AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har hår til bh stroppen nå. Vil ha det ganske lang til midjen ca. Jeg har begynt med ølgjær, b vitamin og omega 3 tar jeg regelmessig. Vurderer frisør sjampo siden disse bra dagligvare bare tørker ut håret mitt. Har nettopp klippet tuppene så det er vel en fin start. Har også kjøpt meg en kam som er vennligere mot håret enn børste. Noen som har flere tips til meg. Flere som virkelig har gått inn for å få langt hår. Hva gjorde du. Vet at man må være tålmodig osv, men jeg trenger litt tips på veien.Vil ha sunt og langt hår ikke bare langt.
Gjest badeand1 Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Kurer det med hårkur en gang i uka. Og tar i balsam, grer gjennom håret og setter det opp til jeg er ferdig med resten. sånn at balsamen sitter i lenge.
Chocoholic Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har hår til bh stroppen nå. Vil ha det ganske lang til midjen ca. Jeg har begynt med ølgjær, b vitamin og omega 3 tar jeg regelmessig. Vurderer frisør sjampo siden disse bra dagligvare bare tørker ut håret mitt. Har nettopp klippet tuppene så det er vel en fin start. Har også kjøpt meg en kam som er vennligere mot håret enn børste. Noen som har flere tips til meg. Flere som virkelig har gått inn for å få langt hår. Hva gjorde du. Vet at man må være tålmodig osv, men jeg trenger litt tips på veien.Vil ha sunt og langt hår ikke bare langt. Jeg kan bare dele mine erfaringer. Jeg har middels tykt, stritt som fy hår til midjen som er ganske sunt:var hos frisøren for ei uke siden og både hun som klippet meg og kollegaer sa at de aldri hadde sett så sunt hår på den lengden før :-) Jeg har hatt langt hår i flere år, men for to år siden ble det usunne klippet vekk og hadde hår til armhulen og gikk aktivt inn for å få langt sunt hår. - Jeg har alltid tatt multivitaminer, og fortsetter med det. - Jeg klipper håret fast hver 8. uke, selv om håret mitt nå er så sunt at jeg egentlig ikke trenger å klippe det. Fordi jeg har så langt hår kan jeg "forebygge" flisete tupper og bare klippe av 1-2 cm for å holde det sunt. - Jeg bruker frisørsjampoer, jeg elsker Joico og selv om jeg har prøvd andre (moroccanoil og redken) er det joico jeg foretrekker, og nesten alle hårproduktene mine er herfra. Jeg har både volumserie og fuktighetsserien og veksler mellom disse til hverdagslig bruk. I tillegg prøver jeg å ikke vaske håret for ofte, annenhver eller hver 3. Har jeg vært ute/brukt mye produkter i håret bruker jeg en rensesjampo. Jeg elsker Redken organic et eller annet til dette. - Etter vask tar jeg i Moroccanoil oil treatment eller Joico K-pak leave-in reconstructor. JEg bruker oljen 3 ganger deretter leave-in 1 gang. - 1 gang i uka kurer jeg håret med fuktighetskur. Joico K-pak intense hydrator til vanlig, men om sommeren bruker jeg en fra solserien til Matrix. Husker ikke hva den heter, men den skal gjenopprette og beskytte håret fra skader fra UVA og UVB-stråler fra sol. Jeg liker også Lee Stafford argan oil mask. I tillegg bruker jeg også annenhver uke en proteinkur før fuktighetskuren. Da bruker jeg Joico K-pak deep penetrating reconstructor. - Hver gang jeg bruker varme, som jeg prøver å unngå btw, bruker jeg en varmebeskytter. Jeg har prøvd mange, men de gjør ofte håret mitt ekkelt og jeg må stort sett alltid vaske det dagen etter. Den jeg foretrekker per nå er Lee Stafford argan oil heat protectant som lar meg beholde den "Vanlige" strukturen til håret og som ikke gjør håret ekkelt. Hvis jeg krøller håret med denne i holde den på krøllene i tillegg. - Jeg bruker ikke hårstrikker med en metalldings på og jeg prøver å unngå fliseklemmer. Disse kan slite på håret. Hjemme bruker jeg bare store klyper, men når jeg trener bruker jeg strikker uten, eller så setter jeg opp håret ved å bruke en spin pin http://0.tqn.com/d/15minutefashion/1/0/5/5/-/-/Goody_Spin_Pin.jpg som man "skrur" inn i håret = minimal skade. - Når jeg tørker håret, klemmer jeg ut vannet fremfor å vri. Kort fortalt, hvis noe *kan* skade håret, unngår jeg det lykke til ;-)
lenechr Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Jeg gikk aktiv inn for å få langt sunt hår for litt over 1 år siden. Dette hjalp meg: -Sluttet å bruke shampo og balsam fra rema, byttet de ut med frisørprodukter -Kuret håret 1 gang i uka med proteinkur og fuktighetskur -Klemte håret så tørt som mulig etter vask -Vasket det så sjeldent som mulig (dvs ikke hver eneste dag) -Unngikk å føne det så godt det lot seg gjøre -Gredde det aldri når det var vått -Brukte ikke hårstrikk med metall på. -Brukte aldri rettetenger o.l Kunne såklart tatt vitaminer itilegg, men det gjorde jeg ikke. Dette hjalp MASSE, desverre er jeg ikke like flink lenger. Jeg begynte forresten denne prosessen rett etter jeg hadde vært hos frisør å klipt bort alt slitt hår. Håper det var litt til hjelp
Gjest Heloise Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Jeg har langt og sunt hår, enda jeg har bleket det 5 ganger hos frisøren nylig (for å fjerne sort farge) og føner det hver gang jeg har vasket det. Men føner man med hårene skal det ikke være skadelig (i følge min frisør). Jeg bruker rettetang hver gang jeg har fønet det. Håret mitt har aldri vært bedre. Jeg kurer 3 min. 2 ganger i uka og bruker organisk shampoo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå