Nora90 Skrevet 3. november 2011 #21 Skrevet 3. november 2011 dere kan også grille en hel ku.. da har dere mat til veldig mange. en ku koster rundt 15000 og er sikker på at det holder i massevis Man kan jo eventuelt ha gris, villsvin, rådyr ++
Skina Skrevet 3. november 2011 #22 Skrevet 3. november 2011 Jeg synes ikke svinestek er hverdagsmat. Vi ønsker ikke å ha noen annen meny, vi er superfornøyd med svinestek og jeg er 100% sikker på at alle gjestene våre vil like og nyte maten. Mine svinsteker er ikke i nærheten av å være seige, de er møre og saftige med masse smak.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #23 Skrevet 3. november 2011 Skinkestek kan jo være godt hvis du passer på å steke den slik at den ikke blir tørr, og unngår å skjære den i disse tynne, grå, kjedelige skivene som er vanlige... Men jeg tror jeg ville valgt et annet tilbehør, dette blir veldig "institusjonsmat" for min del. Jeg tror jeg rett og slett hadde blitt skuffet hvis jeg hadde fått det i bryllup.. Men kanskje det er fordi jeg er vant til mer fancy mat. Jeg synes tilbehørforslagene som ble nevnt over her virket mye mer lovende! Og jeg tror jeg ville valgt oksestek eller kanskje kalvestek eller vilt (men det var vel ikke et alternativ) siden lam er uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #24 Skrevet 3. november 2011 Du vet at biff kommer fra en hel okse eller? Sist jeg sjekka var biffen en bestemt del av oksen.
CathFoto Skrevet 4. november 2011 #25 Skrevet 4. november 2011 Ab: Mange typer biff :0) Men det er uansett ikke så uvanlig som du skal ha det til da.
Gjest Purple Haze Skrevet 4. november 2011 #26 Skrevet 4. november 2011 Okse- eller skinkestek er noe vi ofte har på søndager, og jeg må innrømme at jeg synes det er litt simpelt som bryllupsmiddag. Hva med kalvestek? Det er nydelig, mørt og ikke noe man spiser så ofte. Med rødvinsaus, grønnsaker og en eller annen variant av poteter er dette veldig godt.
Gjest Michelle82 Skrevet 5. november 2011 #27 Skrevet 5. november 2011 Skinkestek synes jeg ikke på noen måte er simpelt. Vi skal ha svinstek, kokte poteter, gulrøtter, erter, rosenkål, surkål, tyttebær og brun saus. God mat som nesten alle liker. Kokte poter og brun saus smaker rimelig kjedelig selv til hverdags. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #28 Skrevet 5. november 2011 Føler Skina kupper tråden litt som svinesteikforkjemper, men jeg er enig i at svinesteik høres ut som om det kan fungere bra dersom man har litt annet tilbehør enn det typiske. Slik vil det nok ikke føles som en vanlig søndagsmiddag eller halvkjipt julebord. Det viktigste er jo selvfølgelig at det smaker godt, men når man er i et bryllup synes jeg man bør tenke på at det skal fremstå litt mer spennende enn til hverdags. Selv spiser jeg ikke svin fordi jeg ikke liker smaken av det, men det er nok ikke så vanlig. Oksesteik er nok uansett det absolutt tryggeste valget, som de aller fleste vil like, men dere kjenner jo gjestene deres best selv. Selv er jeg mer fan av buffet/koldtbord for da kan alle få noe de liker, og spesielt når man skal stå for maten selv så gjør det det lett for andre å hjelpe til med å lage retter. Man trenger ikke mange varme retter heller, mye god mat som er kald. Det kan fint gjøres billig
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #29 Skrevet 7. november 2011 Skinkestek synes jeg ikke på noen måte er simpelt. Vi skal ha svinstek, kokte poteter, gulrøtter, erter, rosenkål, surkål, tyttebær og brun saus. God mat som nesten alle liker. Et bryllup er en høytidssdag og det er to mennesker som skal feires bl.a. med god mat. For min del er ikke svinestek med et slikt tilbehør festmat, det er kjip søndagsmiddag man får hos gamliser, f. eks svigers.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå