Gå til innhold

Nyforlovet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått ring på fingeren, og planleggingen er i gang! Herlig!

Vi er i vår egne lille bobble, og nyter hvert sekund! :D

Vi har satt opp et lite budsjett, sånn foreløbig. Men har kommet til noen spørsmål. og det blir sikkert flere etterhvert!

Vin vil maten, da er det vel vanlig med hvitvin til forret, rødvin til middag, men hva er vanlig til dessert? Hvitvin? Hvor mye regner man pr. pers til desserten? Er det vanligere å kunne velge f.eks conjac, eller andre ting?

Vi skal ha festen på et selskapslokale hvor vi kan ta med drikke og mat.

Vurderer å bruke kokk som er på huset, men har ikke fått svar på hva dette vil koste. Noen som har peiling på CA- pris på kokk og servitører? Vet jo dette kan variere veldig, men kjekt å få en pekepinn på ca pris, for jeg har ikke peiling, og kan sikkert ha bommet kraftig i budsjettet! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg fått ring på fingeren, og planleggingen er i gang! Herlig!

Vi er i vår egne lille bobble, og nyter hvert sekund! :D

Vi har satt opp et lite budsjett, sånn foreløbig. Men har kommet til noen spørsmål. og det blir sikkert flere etterhvert!

Vin vil maten, da er det vel vanlig med hvitvin til forret, rødvin til middag, men hva er vanlig til dessert? Hvitvin? Hvor mye regner man pr. pers til desserten? Er det vanligere å kunne velge f.eks conjac, eller andre ting?

Vi skal ha festen på et selskapslokale hvor vi kan ta med drikke og mat.

Vurderer å bruke kokk som er på huset, men har ikke fått svar på hva dette vil koste. Noen som har peiling på CA- pris på kokk og servitører? Vet jo dette kan variere veldig, men kjekt å få en pekepinn på ca pris, for jeg har ikke peiling, og kan sikkert ha bommet kraftig i budsjettet! ;)

Hvilken vin du skal ha avhenger av hva slags mat du serverer. Det er absolutt ingen regel med hvitvin til forrett osv., det skyldes bare at mange har en tendens til å velge en forrett som passer best med hvitvin. Til dessert kan det passe med både hvitvin, rødvin og dessertvin (eller kanskje noe helt annet), men det kommer altså an på maten. Bestem menyen først.

Skrevet

Gratulerer så mye! :klemmer: Når det kommer til vin til dessert er det jo egentlig opp til deg, men dessertvin kan jo være et alternativ? Vil tro det er ganske vanlig, men vet ikke helt...

Foreldrene mine hadde et bryllup der en kunne velge og vrake i drikke, og flere av bekjente har hatt bar (men dette er vel kanskje mer til etter middag?). Den ene tanten min hadde det "strengere" da, her gikk de rundt og serverte de som ville ha drikke med en bestemt type vin til middagen.

... Okei, nå fikk jeg veldig lyst til å dra i bryllup her! :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...