Gå til innhold

Til dere som jobber på småbarnsavd. i bhg

Anbefalte innlegg

Gjest simba80
Skrevet

Hei!

Når barna er ute og leker, og blir våte inn til huden, på beina og videre oppover, går dere inn med en gang da? Eller er dere ute så lenge som dere vil og så får ungene bare gå rundt og være våte til dere går inn?

Finnes det noen regler som sier noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

De merker sikkert ikke at de er våte før de har gått inn og kler av de...

Skrevet

Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i bhg og mine kolleger og jeg gikk alltid inn for å skifte på de små om de var blitt våte.

Er jo ikke holdbart å la barna gå våte i lang tid mens de er ute..

Men det er sikkert forskjell på barnehagene....

Vet ikke om det finnes noen regel på dette, men det er jo rett og slett sunn fornuft som de fleste bare burde ha innebygd spør du meg...

Gjest Annaires
Skrevet

Vet ikke om det finnes noen regel på dette, men det er jo rett og slett sunn fornuft som de fleste bare burde ha innebygd spør du meg...

Amen!

• Liker 1
Gjest simba80
Skrevet

Amen to that!

Men dessverre har jeg erfart at sunn fornuft og praksis ikke alltid går hånd i hånd...nå vil jeg gjerne bare høre hva som er vanlig rundt omkring før jeg tar det opp med bhg.

Skrevet

Der jeg jobbet før, tok vi "kontroller" inni klærne for å kjenne om de var tørre og varme, var de ikke det, ble det inn og skifte. Hvis det var f.eks 15 min igjen til mat-tid, kunne det godt hende barna ble tatt inn. Ble de stadig våte og kalde uten å egentlig gå inn for det, ble foreldre informert om at de trengte mer vanntette/varme klær.

Ikke mange ekstrakaloriene det. :) Om det er vanlig praksis kan ikke jeg svare for da.

Skrevet

Det nytter ikke å ta med 12-14 unger inn igjen fordi et barn har blitt våt. Da blir det heller å bytte til tørt på det våte barnet og fortsette utetida.

I min barnehage er vi stort sett ute etter hovedmåltidet og resten av dagen. De som ikke sover går ut, og de som sover blir vekt til lettmåltidet kl 14. Lettmåltidet spises ute. Selvfølgelig, om det er skikkelig grisevær, som det var i går, så blir vi inne på ettermiddagen. Klissvåte barn som gråter og er kalde funker dårlig ute. Da blir det heller frileik inne resten av dagen i stede.

Gjest gjester
Skrevet

Hei

Støtter deg "fru beist" men føyer til at merker vi at noen er veldig våte eller kalde så går vi selvsagt inn og skifter til tørt, før vi går ut igjen.

Men.. nå gjaldt det jo de minste på småbarnsavdeling. De som kanskje ikke klarer å si i fra selv at de er kalde f.eks. Her må en selvsagt være strengere.

Har du hatt et barn som var veldig vått, så si i fra til barnehagen. Spør hva som er rutinene? Kan hende det har skjedd en lei glipp. Hadde synes det var leit dersom du ikke sa i fra. Vurder også om dere har sendt m. nok/tilstrekkelige klær til deres barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...