Gå til innhold

Smukkeutslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ei snuppe som er litt sår og en del rødprikkete rundt munnen. Jeg mistenker smukken, som vi prøver å bruke soving og litt trøst.

VI koker smukkene og har smurt henne med det meste mellom A-krem og 8hr cream, men utslettet blir vi ikke kvitt.

Er det noen som har gode råd til en fortvilt mamma (annet enn å slutte med smukken)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok av fukt. Har du prøvd Mam Air? De smokkene med bare en tynn ring rundt hele tutten? Ellers kan det komme av kombinasjon av smokkebruk og at det er kaldere i været. Guttungen min var sånn da han var rundt året gammel. Gjorde ikke noe spesielt med det, men unngikk å bruke smokken hvis vi ikke måtte.

Skrevet

Ikke bruk smokken utendørs. Det blir alltid litt fukt mellom smokken og huden, og etterhvert som det blir kaldere vil dette lett gi utslett. Ellers ingen forslag, dessverre.

Skrevet

Det høres ut som utslettet min fikk i fjor vinter, ikke rundt munnen pga. smokk, men på brystet pga. sleving (hun hadde alltid noe i munnen). Det er en kombinasjon av fukt og kulde, ikke farlig, men kan være ubehagelig. Vi smurte med krem for at hun skulle ha det mer behagelig, men utslettet forsvant ikke før det ble varmere i været og hun ble eldre og ikke slevde så mye.

Skrevet

Stellekrem beskytter huden mot fukt og funker faktisk ganske så bra mot smukkeutslett også. Bruker Bephantene eller Weledas. :)

Skrevet (endret)

Prøv Ceridal kuldekrem om det virker som det plager henne. På niesen min holdt det med bare en påsmurning, då ble det bedre og bedre.

Evt smør et tynt lag kuldekrem før dere skal ut, om det ikke går bort på henne. Det forhindrer ihvertfall at det blir verre!

Endret av chico
Skrevet

Vi bruker Mam Air-smukken, men det hjelper ikke stort, og hun sover ute i bhg med smukk.

Jeg får prøve meg fram med de kremene dere anbefaler. Tusen takk!

Hun har i perioder vært plaget med sånt utslett, sommer som vinter, men denne gangen er det sikkelig ille og ekstra langvarig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...