Gå til innhold

BRYLLUP I ROMA !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lager en tråd for de som skal gifte seg i Roma, eller har giftet seg i Roma.

Her kan vi komme med tips samt gode råd til hverandre, og veldig bra med erfaringer fra dere andre som har giftet seg i Roma.

Vi gifter oss i den Norske Ambassade i juni. Er i startfase når det gjelder planlegging. Men har kommet frem til at jeg trenger hjelp i forbindelse med bestilling av spisested, fotograf, brudebukett etc... Jeg kjenner jo ikke Roma så godt, så tips og råd er gull. Har vært i kontakt med to forskjellige bryllupsplanleggere som er bosatt i Roma.

Vi skal ikke ha noe storslott bryllup, da vi begger har vært gift før. Skal være en romantisk dag, med gode minner.

Det vi har fikset så langt er hotell og kjolen er i hus :jepp: . Så det er litt igjen for å si det slik,og alt som er gjort er godt og flott :eeeh: .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Gratulerer, og GLED DERE!

Vi giftet oss i Roma i samme mnd som dere har planer om, og hadde et fantastisk bryllup :)

Hvor mange skal dere være?

Vi brukte bryllupsplanlegger. Hun ordnet alt slik vi ønsket det, og det var utrolig deilig å ha henne til å ordne med alt for oss ettersom vi snakker begrenset med italiensk ;)

(Italienere er generelt dårlige i engelsk, men unntak naturligvis).

Budsjett spiller selvfølgelig også inn.

Italia er et herlig sted å feire dagen! De er helt ville når det kommer til bryllup, så forvent jubel og aplaus :)

Skrevet

Samme AB som over.. Jeg har ikke lyst til å legge ut hele bryllupet vårt her, men kan evt sende deg en PM om du vil det?

Vi har vært i Roma et par ganger, så har kanskje noen ting som kan være relevant :)

Skrevet

Vi gifter oss i ambassaden i juni 2012 ;)

Så langt har vi booket fotograf, kjolen er bestilt og invitasjonene sendt ut. Har vært i kontakt med et par restauranter, men har ikke bestemt oss enda. Jo, også har jeg funnet frisør/sminkør :)

Vi velger å gjøre alt selv fordi det er ikke noe problem, rett og slett. Gidder ikke betale et menneske for å ordne ting for oss som vi helt fint klarer å gjøre selv. Men det er opp til hver enkelt hvor mye de orker å gjøre selv, da :)

Når det er sagt så må vi nok ta en planleggingstur i løpet av vinteren. Uffameg... ;)

• Liker 1
Skrevet

Hei Anonym. Send meg gjerne en PM. Det hadde vært supert, gode tips er veldig bra å få:-)

Skrevet

Samulita!!!

Wow, invitasjoner allerede, hva har du satt som svar frist? Bør vel kanskje begynne å tenke litt på hvem man skal ha med seg ned skjønner jeg.

Tror jeg dropper planleggingstur, satser på hjelp.... De er proffe, og ikke så alt for kostbart heller...

Skrevet

Samulita!!!

Wow, invitasjoner allerede, hva har du satt som svar frist? Bør vel kanskje begynne å tenke litt på hvem man skal ha med seg ned skjønner jeg.

Tror jeg dropper planleggingstur, satser på hjelp.... De er proffe, og ikke så alt for kostbart heller...

Fristen er 15. desember. Grunnen til at vi gjør det så tidlig er jo for at ingen skal få muligheten til å bestille ferie akkurat da :fnise: Dessuten må vi snart begynne å finne hoteller som kan gi grupperabatt, og da må vi vite hvor mange som skal være med.

Dere gjør jo som dere vil :) Vi foretrekker å ha personlig kontakt med fotograf, frisør osv. På den måten kan vi bedre bedømme om de er noe for oss.

• 1 måned senere...
Skrevet

Dere som brukte bryllupsplanlegger, hvor mye kostet det?

Hvor tidlig er det mulig å reservere dato hos ambassaden? (må man vente til de legger ut kalenderen?) Noen som vet når det legges ut kalender for 2013?

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Føler det er på tide å dra denne tråden fram igjen :)

Vi er egentlig ferdig med planleggingen. Det eneste som gjenstår er dress til mannen, klær til barna og tilbehør til meg. Vi må også finne ut hva gjestene våre skal ta seg til mens vi tar bilder.

Tiden går så ufattelig fort!! :daane:

Skrevet

Hei...

Ja nå er det ikke lenge igjen... Alt er stort sett klappet og klart.

Jeg har ordnet det meste igjennom bryllupsplanlegger, veldig greit å vite at ting er ok.

Har et skoproblem, som jeg ikke vet om jeg klarer å løse, så jeg jakter og jakter.....

Tilbehør til meg er heller ikke på plass, ei undertøy.

Men ellers er alle valg tatt :jepp: .

Gleder oss veldig nå.

Skrevet

Dere som brukte bryllupsplanlegger, hvor mye kostet det?

Hvor tidlig er det mulig å reservere dato hos ambassaden? (må man vente til de legger ut kalenderen?) Noen som vet når det legges ut kalender for 2013?

Hei...Ikke så veldig aktiv her inne.

Jeg betaler ikke stort for bryllupsplanlegger, husker ikke i farten men ca rund 4000 kr. Hun er Norsk og svarer relativt kjapt. Men du kan få høre hvordan det har gått etter endt vigelse.

Det fine er jo at man hjemme kan sjkekke ut spisesteder etc som det kommer forslag om, takk for internett :takke: . Hun ordner alt, make up/frisør, fotgraf, spisested, brudebukett, transport etc.. Altså det man måtte ønske.

Jeg husker godt at det var 22/9 kl 10:00 de åpnet telefonen for booking av ambassaden for 2012. Det er som å melde seg på birken, hadde to telefoner, fikk bare opptatt, men kom igjenom etter10 minutter.

Ceci

Skrevet

Hvilken dato har dere, Ceci-Angel? :)

Det må ha vært skjebnen at vi skulle gifte oss i Roma... Fikk tilfeldigvis ideen 22. september, ca. 11-tiden. Ringte med en gang og da var det kun én eneste avtale igjen hele sommeren :)

Skrevet

Hvilken dato har dere, Ceci-Angel? :)

Det må ha vært skjebnen at vi skulle gifte oss i Roma... Fikk tilfeldigvis ideen 22. september, ca. 11-tiden. Ringte med en gang og da var det kun én eneste avtale igjen hele sommeren :)

Vi gifter oss 14 juni, det er vel uken før dere om jeg ikke husker feil?

Det går fort fremover nå, mai er jo full spekket med konfirmasjoner og 17 mai, å da er plutselig den mnd gått.

Sliter fremdeles med sko, søvnløse netter nesten her pga det, hadde vært greit å bli ferdig. Men med et lite barn og familieliv er og blir dagene ganske hektisk til tider.. Så jeg får gå aktivt inn noen helger nå, selv om det er kjipt å shoppe på lørdag.

Skrevet (endret)

Vi gifter oss 14 juni, det er vel uken før dere om jeg ikke husker feil?

Det går fort fremover nå, mai er jo full spekket med konfirmasjoner og 17 mai, å da er plutselig den mnd gått.

Sliter fremdeles med sko, søvnløse netter nesten her pga det, hadde vært greit å bli ferdig. Men med et lite barn og familieliv er og blir dagene ganske hektisk til tider.. Så jeg får gå aktivt inn noen helger nå, selv om det er kjipt å shoppe på lørdag.

Det er uken før, ja :)

Jeg synes dette året så langt har gått så fort... Og det går jo enda raskere i vårmånedene!

Tenker du på brosteinene? Har slitt en del med det selv. Kjolen min er sydd til 10 cm hæler, så jeg har ikke noe valg. Men vil ikke se ut som en idiot som aldri har gått på hæler før :sukk:

Endret av Samulita
AnonymBruker
Skrevet

er jo ikke så mye hjelp i denne tråden, når ingen skriver hvor de bestiller ting??

Skrevet

er jo ikke så mye hjelp i denne tråden, når ingen skriver hvor de bestiller ting??

Fotograf: Rochelle Cheever

Restaurant: Hotel Raphael - Bramante

Hår + sminke: Anne Mette Westerlind

Blomster fikser jeg der nede dagen før, sko kjøpte jeg i London, kjolen hos Cecilie Melli, tilbehør har jeg ikke ordnet enda.

Skrevet

Er på jakt etter ca 10 cm hel på skoen, skal ha kort kjole... Enkle sko, men ikke lett å finne i riktig farge.

Jeg blir nok også å kjøpe et par hvite ballerinea sko jeg kan veksle mellom under fotograferinegen i roma. Brosteinene blir bare å ødelegge skoene.

Jeg har brukt Camilla Møller v/italienske bryllup for å kordinere og bestille alt for oss i Roma.

Skal ha middagen på hotellet Palazzo manfredi`s sin sresturant ARmor, med utsikt mot Colosseum. (tror det blir veldig vakkert)

Skal også bruke Anne Mette Westerlind for make up og hår.

Alt er klappet og klart, bortsett fra SKO :kjefte: , til meg....

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Så fin og nyttig tråd! :) Hvordan transport har dere for dagen? Både til gjester og dere selv? Og har dere planlagt noen aktiviteter for gjestene mellom vielse og middag? Hvor mange skal dere være?

Vi skal gifte oss i november, og er i startfasen med planlegging. :)

Skrevet

Så fin og nyttig tråd! :) Hvordan transport har dere for dagen? Både til gjester og dere selv? Og har dere planlagt noen aktiviteter for gjestene mellom vielse og middag? Hvor mange skal dere være?

Vi skal gifte oss i november, og er i startfasen med planlegging. :)

Vi (jeg og mannen) skal bli hentet av en vintage bil med sjåfør. Den kjører oss til ambassaden, venter under vielsen og kjører oss så rundt i byen for å ta bilder med fotografen :)

Når det gjelder gjestene har vi ikke helt bestemt oss, men vi skal undersøke mulighetene for å leie en maxitaxi. Alle skal bo på forskjellige steder (men i samme bydel, Trastevere). På den annen side er det ikke lange biten å gå fra Trastevere til ambassaden... Hmmm, tricky. Men blir det 30 grader er det jo ikke kjempekult å traske fra sted til sted i finstasen... :forvirret:

Siden vielsen er ferdig kl 15 og middag ikke er før 19, så må jo de stakkars gjestene få seg en matbit! Så vi skal finne en koselige restaurant med uteservering slik at de kan slappe litt av :)

Vi blir enten 21 eller 22.

Hvor langt har dere kommet? :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi (jeg og mannen) skal bli hentet av en vintage bil med sjåfør. Den kjører oss til ambassaden, venter under vielsen og kjører oss så rundt i byen for å ta bilder med fotografen :)

Når det gjelder gjestene har vi ikke helt bestemt oss, men vi skal undersøke mulighetene for å leie en maxitaxi. Alle skal bo på forskjellige steder (men i samme bydel, Trastevere). På den annen side er det ikke lange biten å gå fra Trastevere til ambassaden... Hmmm, tricky. Men blir det 30 grader er det jo ikke kjempekult å traske fra sted til sted i finstasen... :forvirret:

Siden vielsen er ferdig kl 15 og middag ikke er før 19, så må jo de stakkars gjestene få seg en matbit! Så vi skal finne en koselige restaurant med uteservering slik at de kan slappe litt av :)

Vi blir enten 21 eller 22.

Hvor langt har dere kommet? :)

Kan jeg spørre hva dere må ut med for bil og sjåfør?

Og er det langt fra ambassaden til restauranten dere har valgt da?

Vi har vel strengt talt egentlig bare datoen som helt håndfast, og hår/sminke fordi det kan en av gjestene! ;) Alt annet er i planleggingsfasen! Har tittet på både restaurant, fotograf, kjoler osv, men ikke bestilt enda. Derfor er det jo fint å lese litt tips om hva andre har tenkt og gjort. Tenker i hvert fall å gjøre alt selv, og håper det skal gå fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...