AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Hvem har den verste jobben i vårt samfunn? (Verst = kjedelig, krevende, krenkende, lite stolthet over yrket sitt osv) 1. De som jobber i toalettluka og tar imot penger? 2. Doplangerne som står på hjørnet? 3. Prostituerte? 4. De som driver med torpedovirksomhet? Andre yrker?
Gjest Bomullsdott Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Telefonselgere Parkeringsvakter Strippere
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg som er terapeut og må høre om alt dette 7
Gjest Wanted Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Telefonselgere Parkeringsvakter Strippere Hvorfor mener du at strippere har en så fæl jobb? De stripperne jeg kjenner elsker jobben sin 1
missLynch Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Hvem har den verste jobben i vårt samfunn? (Verst = kjedelig, krevende, krenkende, lite stolthet over yrket sitt osv) 1. De som jobber i toalettluka og tar imot penger? 2. Doplangerne som står på hjørnet? 3. Prostituerte? 4. De som driver med torpedovirksomhet? Andre yrker? Er doplanging en jobb?! "i dag skal jeg pushe dop fra 8- 14.30, og så ta ut en time i flexitid". 12
Gjest Katten. Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Verdens verste jobber er jo en hit på Discovery Channel. Mye inspirasjon der. 1
Gjest Badabing Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Verdens verste jobber er jo en hit på Discovery Channel. Mye inspirasjon der. Men noen av disse jobbene er jo spennende, men inneholder noe ekkelt. Jeg ville heller gjort noe ekkelt enn å ha en monoton jobb der jeg stod og klistret etiketter på fiskepakker på et samlebånd. Kunne ikke tenkt meg noe verre enn en sånn type fabrikkjobb. Men av ekle jobber kommer det å arbeide i kloakken, og av skumle jobber så virker ikke gruvearbeider i Kina som et kult yrke. 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Veterinærer har en nasty jobb. Var utplassert der på ungdomsskolen og makan til kvalm jobb har jeg aldri vært borti. Man står med hånda i rumpa på kuer, tømmer pussfylte cyster, blir bitt og trampet på, må avlive dyr. *hutre* ekkel jobb på alle måter! Leger har også ekkel jobb. 4
Grønt blad Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Hvem har den verste jobben i vårt samfunn? (Verst = kjedelig, krevende, krenkende, lite stolthet over yrket sitt osv) Lærere, spesielt på ungdomsskolen, vgs, og slutten av slutten av barneskolen. Både arbeidskrevende og krevende "brukere" (les: spydige, frekke elever, foreldre, mye skitkasting fra media, politikere som mener at lærerne ikke kan nok, ikke er godt nok kvalifiserte (lærerne er problemet, ikke systemet/administrasjon) osv). Lite anerkjennelse fra omgivelsene om at de gjør en god jobb. I tillegg er det dårlig betalt. 3
Grønt blad Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Renholdspersonale og bananskreller kommer vel også høyt opp på denne lista... 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Renholder, søppelkjører, septikktømmer, telefonselger, parkeringsvakt, ... Rett og slett jobber de fleste av oss ser ned på og som er lite anerkjent. 1
Gjest badeand1 Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 De som renser kloakk. (men gud, som vi trenger dem.) 2
Tropic Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Må si jeg er overrasket over hvilken jobber folk ser ned på. Ser dere virkelig ned på parkeringsvakter?
Gjest badeand1 Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 Må si jeg er overrasket over hvilken jobber folk ser ned på. Ser dere virkelig ned på parkeringsvakter? Høø, tråden handler vel ikke om det? 3
Personlig12 Skrevet 31. oktober 2011 #15 Skrevet 31. oktober 2011 Høø, tråden handler vel ikke om det? Men jeg vet at det finnes en tråd som handler om det. En må jo ikke tenkte slik at yrker som søppeltømmere, reholdarbeidere ol er dårlige yrker. Tenk så fint å være bossmann da, ha en så enkel jobb, være ute i frisk luft hele dagen samtidig som en tjener masse penger. De verste jobbene må jo være de som krevs utrolig mye av deg, slik som leger, advokater og psykologer feks. De som har et yrke som gjør dem til kjendiser må jo være utrolig slitsomt. Men det kommer jo ann på hva en legger i den "verste" da.
Gjest badeand1 Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 Men jeg vet at det finnes en tråd som handler om det. En må jo ikke tenkte slik at yrker som søppeltømmere, reholdarbeidere ol er dårlige yrker. Tenk så fint å være bossmann da, ha en så enkel jobb, være ute i frisk luft hele dagen samtidig som en tjener masse penger. De verste jobbene må jo være de som krevs utrolig mye av deg, slik som leger, advokater og psykologer feks. De som har et yrke som gjør dem til kjendiser må jo være utrolig slitsomt. Men det kommer jo ann på hva en legger i den "verste" da. Hvorfor ta det opp her da, hvis det er i en annen tråd det handler om å se ned på enkelte yrker? 3
Personlig12 Skrevet 31. oktober 2011 #17 Skrevet 31. oktober 2011 Hvorfor ta det opp her da, hvis det er i en annen tråd det handler om å se ned på enkelte yrker? Nei du, ikke spør meg.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #18 Skrevet 31. oktober 2011 Høø, tråden handler vel ikke om det? Må da være lov å spørre. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #19 Skrevet 1. november 2011 Både arbeidskrevende og krevende "brukere" (les: spydige, frekke elever, foreldre, mye skitkasting fra media, politikere som mener at lærerne ikke kan nok, ikke er godt nok kvalifiserte (lærerne er problemet, ikke systemet/administrasjon) osv). Lite anerkjennelse fra omgivelsene om at de gjør en god jobb. I tillegg er det dårlig betalt. De fleste lærere syns de har en givende jobb. Barn flest er greie, selv om det er noen "råtne epler". For min del er det herlig å jobbe med mennesker, fremfor penger. Liker ikke jobber der penger er involvert i stor grad, feks salg og private bedrifter som skal skvise deg maks. Jeg får makk når jeg føler jeg bare er en pengemaskin, som skal skaffe mest mulig penger til bedriften. Mange kyniske, utnyttende bransjer der ute! Og det er ikke dårlig betalt. Med mindre du mener 400-500 000 er dårlig betalt (og da med herlige ferier/avspaseringer, og greie arbeidstider). Jeg er superfornøyd med både lønn og jobb! Beklager avsporing, reagerer bare generelt på myten om at lærere får dårlig betalt, for det er jeg uenig i --------------------- Til temaet, drittjobber for meg er: Butikk, kjeder meg ihjel av det. Spes. matbutikk, klesbutikk o.l er hakket kjekkere. Det meste i helsesektoren, fordi jeg ikke takler "ekle kroppslige ting" og pga arbeidstiden. Renholder på grisete steder, feks nattklubb. Utendørs, fysisk arbeid. Brrr, misunner ikke dem om vinteren! Lege eller advokat, de jeg kjenner jobber hele tiden, og jeg hadde ikke orket å hatt så lite fritid. Og som nevnt, salg av alle slag! Både butikk og tlf. 1
Hipster Skrevet 1. november 2011 #20 Skrevet 1. november 2011 jeg synes kontorjobber virker utrolig kjedelig, du sitter liksom på ræva hele dagen og skriver på en pc. Må jo få en helt jævlig asscramp etter noen timer på jobb. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå