 1
Gjest otrivin Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Vi kjørte gjennom byn i Bergen igår og både jeg, sambo og de som satt på sa akkurat det samme. Har tenkt på det mange ganger, og en ting er at fjortiser går kledd som horer, men når man er 20-60 så kan man jo faen få på noe som passer!!!
ViC* Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Er ikke bare i Bergen det er sånn Uansett hvor fint disse synes det er; så er det faktisk ikke det. Lite er mindre sjarmerende enn fulle, unge jenter med superkorte kjoler. høye hæler og tupert hår som sjangler rundt og nesten ikke klarer å gå. 6
Gjest otrivin Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Det er MINST like ille med 40-åringer i samme stil. Eller 30, eller 50. 1
kaprifolen Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er ikke misunnelig, men er mulig jeg ser litt ned på dem. Jeg skjønner ikke helt, synes de at det er pent? Hva er poenget? Jeg går skikkelig kledd, men smakfullt. Ikke masse øredobber og annet fjas, men fikser neglene profesjonelt, føner håret, går med rene klær med fint snitt, og diskret sminke som fremhever trekk. Jeg er ikke utpreget "wow", men jeg ser oppegående ut, noe som er viktig for meg. Kanskje noen tenker at jeg er kjedelig, men jeg foretrekker å møte menn som er noenlunde av samme slaget. hvis DET er kriteriet ditt, at tilbehør er fjas, er det ikke rart du reagerer! men jeg skjønner hvilken stil du referer til, og de ser stort sett forferdelig ut! Spesielt siden 90% av de ikke klarer å bære kroppen sin pent med så høye hæler og korte kjoler!
Rayanne Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 (endret) ... Endret 31. oktober 2011 av Rayanne
Maryell Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 (endret) Spiller det noe rolle? De føler seg vel fine da, og det er vel det viktigste. Selv er jeg over 30 og føler ikke jeg har noe kropp til å gå i slike antrekk så nei jeg følte meg ikke truffet. Unge mennesker er kanskje ikke så stilsikre og det blir kanskje litt over the top, men de finner nok utav det etterhvert, dont worry be happy. (Blir egentlig mer sjokkert over hva folk gidder å bry hodet sitt med) Endret 2. november 2011 av Maryell 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #14 Skrevet 5. november 2011 Nå høres jeg sikkert ut som en konservativ mann, men jeg er en kvinne på 25 år. I går var jeg på byen i Bergen, og jeg ble litt sjokkert over klesstilen til enkelte jenter/kvinner. De gikk med korte skjørt, typisk smakløs hårfrisyre, blondert i hjel, høye hæler som de sjangler med, tacky topper. Jeg fikk følelsen av at de ikke helt hadde selvrespekt, men er mulig det er noe her jeg ikke skjønner. Jeg skjønner ikke helt at de føler seg vel med slike klær? Må også tilføye at disse kvinnene ofte går med menn som er det mannlige motstykket til disse kvinnene. Typisk menn med harry klessmak og mindre pene hårsveiser. Jeg er ikke misunnelig, men er mulig jeg ser litt ned på dem. Jeg skjønner ikke helt, synes de at det er pent? Hva er poenget? Jeg går skikkelig kledd, men smakfullt. Ikke masse øredobber og annet fjas, men fikser neglene profesjonelt, føner håret, går med rene klær med fint snitt, og diskret sminke som fremhever trekk. Jeg er ikke utpreget "wow", men jeg ser oppegående ut, noe som er viktig for meg. Kanskje noen tenker at jeg er kjedelig, men jeg foretrekker å møte menn som er noenlunde av samme slaget. Noen som kjenner seg igjen? Jeg vet folk har forskjellig smak, osv, jeg bare lurer på hvordan de folkene tenker, og om de faktisk synes det er stilig? Hvis dere lurer sånn nøyaktig på hva slags klesstil jeg mener, så er http://www.illusion.no/ en god beskrivelse av klesstilen, selv om jeg synes illusion er litt vel drøyt. Over og ut. Jeg er enig med deg, det ser bare tacky og billig ut. Masse løshår, lag på lag med sminke, solariumsbrun, store utrigninger og STORE øredobber - Uff, jeg grøsser bare ved tanken. Jeg liker jo å ta meg godt ut når jeg drar på byen, men det fins en grense. Tar på meg pumps, en fin topp\genser og skjørt eller jeans, og bruker nøytral sminke - bare litt mørkere øyenskygge enn til vanlig. Man trenger ikke å se ut som en bimbo når man skal pynte seg, men nå er det på disse typiske nattklubbene\kjøttmarkedene at jentene ser slik ut, og guttene er av samme ulla - de har smurt seg med tan, har superstylet håret, hull i ørene og den sosse stilen
Porcelain Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 Må innrømme at jeg synes det er merkelig med folk som går med jeans og en vanlig genser/singlet på byen også. Dette er sjelden mennesker som er så vanvittig pene at de kunne hatt på seg en søppelsekk og alikevel sett bra ut - det er stort sett helt vanlige jenter. Hvorfor pynter de seg ikke? Hvorfor bryr de seg ikke om hvordan de ser ut? Er det SÅ vanskelig å ta på seg en kjole og noen fine sko? Er ikke selv av typen som kler meg med korte og trange kjoler uten strømpis etc, men jeg tar på meg en fin kjole , sminker meg og pynter meg når jeg skal på byen. Kjolelengden øker med alderen, men jeg ser ikke ut som en kjedelig tørrpinn.. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 Må innrømme at jeg synes det er merkelig med folk som går med jeans og en vanlig genser/singlet på byen også. Dette er sjelden mennesker som er så vanvittig pene at de kunne hatt på seg en søppelsekk og alikevel sett bra ut - det er stort sett helt vanlige jenter. Hvorfor pynter de seg ikke? Hvorfor bryr de seg ikke om hvordan de ser ut? Er det SÅ vanskelig å ta på seg en kjole og noen fine sko? Er ikke selv av typen som kler meg med korte og trange kjoler uten strømpis etc, men jeg tar på meg en fin kjole , sminker meg og pynter meg når jeg skal på byen. Kjolelengden øker med alderen, men jeg ser ikke ut som en kjedelig tørrpinn.. Det kommer jo helt an på hvor man er også da. Dersom jeg skal ut på byen i Tromsø, Trondheim eller i Harstad så pynter jeg meg selvfølgelig med fine klær, sko og hele pakka. Skal jeg ut på Setermoen eller en annen småplass gidder jeg rett og slett ikke å pynte meg like mye.
Wildy Skrevet 13. november 2011 #17 Skrevet 13. november 2011 Det hender jeg ser damer på byn , og tenker i mitt stille sinn " har de ikke speil hjemme???". Men folk får gå i hva de vil, og jeg regner med at de både føler seg vel og synes det ser bra ut, smaken er som baken. Jeg liker godt å pynte meg, men for meg blir det skjørt ( nei, ikke legglangt), en pen topp, støveletter eller sko med høye hæler ( som ejg kan å gå med, selv etter noen glass vin...), litt mørkere øyensminke enn vanlige og kanskje litt mere synlige smykker enn til hverdags. Er neppe " WOW"-typen som folk snur seg etter, men... det at folk snur seg er ikek alltid bra, for å si det slik. Like ofte er det fordi folk ser faktisk helt hårreisnede ille ut..... 1
Gjest cybergirl Skrevet 13. november 2011 #18 Skrevet 13. november 2011 Alle har jo forskjellig smak, hvorfor gidde å henge seg opp i det. De jentene som viser hud, med stor utringning og kort skjørt vet at det tiltrekker menn. Og dersom man går ut på byen for å få ons så hvorfor ikke?
Eske Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 Må innrømme at jeg synes det er merkelig med folk som går med jeans og en vanlig genser/singlet på byen også. Dette er sjelden mennesker som er så vanvittig pene at de kunne hatt på seg en søppelsekk og alikevel sett bra ut - det er stort sett helt vanlige jenter. Hvorfor pynter de seg ikke? Hvorfor bryr de seg ikke om hvordan de ser ut? Er det SÅ vanskelig å ta på seg en kjole og noen fine sko? Reagerer du da på jeans generelt eller kun på jeanskombinasjoner som ser ut som skole/hverdagsklær? For om du reagerer på jeans generelt kan i alle fall jeg svare for meg selv. For min del handler det faktisk om at jeg trives så vanvittig dårlig ute på byen at når jeg for en gang skyld tenker å gi det en sjans sammen med gode venner ønsker å føle meg komfortabel. Sist jeg var ute hadde jeg sorte, lave pumps, trange jeans, lang singlet, blazer og diskret men passende tilbehør. Jeg var fint og feststemt sminket, hadde ordnet håret og håper virkelig ikke at folk tenkte om meg at jeg umulig kan bry meg om hvordan jeg ser ut. Når jeg i tillegg hater å fryse og å være livredd for hva som skal synes når jeg beveger meg blir det fort til at jeg går for "kjedelig tørrpinn". 2
Porcelain Skrevet 13. november 2011 #20 Skrevet 13. november 2011 Reagerer du da på jeans generelt eller kun på jeanskombinasjoner som ser ut som skole/hverdagsklær? For om du reagerer på jeans generelt kan i alle fall jeg svare for meg selv. For min del handler det faktisk om at jeg trives så vanvittig dårlig ute på byen at når jeg for en gang skyld tenker å gi det en sjans sammen med gode venner ønsker å føle meg komfortabel. Sist jeg var ute hadde jeg sorte, lave pumps, trange jeans, lang singlet, blazer og diskret men passende tilbehør. Jeg var fint og feststemt sminket, hadde ordnet håret og håper virkelig ikke at folk tenkte om meg at jeg umulig kan bry meg om hvordan jeg ser ut. Når jeg i tillegg hater å fryse og å være livredd for hva som skal synes når jeg beveger meg blir det fort til at jeg går for "kjedelig tørrpinn". Dersom du bryr deg om hvordan du ser ut, så ser det antagelig slik ut og Jeg "reagerer" ikke på jeans i så måte, jeg bare synes det er merkelig at folk ikke gidder å prøve å se litt pynta ut. Det skal veldig ofte fryktelig lite til, bytt ut jeans og collegegenser med strømpis og kjole, eller bruk en stram mørk jeans og en pynta topp til - ikke jeans og t-skjorte liksom. Man trenger ikke dra på seg stramme korte kjoler for å se fin ut, men jeg stusser over folk som bare gir totalt faen. Fint å være fornøyd med seg selv og sånne ting altså, men det å være fornøyd med seg selv er ikke noen kontrast til det å pynte seg når man faktisk skal noe. Blir litt det samme som de som har på seg joggebukse når de skal på kino..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå