Gå til innhold

Heisann dere flinke strikkere!

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess
Skrevet

Jeg har strikket mitt aller første vognteppe (stolt!) i flerfarget Angoraull og det ble kjempefint! Mistet en maske her og der selvfølgelig. Men men :sjenert:

Men det jeg ser nå etter at jeg er ferdig med det, er at jeg har strikket det for løst.. Det henger ikke helt sammen, om dere skjønner hva jeg mener. Det er litt lealøst.. Ikke alltid like lett å se når det er er på pinne..

Er det noe jeg kan gjøre med det eller må jeg bare innfinne meg med at det er slik? Jeg ønsker ikke å tove det eller noe slik, bare få det til å være litt "fastere".

Syntes det er så trist at det ikke ble som jeg ønsket :sjenert: Rookie mistanke i guess.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke du vil vaske det fastere, tror jeg ikke at det er annet å gjøre enn å øve deg på å strikke fastere og gjevnere. Det kommer etter hvert. :jepp:

Gjest Little princess
Skrevet

Men blir det ikke automatisk tovet om jeg vasker det? Eller kan man som du sier vaske det tykkere? :)

Skrevet

Du kan følge tråden og stramme litt etter. Det er mye jobb og ikke så lett hvis du ikke kjenner hvordan tråden går. Men ta en rad av gangen, gå over med en strikkepinner eller heklenål og dra litt i tråden... Etterhvert vil du få en større og større løkke å dra med deg.

Men gjør det noe at det er litt løst?

Neste gang bør du vurdere å strikke med litt tynnere pinner enn det som står i oppskriften, men det hjelper deg jo ikke noe nå.

Skrevet

Jeg vil tro det er enklere og gir bedre resultat å rekke opp og strikke på nytt enn å stramme etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...