aaw Skrevet 29. oktober 2011 #1 Del Skrevet 29. oktober 2011 For å gjøre en lang historie kort så har jeg slitt med urenheter i huden fra jeg var ca 14-15 år til nå (er 27 nå). Fra jeg var 18-19 har jeg kun brukt gode produkter (MD, Décléôr, Matis, Elixir Cosmeceuticals, Babor++). Hudpleierutinen min de siste to årene har vært MD rens for sensitiv hud, serum og fuktighetskrem + øyekrem. Huden min har vært relativt bra de siste to årene. I sommer var jeg på en lang ferie (1 mnd) med mye sol. Jeg gikk tom for rens og vasket bare ansiktet med en klut hver dag (men fortsatte med gode dag/nattkremer). Merket at huden min plutselig roet seg og ble veldig fin, men tenkte bare det var pga sommeren. Nå har jeg gått tom for rens igjen, og pga studentbudsjettet mitt har jeg ikke fått kjøpt nye enda. Har ikke renset huden på to uker (har fjernet sminke med cleansing wipes hvis jeg har hatt mye sminke på huden). Ellers har jeg bare vasket ansiktet med en klut men lunket vann morgen og kveld. Og jeg har aldri hatt så fin hud som nå! Trenger bare concealer under øynene. Så nå lurer jeg på - er det noen fler som har opplevd dette? Er det bare en kortvarig prosess? Må legge til at jeg har ganske sensitiv hud, og har prøvd å kun rense huden med cleansing water fra decleor som er veldig mild. Alikevel er huden min nå nesten perfekt uten rens (men med gode produkter ellers - elixir sin moisture krem og øyekrem fra babor. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Del Skrevet 29. oktober 2011 Tror personlig all dritten jentene bruker i ansiktet nå for tiden, gjør mer skade enn godt for huden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 29. oktober 2011 #3 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring. Jeg bruker aldri renseprodukter, bruker lunkent vann og såpe, og min hud er ren og pen med en kvise i skuddåret. Om det er fordi jeg er heldig med huden eller om det er bra å holde produktbruken på et minimum det vet jeg ikke, men det fungerer bra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerr Skrevet 29. oktober 2011 #4 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har ikke kjempefin hud, men har litt urenheter og noen kviser i ny og ne. Begynte med renseprodukter med ok kvalitet, og merket gradvis at huden ble bedre. Med en gang jeg ble tom for renseprodukter så ble huden katastrofal, og verre enn det den var før jeg begynte med renseproduktene. Kan komme av kosthold også, men har en anelse om at det var renseproduktene. Nå bruker jeg egentlig ingenting, vasker ansiktet morgen og kveld, og syns huden min er bra nå altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aaw Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 29. oktober 2011 Takk for svar.. Jeg har alltid vært veldig "pro-hudpleieprodukter" men nå begynner jeg å tippe litt mer mot at det kanskje er det enkleste som er det beste! At huden regulerer seg selv, på en måte. huden min virker også mye sterkere nå, blir ikke så fort rød og irritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Del Skrevet 29. oktober 2011 Om man ikke bruker ansiktssminke så fungerer sikkert klut med vann kjempefint for dem med sensitiv hud. Feil produkter har gjort huden min verre - definitivt. Også fra de "trygge" dyre merkene du nevner. Noen tåler dårlig aktive ingredienser - og da blir huden helt crazy. Det som virkelig ikke fungerer for meg er renseprodukter hvor man må bruke vipes/bomull - huden blir rød og irritert. Så her i gården går det i produkter som kan skylles av med vann - fordi jeg bruker sminke i ansiktet. Det vil jo nødvendigvis legge seg i porene over tid. Det tok flere måneder før problemene meldte seg pga en krem jeg brukte som stoppet porene, og det tok sikkert over ett år å få huden ca tilbake igjen..... Så jeg ville forsøkt med noe veldig mildt(om ikke hver dag så annenhver dag) om du bruker sminke i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Del Skrevet 29. oktober 2011 2 uker uten produkter, da ser jeg ut som en katastrofe. Men tviler ikke et sekund at det kan funker på endel mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiamiNice Skrevet 29. oktober 2011 #8 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det samme har skjedd med meg. Nå har jeg ikke vært plaget med kviser, men har huden har vært litt tørr og stram og til tider irritert. Jeg har renset huden morgen og kveld som regel i maaange år. Nå har jeg kuttet ut produktene mine tvert, gikk så drastisk til verks at jeg tømte ut dermalogica produktene mine ut i vasken (spg og calming cleanser). Jeg bruker kun øyensminkefjerner og skyller bare ansiktet med lunket vann. Bruker ingenting sminke i ansiktet. Kun øyekrem. Huden føles myk og erikke stram i det hele tatt. Jeg trenger ikke sminke meg til "naturlig glød" ettersom jeg er mye ute i frisk luft og får gløden derfra. Det samme gjelder håret mitt, har kuttet ut alt av produkter og sluttet med føning for ett år siden. Deilig å slippe å bruke tusenvis av kroner på produkter som ikke gjør noe for huden frisk luft og vann gjør like godt :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #9 Del Skrevet 29. oktober 2011 Men går sminken ordentlig bort med bare å skylle med vann? Jeg bruker både sminkefjerningsservietter OG hudrens for at huden skal bli helt sminkefri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 29. oktober 2011 #10 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg tror at man kommer inn i en ond sirkel når man smør trynet sitt fult av foundation og what not. Foundation tetter porene noe sinnssykt, og det vil gi urenheter og kviser i huden som gjør at man føler at man må ha på mer foundation for å dekke det. Derav den onde sirkelen. Nå er jeg heldig som ikke plages med urenheter og kviser i huden, annet enn litt eksem, men jeg bruker bare fuktighetskrem uten parfyme i ansiktet. Bruker litt annen sminke, mascara og øyenskygge, men aldri foundation. Det er som regel nok. Har sett vakre jenter med perfekt hud gjemme seg bak ei maske av foundation eller andre hudprodukter, når de egentlig ikke trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 29. oktober 2011 #11 Del Skrevet 29. oktober 2011 Men går sminken ordentlig bort med bare å skylle med vann? Jeg bruker både sminkefjerningsservietter OG hudrens for at huden skal bli helt sminkefri. Jeg bruker vann og såpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #12 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg bruker vann og såpe. Såp? Da har du en veldig tolerant hud - jeg blir knusktørr av det(såpe er kjent for å tørre ut huden) - som igjen skaper mer produksjon av talg = mer utbrudd. Såpe er vel den tingen alle er enige om at er det dummeste man kan bruke i ansiktet......så jeg vil jo tippe du tåler det aller meste da... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 29. oktober 2011 #13 Del Skrevet 29. oktober 2011 Såp? Da har du en veldig tolerant hud - jeg blir knusktørr av det(såpe er kjent for å tørre ut huden) - som igjen skaper mer produksjon av talg = mer utbrudd. Såpe er vel den tingen alle er enige om at er det dummeste man kan bruke i ansiktet......så jeg vil jo tippe du tåler det aller meste da... Ja, det er mulig det, hva vet jeg? Vasker med lunkent vann og vanlig håndsåpe, skyller igjen med kun vann etterpå og smører meg deretter med bilig fuktighetskrem fra Loreal eller Cosmica/ACO. Og huden er fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #14 Del Skrevet 29. oktober 2011 Da har du en gudsgave av en hud. Heldiggris. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 29. oktober 2011 #15 Del Skrevet 29. oktober 2011 Da har du en gudsgave av en hud. Heldiggris. Det har jeg aldri tenkt over Men jeg plager den sjelden med foundation og solarium, kan jo hende at det har innvirkning og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aaw Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 29. oktober 2011 Men går sminken ordentlig bort med bare å skylle med vann? Jeg bruker både sminkefjerningsservietter OG hudrens for at huden skal bli helt sminkefri. Det er det jeg også lurer på, nemlig.. Jeg bruker ren klut hver dag og når jeg har vasket ansiktet 2-3 ganger med lunkent vann sitter det jo igjen sminke på kluten.. men etter jeg sluttet med renseprodukter trenger jeg egentlig bare concealer under øynene og kanskje litt på ett eller to røde merker fra noen urenheter jeg hadde for 3-4 uker siden. Synes det er et interressant tema, fordi alle hudpleiere og folk som har greie på hud sier jo at man skal rense, og jeg tenker at de som faktisk er utdannet i et felt har mest peiling. Jeg har prøvd alt, både milde renser og aktive renser. Men av en eller annen grunn har huden min plutselig blitt fin av bare lunkent vann+klut+fuktighetskrem. Og hvis det fortsetter å funke er det jo konge... billig og lettvint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #17 Del Skrevet 29. oktober 2011 Bruker også bare vann. Men jeg bruker kun øyensminke, null sminke i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. oktober 2011 #18 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg bruker kun simple sine sminkefjernerservietter og fuktighetskrem, men jeg merker stor forskjell på nå da jeg bruker en dyr en og tidligere da jeg brukte en rimelig. Den jeg bruker nå er virkelig god for min hud. Renseprodukter har jeg forsøkt - det medfører bare tørr og irritert hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 29. oktober 2011 #19 Del Skrevet 29. oktober 2011 Har sluttet med alt av renseprodukter og foundation i 3 måneder nå og huden min har aldri vært bedre. Mine røde arr har blitt mer usynlige, og jeg får mindre kviser. Syns ikke at NOEN skal bruke renseprodukter i ansiktet, huden må jo kunne ta vare på seg selv og når du bruker produkter så blir jo huden avhengig på en måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aaw Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg bruker kun simple sine sminkefjernerservietter og fuktighetskrem, men jeg merker stor forskjell på nå da jeg bruker en dyr en og tidligere da jeg brukte en rimelig. Den jeg bruker nå er virkelig god for min hud. Renseprodukter har jeg forsøkt - det medfører bare tørr og irritert hud. Jeg bruker også en god fuktighetskrem, som nevnt over.. tenker at det er veldig viktig siden kremen sitter på huden hele tiden, mens renseproduktet jo vaskes av. Uansett, så virker det som om huden har det bedre uten, og jeg trenger mindre fuktighetskrem enn før for huden er ikke tørr og stram lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå