Potetgull Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Hei! I august fikk pusen min sin første vaksine,og vi skulle komme tilbake å gi henne en vaksine til etter en måned. Men det har rett og slett gått helt i glemmeboka:( Hun er innekatt, men vi ville jo vaksinere henne fordet. Men da lurer jeg på.. Er det veldig dumt at vi glemte det? må vi starte "prosessen" på nytt, eller trenger hun bare å ta en vaksine til nå? Har så dårlig samvittighet for at jeg glemte det, og er litt bekymret for lille pusen min nå..
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Hun trenger bare en ny vaksine nå, så fortsetter dere programmet med vaksiner videre (årlig vaksine, eventuelt litt sjeldnere siden hun er innekatt)...
Gjest Lille-pus Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Hei! I august fikk pusen min sin første vaksine,og vi skulle komme tilbake å gi henne en vaksine til etter en måned. Men det har rett og slett gått helt i glemmeboka:( Hun er innekatt, men vi ville jo vaksinere henne fordet. Men da lurer jeg på.. Er det veldig dumt at vi glemte det? må vi starte "prosessen" på nytt, eller trenger hun bare å ta en vaksine til nå? Har så dårlig samvittighet for at jeg glemte det, og er litt bekymret for lille pusen min nå.. Hun trenger en "booster" vasine nå. Det er den hun skulle hatt i september. Re-vaksineringen som foreta 3-4 uker etter den aller første vaksinen gis for at katten skal utvikle tilstrekkelig mengde antistofffer mot de syjdommene den ble vaksinert for med den aller første vaksinesprøyten. Jeg ville ringt vetrinæren og spurt En vaksines vare-tid/beskyttelsestid går ikke til en forhåndsbestemt dato, - så dette kan gå helt greit om pus vaksineres nå. Jeg ville som sagt rint vetrinæren. Dtete da jeg ikke har all detaljkunnskap om virketid på førstegangsvaksinen Hun trenger bare en ny vaksine nå, så fortsetter dere programmet med vaksiner videre (årlig vaksine, eventuelt litt sjeldnere siden hun er innekatt)... Jeg synes ikke man skal oppfordre til å vaksinere innekatter sjeldnere enn det som anbefales ihht. det vaksinasonsregimet katten følger hos vetrinæren. De vaksiner produsentene lager, og som benyttes generelt av vetrinærene, er kombi-vaksiner som beskytter mot flere infeksjonssykdommer. Vaksinens virketid er litt ulik for de ulike sykdommene vaksinen beskytter mot. En annen sak er hvilke krav de seriøse kattepensjonatene stiller til sine gjester mht. vaksinering. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå