Gå til innhold

Vil bare fortelle litt om dagens siste måltid! =)))))))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte bare å fortelle om dagens siste måltid. Har telt meg opp til 2600 kcal tidligere i dag, hvilket er helt OK siden jeg spiser lavkarbo. Hvileforbrenningen min er noe lav(1100) da jeg har en stillesittende kontorjobb og helst foretrekker å sitte i godstolen foran tv'en med "Jakten på kjærligheten", men dette gjør selvfølgelig ingenting siden jeg spiser lavkarbo. :lol: Lavkarbo er rene magien!!!! Koser meg med bacon, stekt i ca. 50 gr. smør. Overskuddssmøret, eller smøret som blir liggende igjen i pannen, blir saus på baconet. :sikle: I tillegg har jeg et par klatter rømme og majones ved siden av, som jeg bruker som dip til baconet, siden det er viktig at du får i deg nok fett(!!!!!!!!!!). Tilbehør til dette blir en hel avokado og osteflarn(ren ost som stekes i ovn til det blir sprøtt. :hjerte: ).

Dessert må vi ikke glemme! Det er jo så mye god lavkarbo-dessert som ikke de karbohydratelskende menneskene har! I dag tidlig tenkte jeg derfor å bake litt før jobb, og det blir lavkarbo-versjon av vafler og mandel-biscotti a la Fotballfrue. Forbildet mitt! :pls: Vaflene er laget med mye fløte og smør, og fiberhusk, mandelmel og sukrin. Et MUST pa kjøkkenet dere!! :tommelopp: Ut og kjøp! :handle: Mandelbiscottiene er selvfølgelig hovedsaklig laget av mandler. :fnise: Så nå sitter jeg her også med to lavkarbo-vafler med rømme, og mandel-biscottier dyppet i kokosolje! :rodmer:

Og litt fakta når jeg er så godt i gang: korn, sukker, pasta, poteter, ris og frukt er BANNLYST!!! :opplyser: DU VIL DØ!!! :rope:

Ved siden av har jeg en kaffe latte som er laget av halvparten kaffe og halvparten fløte. Dette blir det noen kopper av om dagen, hehe!!!! :kaffekopp::fnise:

Dog har jeg gått opp 7 kg., men dette gjør ikke noe siden alle sier jeg må vente minst et halvt år før jeg kan forvente meg den vektnedgangen som er den store snakkisen!!!!!!!!!!!!! :nigo:

:takke:

:sarkasme:

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Gjest D_flatmajor
Skrevet

haha, nå lo jeg høyt. Ekstrapoeng for alle ikonene!!!

:catmilk: <-- fløtedrikking er zupert.

Takk for alle tipsa.

• Liker 3
Skrevet

:hoho: Jaa, det hørtes kjempefint ut!

Åå, nå ble jeg kvalm... Tror jeg tar en joggetur! :goodbye:

• Liker 2
Skrevet

:catmilk: <-- fløtedrikking er zupert.

Oooh, denne skal bli mitt nye samleikon på alle lavkarbere som kjører slik misjonering!

Skrevet
:) Men du vaniljedamen: det kostholdet der er jo ikke noe særlig annet enn hva folk som ikke slanker seg spiser hele tiden de også. De går ikke ned i vekt, men det forventer altså du å gjøre - om en stund...hvordan kan det ha seg da? Er det i tankene det ligger, mens en mesker seg med alt som vanligvis betegnes som "et usunt kosthold"?
Skrevet

Du lurte meg, nesten... Så jeg er egentlig nærmest i sjokk nå :sjokkert:

Men, så.... :flau: å så :skratte::tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

Seriøst?

Spiste du det festmåltidet der ETTER å allerede ha inntatt 2600 kcal tidligere på dagen (og uten å ha trent eller gjort noe annet fysisk tungt)?

Tror lett du fikk i deg rundt 4000 kcal på lørdag...2000 kcal i overskudd. Spiser du like mye som det der hver dag, så legger du på deg en kilo bare i løpet av 4 dager...

Lavkarbo funker bra om man skal ned i vekt det, men eter man enorme porsjoner så har det uansett ingen positiv innvirkning på vekta!

Men bare legg inn et par ekstra treningsøkter i uka som kommer du, så retter du nok opp i helgens synder :)

Skrevet (endret)

Seriøst?

Spiste du det festmåltidet der ETTER å allerede ha inntatt 2600 kcal tidligere på dagen (og uten å ha trent eller gjort noe annet fysisk tungt)?

Tror lett du fikk i deg rundt 4000 kcal på lørdag...2000 kcal i overskudd. Spiser du like mye som det der hver dag, så legger du på deg en kilo bare i løpet av 4 dager...

Lavkarbo funker bra om man skal ned i vekt det, men eter man enorme porsjoner så har det uansett ingen positiv innvirkning på vekta!

Men bare legg inn et par ekstra treningsøkter i uka som kommer du, så retter du nok opp i helgens synder :)

:jepp:

Endret av Vanillaa
  • Liker 11
Skrevet
:sarkasme: <--- Dere så denne, sant? ;)
  • Liker 1
Gjest shirelle
Skrevet

hehe... LCHF satt på spissen?

men du.. ikke alle som spiser lavkarbo er dumme. Bare så du vet det :)

Skrevet

Takker så ærbødigst for saksopplysning! :takke:

:nigo:

• Liker 3
Gjest shirelle
Skrevet

hvem er du?

Skrevet

Er vel ingen som sier at de som spiser lavkarbo er dumme? Men det må vel være lov å sette det kostholdet på spissen og gjøre litt narr av alt styret rundt det, uten at de som spiser lavkarbo skal bli fornærma av den grunn og tro at de blir kalt dumme.

• Liker 3
Gjest shirelle
Skrevet

Er vel ingen som sier at de som spiser lavkarbo er dumme? Men det må vel være lov å sette det kostholdet på spissen og gjøre litt narr av alt styret rundt det, uten at de som spiser lavkarbo skal bli fornærma av den grunn og tro at de blir kalt dumme.

greit. er bare litt frustrerende når folk som spiser lavkarbo blir gjort narr av så mye. Jeg føler meg ikke som en overvektig uopplyst latsabb bare fordi jeg spiser lavkarbo. Og vil ikke bli satt i bås med dem. Er faktisk undervektig, men jeg har en hormonforstyrrelse som gjør at jeg må spise lavkarbo for å bli "normal". . og det er ikke noe jeg vil, for lavkarbo er ikke akkurat god mat.

Men skal slutte å ta meg nær av det. :) Vil bare få fram at ikke alle som spiser lavkarbo gjør det fordi de er dumme og late. Noen må spise det for å få normale hormonnivåer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

MEN hvis du spiser lavkarbo av den grunnen og ikke engang liker maten, så regner jeg med at du heller ikke misjonerer om det som straka vegen til alt som er godt i verden :) Og da er du ikke irriterende lenger! Hehe.

Endret av Honeydew
  • Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

:skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...