Slh Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Funnet mange gode råd på dette forumet opp gjennom årene så nå våger jeg meg på en egen tråd Har slitt veldig mye med hudproblemer i ansiktet de siste 5 årene. Huden min er tørr og flassete, kvisete (mange, mange små kviser) og kinnene mine er veldig mye rødere en resten av fjeset. Sånn: Jeg pleier å starte og avslutte dagen med en runde ACO Spotless etterfulgt av Acinyl Cream så til slutt rikelig med Vaseline Intensive Care (har prøvd dyrere og drøyere fuktighetskremer, men de trekker så dårlig inn i huden så jeg går rundt og "glinser" dagen lang, pluss det ble veldig dyrt i lengden siden huden min begynner å flasse av dersom jeg ikke masserer rikelig inn minst 2 ganger om dagen.) Dette har ikke hjulpet stort og blir vel egentlig bare verre og verre for hver dag som går. Nærmeste hudpleieklinikk er vel 3 timer unna, så det er ikke et alternativ. Derfor spør jeg dere kloke hoder om tips, vil virkelig sette pris på all hjelp. (PS1: bruker ikke sminke.) (PS2: har brukt fuktighetskrem hver dag de siste 5 årene, har prøvd å kutte ned bruken men da melder kløingen og flassingen seg med en gang.) Endret 29. oktober 2011 av Slh
CaspertheGh0st Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) På 30.10.2011 den 1.07, Slh skrev: slettet Endret 3. oktober 2016 av soffapute
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Bytt produkter asap, de irriterer huden din. Da tenker jeg ihvertfall på kviseproduktene. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Bytt produkter med en gang! Det er ikke rart du har kviser og irritert hud med de produktene der. Hold deg også unna de produktene du får anbefalt i innlegg #2. Det viktigste er å få huden din i balanse. Kviseproduktene du bruker tørker ut huden din og den blir sensitiv. Kremen du bruker tetter porene, slik at du får mer kviser. Ond sirkel. Min anbefaling er MSs rens for sensitiv hud, MDS skrubb (kun en gang i uken), MDs continuous renewal serum senstitive skin formula og Decleor Aromessence Rose D'Orient Soothing Night Balm. Introduser MD produktene litt forsiktig, dvs. begynn med en ting og øk etterhvert som huden blir mer vant med glykolsyren. Fuktighetskremer er det mye å velge i, mange anbefaler Decléor Hydra Floral Anti-Pollution Flower Nectar Moisturising Cream. Bare velg en fra et trygt merke, dvs at den ikke inneholder mineraloljer eller lanolin. Bruk også en god fuktmaske minst to ganger i uken. Produktene kan du kjøpe mye billigere enn norsk pris på feelunique.com. De har ofte tilbud og det lønner seg ofte å kjøpe sånne gavepakninger. Til sist, les og lær her
EliseK Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Vask ansiktet med helt vanlig, rent vann og tørk godt av med en håndduk, så bruker du a-krem som fuktighetskrem. Det finner du på apoteket. Vanskeligere er det ikke. Har fått ett TONN med spørsmål om hva jeg gjør med huden, siden den er så ren. Vel dette er det jeg gjør! Når jeg sminker meg bruker jeg bare organisk pudder. Det heter terre'doc. Har til og med fått høre at jeg har den peneste huden personen noen sinne har sett. Ikke bruk masse penger på produkter, rent vann og a-krem er altså tingen.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 A-krem er ikke tingen for en som sliter med kviser/urenheter. At den fungerer greit for deg som ikke har problemhud er ikke det samme som at den vil fungere for alle. A-krem inneholder lanolin som er kjent for å tilstoppe porer. Dessuten inneholder den peanøttolje. Peanøtter er et utrolig kraftig allergen, så ville aldri gitt denne til en med sensitiv hud. 3
carianne Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Vask ansiktet med helt vanlig, rent vann og tørk godt av med en håndduk, så bruker du a-krem som fuktighetskrem. Det finner du på apoteket. Vanskeligere er det ikke. Har fått ett TONN med spørsmål om hva jeg gjør med huden, siden den er så ren. Vel dette er det jeg gjør! Når jeg sminker meg bruker jeg bare organisk pudder. Det heter terre'doc. Har til og med fått høre at jeg har den peneste huden personen noen sinne har sett. Ikke bruk masse penger på produkter, rent vann og a-krem er altså tingen. hjelper sikkert en person uten hudproblemer, hadde du hudproblemer som uren hud før dette vidunder-vannet fra springen og a-kremen fra apteket proppet i mineraloljer kom og reddet huden? Min hud hadde klikket! 2
EliseK Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Hva vet dere om min hud? Jeg har slitt med kraftig atopisk allergi i flerfoldige år, og har brukt et utall mengde penger på billige og dyre produkter som liksom skal være så vidunderlig. Har lett etter en kur på allergien og den tørre huden i omlag 16 år før jeg til slutt fant fram til rent vann og a-krem. Alle jeg kjenner som bruker jevnlig a-krem har helt ren hud og lite problemer med kviser og akne. RE: legger til link: http://www.naturligvalg.no/subdet1.htm Her kan man blant annet lese at jordnøttoljen og parabenet som brukes i kremen er bevis at det ikke er allergifremkallende. Endret 30. oktober 2011 av EliseK
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 A-kremen er innmari fet, så den ville jeg ikke brukt med den huden der, TS. Jeg vil anbefale Lavera sine produkter, fri for alkohol og skadelige konserveringsmidler. Fås i helsekostforretning, og er ikke dyrt.
Slh Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2011 Tusen takk for all hjelp så langt, som dere sikkert skjønner så er jeg totalt blåst når det kommer til hudpleie. Etter å ha lest tråden pluss litt googling har jeg kommet frem til denne handlekurven her, noen innspill? -Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Flower Nectar Moisturising Cream 50ml -md formulations Face and Body Scrub 250ml -md formulations Facial Cleanser Sensitive Skin 250ml -md formulations Continuous Renewal Serum Sensitive Skin 60ml -md formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque 75ml -Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask 50ml Forresten, sånn cirka hvor mange uker varer en boks Decleor Hydra Floral eller en tube Continuous Renewal Serum? Koster jo en del og jeg har ikke så fryktelig mye ekstra cash liggende.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Md formulations er ikke spesielt bra hvis du har sensitiv hud. Produktene inneholder både allergifremkallende og hormonforstyrrende stoffer i konserveringsmidler. I tillegg er de nokså dyre. Jeg har selv en sensitiv hud som reagerer med å bli rød/uren om jeg bruker produkter med innholdsstoffer som de som finnes i MD, og ble ikke bra før jeg gikk over til de mer rene helsekostproduktene, som nevnt Lavera. Det er rimelige produkter, og jeg ville helt klart forsøkt dem, som garantert er milde og rene for huden, framfor dyre produkter med innholdsstoffer som erfaringsmessig ikke er heldig for hud som din. Du taper mye penger ved å handle inn alle disse tingene, som antagelig ikke vil gjøre huden din en tjeneste.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #12 Skrevet 30. oktober 2011 Over her mente jeg å skrive at de inneholder allergifremkallende stoffer, og hormonforstyrrende stoffer i konserveringsmidlene som brukes.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #13 Skrevet 30. oktober 2011 EliseK: Jeg vet om flere som har hatt alvorlige allergiske reaksjoner nettopp ved bruk av A-krem, så det tror jeg ingenting på. Forferdelig produkt, punktum. Fuktighetskremen varer nok ikke så lenge, men hvis du bruker balmen jeg nevnte over om natten vil den nok vare lenger. Anbefaler virkelig den balmen, altså. Den reddet huden min i vinter, huden min pleier å frike helt ut når kulden kommer. Det er viktig at huden din får nok fukt og beroliges. Rens, skubb og serum fra MD varer lenge! Skrubben og rensen pleier å vare nesten et år for min del og da brukes de i nakken og på brystet også. Har du lite penger, ville jeg ventet med skrubben og masken fra MD. Som jeg skrev over, begynn forsiktig. Begynner du med alt dette på en gang blir det nok alt for mye for huden din som nok allerede er irritert. Lykke til:) AB # 4 1
Gjest badeand1 Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg bruker garnier 3 in 1 og syns den virker på meg. Har ikke så mange kviser som deg, men det kommer sjelden utbrudd når jeg bruker den hver dag.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #15 Skrevet 31. oktober 2011 Ser du har valgt noen gode produkter, men jeg anbefaler deg å starte veldig rolig, kanskje rensemelk istedet for syrerens i begynnelsen. For det ser ut som huden er i veldig ubalanse. 1
PonniPetra Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 Før du går hen og kjøper så dyre produkter om du nevner (MD, Decleor osv) synes jeg du bør ta deg en tur til hudpleierutine for råd. Det er mye penger og det er dumt å potensielt kaste bort masse penger pga råd fra et forum. Om du er mer komfortabel med råd fra nett anbefaler jeg deg å ta en titt på Hilde Christina sin blogg. Mange gode råd og her kan du også kjøpe hudpleieprogram. Lykke til
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2011 #17 Skrevet 31. oktober 2011 Hva vet dere om min hud? Jeg har slitt med kraftig atopisk allergi i flerfoldige år, og har brukt et utall mengde penger på billige og dyre produkter som liksom skal være så vidunderlig. Har lett etter en kur på allergien og den tørre huden i omlag 16 år før jeg til slutt fant fram til rent vann og a-krem. Alle jeg kjenner som bruker jevnlig a-krem har helt ren hud og lite problemer med kviser og akne. RE: legger til link: http://www.naturligvalg.no/subdet1.htm Her kan man blant annet lese at jordnøttoljen og parabenet som brukes i kremen er bevis at det ikke er allergifremkallende. Å, kjære vene! En hud med atopisk eksem har helt andre behov enn en sensitiv hud som lett får kviser. En hud med atopisk eksem skal bruke produkter som inneholder fett fordi det hindrer huden i å tørke ut. En hud med kviser skal ikke ha produkter med noe særlig fett i fordi de får kvisene til å blomste opp. Hva tror du forresten at jordnøtter egentlig er? Du vet at jordnøtter er det samme som peanøtter og at dette er som gidt å regne for de som er allergiske mot nøtter? Sorry, men en krem som inneholder jordnøttolje kan aldri, jeg gjentar aldri, bli allergifri. Det er ikke mulig! TS: Du har satt opp en god liste, men i utgangspunktet så tror jeg at du kommer langt ved å starte med tre produkter. Jeg tror at MD Formulations og Decleor kan være noe for deg, men for å være sikker på at du får produkter som passer din hud bør du heller nøye deg med tre produkter fra hudpleier til å begynne med fremfor å kjøpe masse på nett som kanskje ikke passer. Start med rens, serum og fuktighet og kjøp heller det andre etter hvert. 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #18 Skrevet 31. oktober 2011 Tusen takk for all hjelp så langt, som dere sikkert skjønner så er jeg totalt blåst når det kommer til hudpleie. Etter å ha lest tråden pluss litt googling har jeg kommet frem til denne handlekurven her, noen innspill? -Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Flower Nectar Moisturising Cream 50ml -md formulations Face and Body Scrub 250ml -md formulations Facial Cleanser Sensitive Skin 250ml -md formulations Continuous Renewal Serum Sensitive Skin 60ml -md formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque 75ml -Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask 50ml Forresten, sånn cirka hvor mange uker varer en boks Decleor Hydra Floral eller en tube Continuous Renewal Serum? Koster jo en del og jeg har ikke så fryktelig mye ekstra cash liggende. Jeg har prøvd alle de produktene, og det hjelper ikke på min hud. Jeg har ikke samme problemer som deg - men får utbrudd pga hormonelle forandringer i kroppen, og derfor hjelper ikke produkter i stor grad(blir bare verre med feil). Decleor har faktisk gjort huden min verre over tid, så det har jeg kuttet ut. Fikk masse utbrudd, tror det har noe med de eteriske oljene å gjøre men vet ikke. MD gjør heller ingenting for meg, selv om jeg synes Renewal Serum hjelper litt på kort sikt. Utfra bildet vil jeg si(uten å overhode ha kompetanse på det) at du nok har flere problemer - som ikke bør behandles som vanlig uren hud. Utfra bildet ser jeg jo at du har urenheter, men samtidig ser det ut som om huden din er veldig sensitiv, at du kanskje reagerer veldig lett med svie/flassing/røde områder om du irriterer huden? Uansett tilfelle så ville jeg aldri i verden kjøpt masse produkter - men heller spandert noen penger på en hudlege. Og da mener jeg ikke hudpleier - men henvisning til hudlege. Det kan spare deg for masse penger, og samtidig gjøre at du unngår å klusse til hele balansen i huden ved å prøve feil produkter om noe annet er problemet.
Gjest anygirl Skrevet 31. oktober 2011 #19 Skrevet 31. oktober 2011 Funnet mange gode råd på dette forumet opp gjennom årene så nå våger jeg meg på en egen tråd Har slitt veldig mye med hudproblemer i ansiktet de siste 5 årene. Huden min er tørr og flassete, kvisete (mange, mange små kviser) og kinnene mine er veldig mye rødere en resten av fjeset. Sånn: Jeg pleier å starte og avslutte dagen med en runde ACO Spotless etterfulgt av Acinyl Cream så til slutt rikelig med Vaseline Intensive Care (har prøvd dyrere og drøyere fuktighetskremer, men de trekker så dårlig inn i huden så jeg går rundt og "glinser" dagen lang, pluss det ble veldig dyrt i lengden siden huden min begynner å flasse av dersom jeg ikke masserer rikelig inn minst 2 ganger om dagen.) Dette har ikke hjulpet stort og blir vel egentlig bare verre og verre for hver dag som går. Nærmeste hudpleieklinikk er vel 3 timer unna, så det er ikke et alternativ. Derfor spør jeg dere kloke hoder om tips, vil virkelig sette pris på all hjelp. (PS1: bruker ikke sminke.) (PS2: har brukt fuktighetskrem hver dag de siste 5 årene, har prøvd å kutte ned bruken men da melder kløingen og flassingen seg med en gang.) Jeg bruker basiron, det funker!! Jeg har aldri vært mer lykkelig enn nå! :D
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #20 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg bruker basiron, det funker!! Jeg har aldri vært mer lykkelig enn nå! :D Men da har du kanskje ikke mye peiling på hud? For utifra beskrivelsene til ts så vil nok ikke huden hennes tåle basiron, snarere gjøre vondt verre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå