Gå til innhold

Barn født i oktober uten barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal det være sånn at barn som er født i oktober ikke får barnehage plass, om barnet da fyller 1 år f.eks 20 oktober?

Det er jo så mange barn som er født mellom august- desember.

Da spør jeg meg selv, hvorfor får ikke de rett til barnehageplass?

Vi vil jo brutalt sett ende opp med januar-august barn fremover da :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er det egentlig sånn? Er ikke slik her jeg bor.

Skrevet

Ett- åringene har bare lovfestet rett til bhg- plass dersom de er født før 1. september året før. Det gjelder over hele landet. De med høstbarn risikerer å måtte vente til ungene er nesten 2 før de får plass.

Skrevet

Ett- åringene har bare lovfestet rett til bhg- plass dersom de er født før 1. september året før. Det gjelder over hele landet. De med høstbarn risikerer å måtte vente til ungene er nesten 2 før de får plass.

Jaja. Spiller ingen rolle når det er full bhgdekning her jeg bor uansett. Har to høstbarn og fått plass med en gang jeg ville.

Skrevet

Jaja. Spiller ingen rolle når det er full bhgdekning her jeg bor uansett. Har to høstbarn og fått plass med en gang jeg ville.

Full barnehagedekning vil i utgangspunktet si at alle som har krav på barnehageplass får det. I din kommune , for jeg er ikke så er det tydeligvis mer enn full barnehagedekning, for du har nemlig fått noe du ikke har krav på og bør dermed prise deg lykkelig for det.

I min kommune er det full barnehagedekning, men det er langt ifra alle som har barn født etter 1.september som får barnehageplass. Jeg for min del vet ihvertfall en ting sikkert. Jeg skal ikke ha noe barn født etter 1. september, for jeg er ikke villig til å gamble med økonomien min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...