AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Har 5000 kcal +/- i underskudd denne uka, har trent mye og spist magert. Nå skal jeg ha spisedag,og lurer på hvor mye jeg kan spise? Vektklubben.no sier jeg skal ha 1600 kcal til dagen,skal jeg holde meg til dette,eller kan jeg spise feks 2000 kcal idag, og heller trene 400 kcal imorgen? Får SÅ dårlig samvittighet av å spise så mye, men siden jeg skal på fest ikveld vil jeg ikke gå på en smell med å spise for lite heller.. Regner 500 kcal for en flaske vin med i disse kcal for spisedagen.. Vil ikke ødelegge vektnedgangen for denne uka når jeg har jobbet så hardt for den
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Har 5000 kcal +/- i underskudd denne uka, har trent mye og spist magert. Nå skal jeg ha spisedag,og lurer på hvor mye jeg kan spise? Vektklubben.no sier jeg skal ha 1600 kcal til dagen,skal jeg holde meg til dette,eller kan jeg spise feks 2000 kcal idag, og heller trene 400 kcal imorgen? Får SÅ dårlig samvittighet av å spise så mye, men siden jeg skal på fest ikveld vil jeg ikke gå på en smell med å spise for lite heller.. Regner 500 kcal for en flaske vin med i disse kcal for spisedagen.. Vil ikke ødelegge vektnedgangen for denne uka når jeg har jobbet så hardt for den ingen?
Lista Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Du kan jo spise akkurat hvor mye du vil. Kos deg i kveld, uten å ta av helt, ta en treningsøkt i morgen, og se hva som skjer på vekta på mandag!
Despicable Me Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 5000 kcal i underskudd? Du kan godt spise 2000+ uten dårlig samvittighet. Spiser du riktig og sunt hele uken, så ødelegger du ikke noe med å spise litt ekstra en dag i uken. Kos deg med god samvittighet!
Rainbow Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg spiser akkurat hva jeg vil på spisedagen. Godteri, potetgull, kake hvis jeg skal i bursdag, noen ganger alkohol, akkurat hva jeg vil til middag (taco, quesedillas, tandori...). Og jeg har likevel gått ned fire og en halv kg på to mnd ved å være sunn og trene ellers i uka.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg spiser akkurat hva jeg vil på spisedagen. Godteri, potetgull, kake hvis jeg skal i bursdag, noen ganger alkohol, akkurat hva jeg vil til middag (taco, quesedillas, tandori...). Og jeg har likevel gått ned fire og en halv kg på to mnd ved å være sunn og trene ellers i uka. oi kan du fortelle mer om dette? Hvor mye kcal underskudd har du ellers? teller du kcal på spisedagen? og hvor mye trener du? Trener du på spisedagen?
Rainbow Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 oi kan du fortelle mer om dette? Hvor mye kcal underskudd har du ellers? teller du kcal på spisedagen? og hvor mye trener du? Trener du på spisedagen? Haha, jeg har jo egentlig ikke peiling på dette. Har bare vært sunn. Har aldri trent mye eller brydd meg om kalorier før, (ikke at jeg har frotsa heller, da, men spiste feks sjokolade hver dag). Så har en teori om at kroppen rett og slett fikk sjokk av at det begynte å skje noe. Trente 1 gang i uka før, men det hjalp ikke pga dårlig kosthold. Mye kose seg middager med kjæresten og sånn. Nå er vi sammen om å ha et sunt hverdagskosthold. Prøver å ha rundt 1500-1600 kalorier daglig, men teller ikke manisk. Bare tenker "det er det mye kalorier i, da tar jeg heller noe annet". Spiser knekkebrød istedet for brød, og prøver å velge sunne middager. Og spiser ikke noe typisk usunt som boller og sjokolade på de vanlige dagene. På spisedagen driter jeg totalt i kaloriene, spiser akkurat hva jeg vil. I går var det blant annet vaffel, muffins, kakao med krem, tacomiddag, kake på en fest, alkohol, sjokolade og potetgull. Da har jeg spist så mye at jeg er lei usunt og ikke har noe problem med å vente 1 uke til neste gang. Trener annenhver dag med treningsvideo (Jillian Michaels 30 day shred). Den er straks ferdig, så må finne en annen video. I tillegg har jeg hest som jeg går tur med, og går noen turer til fots med litt jogging. Er absolutt ingen ekstremist i noen retning. Og mange her inne vil sikkert mene jeg gjør alt feil. Men det funker for meg. Om jeg trener på spisedagen varirer. I går gjorde jeg det. Siden jeg følger video annenhver dag er det forskjellig fra uke til uke om hvorvidt treninga faller på en spisedag.
Dragonfly84 Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Broren min kom med en artig teori som han sa han hadde kilde på, men han viste meg aldri noen link eller noe, så jeg vet ikke om det er noe vitenskaplig belegg for det, eller om det bare er tull. Altså, full disclaimer her. Men det han sa var: Hvis man spiser altfor, altfor mye en dag, så kommer man til slutt til et punkt der kroppen ikke klarer å ta opp mer, slik at det ikke spiller noen rolle om man spiser 100 eller 1000 kalorier etter det, kroppen klarer ikke ta opp mer uansett. Så hvis du har spist 3000 kalorier en dag kan du like godt spise 500 til, det gjør ingen forskjell. Og hvis man har en dag i uka der man spiser halve kongeriket, og seks dager der man har kaloriunderskudd så MÅ man gå ned i vekt, siden seks dager er ganske mye mer enn én. Altså har det ikke noe å si om man spiser 1800, 2800 eller 3800 kalorier på spisedagen (men bare på den ene dagen, selvsagt). Noen som vet om dette er sant? Jeg gjør det sånn nå, spiser så mye jeg bare orker en dag, og har underskudd resten av uka, og det funker for meg, i hvert fall. Har gått ned 3 kg siden jeg begynte med det i sommer/høst. Endret 29. oktober 2011 av Dragonfly84
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 Broren min kom med en artig teori som han sa han hadde kilde på, men han viste meg aldri noen link eller noe, så jeg vet ikke om det er noe vitenskaplig belegg for det, eller om det bare er tull. Altså, full disclaimer her. Men det han sa var: Hvis man spiser altfor, altfor mye en dag, så kommer man til slutt til et punkt der kroppen ikke klarer å ta opp mer, slik at det ikke spiller noen rolle om man spiser 100 eller 1000 kalorier etter det, kroppen klarer ikke ta opp mer uansett. Så hvis du har spist 3000 kalorier en dag kan du like godt spise 500 til, det gjør ingen forskjell. Og hvis man har en dag i uka der man spiser halve kongeriket, og seks dager der man har kaloriunderskudd så MÅ man gå ned i vekt, siden seks dager er ganske mye mer enn én. Altså har det ikke noe å si om man spiser 1800, 2800 eller 3800 kalorier på spisedagen (men bare på den ene dagen, selvsagt). Noen som vet om dette er sant? Jeg gjør det sånn nå, spiser så mye jeg bare orker en dag, og har underskudd resten av uka, og det funker for meg, i hvert fall. Har gått ned 3 kg siden jeg begynte med det i sommer/høst. Hvor mange uker har du gjort dette? og hvor mye underskudd har du hver dag?
Dragonfly84 Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har ikke telt, hverken uker eller kalorier, men jeg begynte vel seriøst ca i månedsskiftet august/september eller noe, og jeg vet omtrent hvilken matmengde jeg må ligge på for at jeg skal gå ned, og da spiser jeg lite nok 6 dager i uka. Absolutt ingen sultekur, det hadde jeg ikke orka. Men jeg trener, spiser litt sunnere enn før og mindre mengder, og så spiser jeg akkurat det jeg vil i de mengdene jeg vil en dag i uka. Jeg er ikke så opptatt av å gå ned fortest mulig, men heller gå ned sakte og bli der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå