Gjest SmurfeLurfen Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Hei! Bruker mineral foundation fra tikei som jeg er kjempefornøyd med. Men kjøpte en mint concealer sist jeg handlet derfra, som skal dekke over rødhet i huden. Jeg blir lett rød i kinnene. Men får det ikke ordentlig til... Man skal ha på concealer først og så foundation. Men alt blander seg liksom.. Og litt vanskelig å ta på concealer siden det er over hele kinnet liksom.. Noen som har tips? Lurer også på hvilken primer dere vil anbefale til fet hud i T-sonen? Billigst mulig Etter noen timer blir huden blank, særlig i pannen og det er ikke så lett å tørke det bort uten at foundation også blir tørket bort.
Ruto Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Har du forsøkt å ta foundation med concealerbørsten på kinnene etter du er ferdigsminket? Det tror jeg vil hjelpe. Som primer bruker jeg Bare Escentuals Oil Control Primer og den fungerer bra for meg. Den er ikke spesielt billig om du kjøper fra Norge da, men. Edit: Et smilefjes for å ikke virke så sinna. Endret 29. oktober 2011 av Ruto
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Har du forsøkt å ta foundation med concealerbørsten på kinnene etter du er ferdigsminket? Det tror jeg vil hjelpe. Som primer bruker jeg Bare Escentuals Oil Control Primer og den fungerer bra for meg. Den er ikke spesielt billig om du kjøper fra Norge da, men. Edit: Et smilefjes for å ikke virke så sinna. Mener du altså at jeg skal ta på foundation med concealerbørsten? Eller concealer til slutt? Tror ikke det går, fordi den er i mint (grønnfarget for å dempe rødhet).. Ps. Fin smiley
Gjest D_flatmajor Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Hei! Bruker mineral foundation fra tikei som jeg er kjempefornøyd med. Men kjøpte en mint concealer sist jeg handlet derfra, som skal dekke over rødhet i huden. Jeg blir lett rød i kinnene. Men får det ikke ordentlig til... Man skal ha på concealer først og så foundation. Men alt blander seg liksom.. Og litt vanskelig å ta på concealer siden det er over hele kinnet liksom.. Noen som har tips? Aiaiai, type mintconcealer har jeg også streva med. Er du sikker på at du ikke bruker for mye? Det virker kanskje som et dumt spørsmål, men min erfaring er at veien er kort fra riktig mengde til komplett hulk/smurf/. 1
Ruto Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Mener du altså at jeg skal ta på foundation med concealerbørsten? Eller concealer til slutt? Tror ikke det går, fordi den er i mint (grønnfarget for å dempe rødhet).. Ps. Fin smiley Rekkefølgen blir slik: 1. Concealer som du pleier. 2. Mineralfoundation som du pleier. 3. Mineralfoundation med concealerbørste. Altså en liten pakket børste. Eller misforstod jeg spørsmålet ditt? Ser at jeg kanskje gjorde det nå. Mente du at det ikke dekker så godt eller at alt blir blandet sammen?
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Mulig jeg bruker for mye ja. Mente altså at concealeren (som jeg tar på først) blander seg med foundation som jeg tar på sist. Og alt blir liksom brun-grønt Men har kanskje brukt litt for mye. Selve foundation dekker bra, men ikke hvis jeg blir for rød i kinnene. Og de gangene jeg har prøvd litt med concealer, så har det grønne vist igjennom foundation, så har ikke giddet prøve noe mer. Men skal prøve litt nå og ha på veldig lite concealer
Lurifaksen Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Har forsket en stund på dette, og dette er min oppskrift: 1) ikke ha et knusktørt underlag. Bruk en fuktighetskrem og eventuelt en primer som gir et tørt men ikke knusktørt underlag. 2) Ikke bruk en vanlig kabukikost til mint concealeren, men bruk en som plukker opp mindre pulver og ikke har så tett bust. Syntetiske rouge koster funker ganske bra. Har også en liten kabuki-kost fra Eco-tools som funker bra, men busten er litt for tett, så jeg må være veldig forsiktig. 3) vent så lenge du gidder før du begynner å påføre foundation, da har mintfargen fått "satt" seg litt mer i huden og blandet seg med oljen fra hudoverflaten. Har jeg ikke tid til å vente, så er jeg bare mer forsiktig når jeg legger foundation over kinnene eller kvisene (der hvor mint-concealeren er brukt) Jeg bruker mint concealer fra Everyday Minerals, har hatt en boks i et år nå og enda er det en god del igjen.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Har forsket en stund på dette, og dette er min oppskrift: 1) ikke ha et knusktørt underlag. Bruk en fuktighetskrem og eventuelt en primer som gir et tørt men ikke knusktørt underlag. 2) Ikke bruk en vanlig kabukikost til mint concealeren, men bruk en som plukker opp mindre pulver og ikke har så tett bust. Syntetiske rouge koster funker ganske bra. Har også en liten kabuki-kost fra Eco-tools som funker bra, men busten er litt for tett, så jeg må være veldig forsiktig. 3) vent så lenge du gidder før du begynner å påføre foundation, da har mintfargen fått "satt" seg litt mer i huden og blandet seg med oljen fra hudoverflaten. Har jeg ikke tid til å vente, så er jeg bare mer forsiktig når jeg legger foundation over kinnene eller kvisene (der hvor mint-concealeren er brukt) Jeg bruker mint concealer fra Everyday Minerals, har hatt en boks i et år nå og enda er det en god del igjen. Takk for tipsene :D Skal virkelig prøve dette!
Gjest happy_me Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 meningen med grønn consealer er ikke at du skal bli grønn i huden. Du skal ha på et veeeeldig tynt lad, gjerne bare ha på med fingertuppen og gni det inn. Du skal ikke bli grønn på kinnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå