Rosebud Skrevet 29. oktober 2011 #1 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jenta vår på ti mnd har begynt å bite folk, spesielt meg. Det begynte med puppen under amming, men nå biter hun også i skulder, arm osv (hva enn hun får tak i...) Armen min er full av små blåmerker nå. Hun har fire tenner. Får meg ikke til å bli sint og kjefte siden hun er såpass liten enda, men dette må jo gi seg. Noen tips? Hun synes lite om alternativer ala "tygg på biteringen/bamsen/kluten i stedet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 29. oktober 2011 #2 Del Skrevet 29. oktober 2011 Anmeld henne, slik oppførsel kan man ikke finne seg i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quasis Skrevet 29. oktober 2011 #3 Del Skrevet 29. oktober 2011 Når min eldste var i den fasen, fikk jeg råd av helsesøster å ignorere og avlede. Jeg avbrøt med å si f.eks " Å.. se den bilen der" og pekte ut vinduet. Da fikk han ingen oppmerksomhet for oppførselen. Verken positiv eller negativ. Samtidig fikk han fokus på noe annet og glemte det han gjorde. Gikk ikke lange tiden før han sluttet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 29. oktober 2011 #4 Del Skrevet 29. oktober 2011 En ting er å bli sint og kjefte, en annen ting er et myndig "nei". Jeg har ingen problemer med å si "nei" til gutten min på 10 mnd. Enten det er når han biter eller lugger eller hva det enn er han gjør som han ikke får lov til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanted Skrevet 29. oktober 2011 #5 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg heller meg mot avledningsmanøveren. Avled barnet når du merker det er i ferd med å bite noen. Du kjenner mest sannsynlig barnet ditt ekstremt godt, så da er du i perfekt posisjon til å forutse hva hun er i gang med å gjøre. Å si nei til barnet kan du jo gjøre også, men jeg tror ikke det vil hjelpe så veldig. Har en biter selv som er 2 år. Han har bitt flere ganger det siste året og han har vanskeligheter med å kontrollere bitingen under lek. Men det blir stadig bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 29. oktober 2011 #6 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det er viktig å si nei til barn også, for å vise tydelige grenser. Ikke bare vifte vekk alt gale med "oi se på den leken her du!".. Barnet vil nok ikke skjønne så mye av "nei", men han ser at du reagerer negativt på det han gjør, og lærer av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanted Skrevet 29. oktober 2011 #7 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det går an å vise at man reagerer negativt uten å si "NEI!". Og jeg sier "nei" noen ganger, selvsagt, men min erfaring er at det ikke har hjulpet stort. Avledningen har fungert mye bedre, og han biter sjeldnere både hjemme og i bhg. Bruker det som funker best jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 29. oktober 2011 #8 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Det går an å vise at man reagerer negativt uten å si "NEI!". Og jeg sier "nei" noen ganger, selvsagt, men min erfaring er at det ikke har hjulpet stort. Avledningen har fungert mye bedre, og han biter sjeldnere både hjemme og i bhg. Bruker det som funker best jeg Jeg sier aldri "NEI!", jeg sier "nei" med rolig men streng stemme, for SÅ og avlede. Er mange foreldre som kvir seg for å være "strenge" og si nei, men unger har ikke vondt av å høre nei, snarere tvert i mot, det var poenget mitt Endret 29. oktober 2011 av SummerJoy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #9 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det går an å vise at man reagerer negativt uten å si "NEI!". Og jeg sier "nei" noen ganger, selvsagt, men min erfaring er at det ikke har hjulpet stort. Avledningen har fungert mye bedre, og han biter sjeldnere både hjemme og i bhg. Bruker det som funker best jeg Da tipper jeg du ikke er konsekvent nok. Min på 10 måneder stopper med det han holder på med når vi sier nei eller stopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quasis Skrevet 29. oktober 2011 #10 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har ingen problem med å være streng. Tvertimot sees jeg nok på som ganske streng og tydelig. Jeg har alikevel ingen problemer med å se at av og til kan en avledningsmanøver på et lite barn, være vel så effektivt. Og for vår del fungerte det utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanted Skrevet 29. oktober 2011 #11 Del Skrevet 29. oktober 2011 Da tipper jeg du ikke er konsekvent nok. Min på 10 måneder stopper med det han holder på med når vi sier nei eller stopp. Jeg føler faktisk at jeg og pappaen er så konsekvente som vi kan få blitt. Jeg vet ikke hvordan vi kan bli mer konsekvente enn det vi allerede er. Også må jeg bare få tilføye at unger er forskjellige. Det betyr ikke automatisk at du er mer konsekvent som mor enn meg bare fordi at ditt barn stopper raskere med uønsket atferd. Det kan ligge ulike mekanismer og årsaker bak hvorfor barnet biter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosebud Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 31. oktober 2011 Takk for svar og meninger! Kan høres ut som det er en fase mange har vært borti. Skal prøve både å avlede og overse så får vi se om hun responderer til noen av dem. Håper det gir seg snart - auau! Kan jeg spørre hvor lenge deres holdt på med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #13 Del Skrevet 31. oktober 2011 Da tipper jeg du ikke er konsekvent nok. Min på 10 måneder stopper med det han holder på med når vi sier nei eller stopp. Da tipper jeg at du også vet at barn er ulike. Noen responderer på tilsnakk mer enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Dytter denne, for vi sliter med det samme. Startet med puppen, men nå som 10 mnd gammel, biter i alt som kommer i nærheten av munnen. Og til de som sier at det hjelper å si "nei! eller Au!" og flytte vekk, det hjelper ikke, han bare smiler det største hjertelige smilet du kan tenke deg. Virker ikke som at det er "ondsinnet" på noen måte. Virker som en refleks eller at det klør i tennene. Og noen ganger som hans måte å "kose" på. Anonymkode: 3bbc8...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har ei som bet noe fryktelig. Spesielt under amming. Det var et mentalt helvete fordi man satt så klar hele tiden «skjer det?» «skjer det nå?!» Så lenge hu fikk en reaksjon, fortsatte hun. Da mener jeg inkludert «nei» «au» osv. alle lyder ble tatt som en reaksjon. Jeg måtte til slutt bare stå i det. Jeg holdt pusten og var så stille som jeg bare kunne. Først da sluttet hun. Da var ingen reaksjon å få. lykke til. Det er vondt. Hold ut❤️ Anonymkode: e8d87...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dytter denne, for vi sliter med det samme. Startet med puppen, men nå som 10 mnd gammel, biter i alt som kommer i nærheten av munnen. Og til de som sier at det hjelper å si "nei! eller Au!" og flytte vekk, det hjelper ikke, han bare smiler det største hjertelige smilet du kan tenke deg. Virker ikke som at det er "ondsinnet" på noen måte. Virker som en refleks eller at det klør i tennene. Og noen ganger som hans måte å "kose" på. Anonymkode: 3bbc8...e4f Jeg la igjen et svar over. Min bet så hardt at jeg måtte låse opp kjeven ved å trykke inn i munnhulene. om man trodde fødsel var smertefullt, vent til barnet biter deg i puppen. Gaaah🤯🫣 Anonymkode: e8d87...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå