AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hei! Jeg har hørt at mange er misfornøyde med Decleor sine produkter, spesielt om man har fet/uren/blandingshud. Har også hørt at mange bruker renseprodukter fra andre merker, men Decleor når det kommer til fukt. Hva mener dere som har prøvd merket? Er dere enig i de oppfattningene jeg har, eller helt uenig? Jeg setter pris på alle synspunkt, siden jeg holder på å prøve ut merket nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #2 Del Skrevet 30. oktober 2011 Kom på et tilleggsspørsmål, forresten: er det slik at Decleor kun baserer seg på nturlige ingredienser, aromaterapi osv? At de rett og slett ikke har de mer aktive "medisinske" ingrediensene vi med akneproblemer trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har kun prøvd Decleor rensemelk og toner innenfor rens. De fjerner ikke sminken spesielt bra, de kan føles litt klissete, men! De er fantastisk å ha i tørre vintermåneder eller om man har en sensitiv hud. Selv har jeg kombinert-fet uren og sensitiv hud. Også bruker jeg balm og nattkrem fra Decleor, elsker begge. Dagkrem har jeg ingen erfaring med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 30. oktober 2011 #4 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg tåler ikke rensen eller toneren, og jeg har fet blandingshud som er sensitiv. Jeg takler fuktmasken deres kun fordi jeg ikke har funnet noe å erstatte den med. Huden blir rød og enda mer sensitiv, lite kult! Bruker rens og toner fra Matis nå, funker bra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 30. oktober 2011 #5 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har fet hud med mye urenheter og brukte Decleor lenge. Jeg merket ikke så mye på kvisene, men den generelle hudkvaliteten ble mye bedre. Brukte serien over flere år, rensemelk og toner på kveld, rensegele på morgen, ylang ylang serumet og hydra floral emulsion, krem og fuktmaske. Var i utgangspunktet fornøyd, kremene var ikke helt topp, men de var absolutt bedre enn det jeg hadde brukt tidligere. Så kom jeg til et punkt vinteren for ett og ett halvt år siden da huden min sa stopp til Decleor. Det begynte med en utrolig tørrhet og flassing og uansett hvor mye krem ejg brukte og fuktighetsmaske jeg klinte på så ble det ikke bedre. Var ikke en periode med kulde heller, så det var ingen forståelig grunn til problemet. Kunne ikke bruke renseproduktene heller, rensemelken gjorde huden så sår og irritert at jeg så ikke ut pga rødhet! Kremene og maskene sved med påføring. Jeg skiftet til andre produkter, MD formulations, Dermalogica og Sensilis og huden fikk det straks bedre! Det rare er at jeg gikk rett fra å lide meg gjennom rensemelken og toneren til Decleor to ganger om dagen til å bruke MD formulation sin rens med syre uten å merke noe som helst annet enn at huden ble normalisert og sensitiviteten forsvant. Mest sansynligvis er det huden min som har begynt å reagere på produktene, noe som ikke er uvanlig med "naturlige" produkter med mye planteoljer. Jeg anbefaler fortsatt produktene for de som vil prøve, men jeg holder meg unna selv med untak av ylang ylang nattbalmen som brukes fast. Denne reagerer jeg ikke på, men er ikke villig til å teste på nytt med resten av produktene. Mine erstattninger for decleor er: Sensilis galcier essence til fet hud i steden for hydra floral kremen Dermalogice active moist i steden for hydra floral emulsionen MD formulations glycare lotion/continious renewal i stede for ylang ylang serumet Md Formulation rens i stede for cleansing gel fra Decleor Green People sin vitamin fix fuktighetsmaske i stede for hydra floral masken Rensemelk og toner varierer jeg, akkurat nå er det dr hauschka som brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 30. oktober 2011 #6 Del Skrevet 30. oktober 2011 Kom på et tilleggsspørsmål, forresten: er det slik at Decleor kun baserer seg på nturlige ingredienser, aromaterapi osv? At de rett og slett ikke har de mer aktive "medisinske" ingrediensene vi med akneproblemer trenger? Jepp, de brukes mye eteriske oljer og planteingredienser og jeg personlig synes ikke disse er gode nok til uren hud, da har jeg fått mye bedre resultater med MD formulations Decleor gjorde den generelle hudkvaliteten bedre, men urenhetene var de samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #7 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jepp, de brukes mye eteriske oljer og planteingredienser og jeg personlig synes ikke disse er gode nok til uren hud, da har jeg fått mye bedre resultater med MD formulations Decleor gjorde den generelle hudkvaliteten bedre, men urenhetene var de samme. Det var dumt, for jeg har prøvd MD... fungerte ikke, huden ble sår og jeg fikk utslett *sukk* Men takk for det gode og lange svaret ditt! Grunnen til at jeg er intressert i Decleor, er det at huden min ikke responderer bra på aktive ingredienser, som man jo skulle tro ville ha en sjanse til å ta knekken på kvisene. Jeg blir bare verre av slike produkter, være seg de er reseptbelagte eller ikke. Åh, så vanskelig det skal være å finne gode produkter da! Men da er egentlig konklusjonen: Decleor er greit nok, men ikke noen vidunderprodukter? De har noen gode egenskaper som i gitte situasjoner (tørre vintermåneder, hudkvaliteten generelt) er ganske bra, men de kan også fort bli irriterende på huden, og man kan risikere som Lykkelitenen sier at huden rett og slett plutselig ikke tåler dem lengre? -TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #8 Del Skrevet 30. oktober 2011 Matis er god på kviser for de som ikke tåler MD formulations og andre sterkere produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 30. oktober 2011 #9 Del Skrevet 30. oktober 2011 Nå er jeg jo bare en person, så kan virkelig være at du finner mange med samme utgangspunkt som virkelig får hjelp av Decleor, man må nesten bare prøve selv Men som andre nevner, Matis kan være ett alternativ, samme kan Sensilis og Dermalogica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå