AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Noen her som har fått skriftlige advarsler fra arbeidsgiver? Isåfall, hva gikk advarslene ut på?
rakianne Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Noen her som har fått skriftlige advarsler fra arbeidsgiver? Isåfall, hva gikk advarslene ut på? Jeg har gitt skriftlige advarsler. Den ene gjaldt alkoholmisbruk, og den andre gjaldt en som solgte alkohol og røyk til pasienter.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har fått advarsel etter "høyt sykefravær". Tror jeg hadde 8 dager det året. Har heldigvis sluttet i den jobben. Og fått enda mindre sykefravær 10
Gjest Consensio Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har fått 3 (som fører til oppsigelse) De var veldig uklare. Sjefen jobbet på SFO og hun og resten var godt voksne damer som ikke likte at jeg kom inn der med høyere utdannelse enn dem og kom med mange nye forslag til hva vi kunne gjøre. Det stod noe slikt som at de mente jeg sløvet for mye på jobben. Uansett så snakket jeg med kommunen og skolen og det endte med at disse gamle rødstrømpene fikk beskjed om å backe unna, og jeg fortsatte mitt vikariat der til det var ferdig (på pur F...) 13
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg møtte opp for sent på jobben, og fikk da skriftlig advarsel om det...
Viljaa Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har aldri fått, men har vært med på å gi. Det gikk på å komme for sent til jobb gjentatte ganger, ignorere klare beskjeder, og dårlig oppførsel mot kollegaer.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Vet om en tilfelle hvor skriftlig advarsel ble gitt der ansatt mer eller mindre hadde drevet sabotasje. 1
meca Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 Noen her som har fått skriftlige advarsler fra arbeidsgiver? Isåfall, hva gikk advarslene ut på? Jeg har fått det for kasseavvik. Noe som i grunnen var idiotisk, da vi ikke hadde "egne" kasser, men alle på jobben brukte de samme kassene, om hverandre. Men det var den som tok oppgjøret på kvelden som fikk skylda. (For å presisere, var det avvik mellom de pengene som skulle ligget i kassa i følge datasystemet, og summen som faktisk lå der. Ikke et avvik mellom summen jeg hadde telt, og summen som faktisk lå der.) Når det er sagt, har jeg gitt utallige skriftlige advarsler til arbeidstakere, sånn går det vel når man har mange ungdommer ansatt
Titti72 Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har gitt, siden jeg driver firmaet. Det har gått på bakrus og forsentkomming. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Dere som har gitt advarsler; Har dere fungert som referanse for de samme personene når de skal ut og søke jobb? Selv om f.eks personen er flink, og presis, men har kommet for seint noen få ganger og du gir en advarsel; vil det påvirke deg når du skal være referanse for denne personen til en annen arbeidsgiver, og si at han/hun har kommet for seint enkelte ganger? Eller ser du gjennom fingrene på det?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Dere som har gitt advarsler; Har dere fungert som referanse for de samme personene når de skal ut og søke jobb? Selv om f.eks personen er flink, og presis, men har kommet for seint noen få ganger og du gir en advarsel; vil det påvirke deg når du skal være referanse for denne personen til en annen arbeidsgiver, og si at han/hun har kommet for seint enkelte ganger? Eller ser du gjennom fingrene på det? Om man "kommer for sent enkelte ganger" kan man ikke gi skriftlig advarsel, det blir for tynt. Altså, har du en skriftlig advarsel for forsentkomming så er det alvorlig og ja, jeg hadde brukt det om jeg skulle vært referanse. Har en person bare vært forsinket noen ganger, f.eks en liten periode og det har gått over, så gidder jeg ikke å si det.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #12 Skrevet 30. oktober 2011 I fjor så kom jeg for seint til jobb noen ganger og ble gitt muntlig advarsel. Siden den muntlige advarselen så har ikke jeg kommet for seint igjen, har ofte kommet minst 10 min tidligere enn det jeg skal på jobb. Men, nå for to uker siden så kom jeg på jobb for seint fordi jeg glemte at det var min vakt denne dagen. Møtte opp på jobb cirka 15 minutter etter at jeg fikk tlf fra jobb om hvor jeg var. Da fikk jeg vite at jeg skulle få en skriftlig advarsel på det.
Capricorn Skrevet 30. oktober 2011 #13 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg fikk det fordi jeg slang på røret for kunden fra helvete.
Titti72 Skrevet 30. oktober 2011 #14 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har foreløbig ikke fått en telefon ang. referanse på vedkommende, men jeg har fått det på en annen udugelig person som fikk sparken, og da måtte jeg svare at "jeg kan ikke kommentere dette" en rekke ganger. 1
meca Skrevet 30. oktober 2011 #15 Skrevet 30. oktober 2011 Dere som har gitt advarsler; Har dere fungert som referanse for de samme personene når de skal ut og søke jobb? Selv om f.eks personen er flink, og presis, men har kommet for seint noen få ganger og du gir en advarsel; vil det påvirke deg når du skal være referanse for denne personen til en annen arbeidsgiver, og si at han/hun har kommet for seint enkelte ganger? Eller ser du gjennom fingrene på det? Noen ganger er man jo pga arbeidsplassen pålagt å gi skriftlige advarsler for ting, bare for å ha det formelle i orden, uavhengig av om arbeidstaker er fabelaktig på generell basis. Jeg prøver i referansesituasjoner å la det helhetsinntrykket jeg har, være det avgjørende, og enkelthendelser vil nok da komme litt i andre rekke. Når det er sagt, bruker vel de fleste referanser de vet kommer til å si positive ting om dem? Av den grunn har jeg faktisk (riktignok på en høflig måte) tidvis sagt fra til folk som har spurt om jeg vil være deres referanse, om de virkelig tror mine ord vil tjene til deres fordel, dersom det ikke er tvil om at de vet at de i mine øyne har gjort en svært lite imponerende jobb.
Gjest Spinell Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 Har gitt skriftlige advarsler om forsentkomming, udokumentert fravær og uaktsomhet som kunne vært til fare for både arbeidstaker og arbeidsplass. I enkelte tilfeller har potensielle arbeidsgivere ringt for referansesamtale, og på direkte spørsmål om f.eks evnen til å være presis har de fått et riktig, men ikke nødvendigvis svartmalende svar.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #17 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg fikk fordi jeg måtte forlate arbeidsplassen en halvtime, uten å ha sagt i fra flere dager på forhånd, og skaffe vikar (for en halvtime...). Det var sjefens stedfortreder som ga meg advarselen, og det var ren maktmisbruk fra hans del. Det skjedde også en gang tidligere, og sjefen sa ikke noe på det, siden arbeidsplassen ikke lider noen nød om en person er borte en liten stund. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #18 Skrevet 1. november 2011 Jeg fikk skriftlig advarsel fordi jeg hadde hadde mobiltelefon i fritiden min...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #19 Skrevet 1. november 2011 Edit til #18: fordi jeg IKKE hadde mobiltelefon
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #20 Skrevet 1. november 2011 ja, for de var pålagt å gi meg det. jeg fikk det på kasseoppgjør. tingen er at jeg vet hvem som ville ha meg sparket. og de gangene hun ikke overtok kassa mi i pausen, var kasseoppgjøret riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå