Orchideae Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Vi har tradisjon med at førstefødte gutt skal ha et navn på r. Barnefaren er ikke for dette, men jeg tenker at vi kan jo ha et mellomnavn vi ikke bruker? :-) noen fine navn på r? Bare føler på meg at det er en gutt der inne.
Ananas. Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Rasmus, Richard, Ravn, Robert.. Bare noen jeg kom på.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 En del guttenavn på R har vel en viss...tja...belastende assosiasjoner. Roy, Ronny, Roger, Reidar, Robert, Richard, Roar, Roald, Robin... Synes ingen av de er veldig fine, må jeg innrømme. Runar, kanskje? Rasmus? Ruben? Nei, vanskelig. Jeg tror jeg hadde avrundet den tradisjonen, jeg...
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg så en dame i VG som hadde kalt sønnen Rudolf... men den andre het Adolf, så hun hadde kanskje ikke den beste dømmekraften. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 http://www.norskenavn.no/guttenavn.php?antallnavn=1000&bokstav=R 1
Umuriel Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Runar er flott Og av jentenavn liker jeg Runa 2
Orchideae Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2011 Har egentlig mest lyst til å d**** i hele tradisjonen, men tenker at det er moro for barnet å ha et navn med litt mer tanke bak enn at det er fint. Rune og Runar blir ikke aktuelt, for har veldig nære familiemedlemmer som heter det. Og mange av navna på r gar litt ymse rykter. Ikke lett. :/
Gjest Nuppa_ Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 Hvis du egentlig har lyst til å drite i hele greia hadde jeg gjort det! Jeg er imot tradisjoner og oppkalling, med mindre man gjør det 100% fordi man syns det er fint. Jeg ville aldri hatt et "stygt" navn fordi det er tradisjon eller oppkalling. Det er jo deres barn og deres valg. Det må familien din respektere
Klematis Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Navn er deres valg, så ikke bry dere hva familien mener. Synes dere derimot at det er en hyggelig tradisjon, men at problemet er at det ikke finnes noen fine navn på R, så leter dere til dere eventuelt finner et dere synes er fint og bruker det. Finner dere ingen som frister, drit i det Jeg synes Rein er litt kult, men kommer ikke på så mange andre navn på R jeg ville vurdert.
Fanta Exotic Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 http://norskenavn.no/guttenavn.php?antallnavn=1000&bokstav=R
Labello Skrevet 30. oktober 2011 #13 Skrevet 30. oktober 2011 Har du tenkt på det første navnet? Som det skal passe med? Rein og Ravn er jo fine da Regine om det er jente
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #15 Skrevet 30. oktober 2011 Richard er vel egentlig det eneste guttenavnet på R jeg syns er akseptabelt (bortsett fra Rune). Det er imidlertid et navn som ikke gjør seg så godt som fornavn nr. 2. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok sagt takk og farvel til tradisjonen. Du kan jo eventuelt heller kalle opp etter et annet mannlig familiemedlem, dersom du synes det er koselig.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #17 Skrevet 30. oktober 2011 Rein og Ravn er jo fine navn, så lenge det ikke går helt over stokk og stein med Rein, Ravn, Bjørn og Erle i ungeflokken :gjeiper: Andre guttenavn på R som er eksisterende navn og fungerer med norsk uttale.. Ragnar Rafael Rhys Roderick
Surriball Skrevet 30. oktober 2011 #18 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg vet av en som heter Ragnvald. Det syns jeg er et fint navn på R, men kanskje litt uvanlig...
Gjesten Skrevet 30. oktober 2011 #20 Skrevet 30. oktober 2011 Hvis du ikke har for store problemer med det, synes jeg egentlig du skal droppe tradisjonen. Guttenavn på R er sjelden pene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå