Bernardette Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Hva er ditt årlige feriebudsjett? Er det kun er for deg (og om din samboer har samme budsjett for seg selv) eller om det er for deg og mann og to barn f.eks? Og hva er målet ditt med ferien? Jeg liker å kunne ha en skikkelig ferie -nytt sted, nye opplevelser- samt minst en langhelg til en storby årlig.
Mykela Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Vi er 2 og pleier å bruke rundt 40-50 tusen kr på ferie. Målet mitt er å slappe av. Å gjøre nesten ingenting i 2-3 uker høres deilig ut. Vi tar hovedsaklig bare 1 utenlandsreise hvert år. Asia er favoritt reisemål . Liker ikke storbyferie med shopping altså
Anglofil Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) For meg er ferie og reiser viktig, og det er noe jeg prioriterer. Jeg jobber mye ved siden av fulltidsstudier, og derfor er det veldig viktig for meg å lade batteriene. Neste år blir litt spesielt, da skal vi på vår store USA-reise, som jeg da har satt av 100.000 kr til. Reisen er egentlig en bryllupsreise, men den er utsatt for å kunne spare mest mulig. Jeg tenker at feriebudsjettet ligger på mellom 20-50.000 kr i året. I år har det blitt lite reising for vår del, ihvertfall i forhold til hva vi er vant til. I fjor bodde vi tre uker på all inclusive-hotell i Tyrkia på et knallfint femstjerneshotell som kostet 27.000 kr. Summene er forøvrig for to personer, og da er det jeg som betaler. Mvh Yvonne Endret 29. oktober 2011 av Yvonne
Gjest Jytte Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Etter at jeg ble separert bruker jeg minimalt på reiser. Må prioritere huset mitt og bruker endel penger på ordentlig mat, opplevelser og byturer med venninner. Lider så absolutt ingen nød, tjener bra og bor veldig bra. MEN, nå har jeg vært flink og lagt til side litt penger så jeg skal snart på en utenlandsreise ... det blir den første og eneste iår. Noe som er helt uproblematisk for meg .. ferieturer var viktigst i barnas oppvekst - nå for tiden må jeg prioritere annerledes. Sånn er livet for tiden og det er helt greit.
Aranciata Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 For meg varierer det veldig fra år til år. Dette året har jeg brukt 27,000 hittil tror jeg. (Jeg bor i Nord-Amerika så prisene er jo annerledes her.) En uke i Argentina - ca. 11.000 To uker i Mellom-Amerika ca. 11.000 (to separate uker) To helgeturer - ca. 6.000 Så skal jeg to turer til Europa men de blir billige, flyr med bonuspoeng begge to, og bor hos familie og venner, så de to turene til sammen blir nok ikke mer enn kanskje 6.000 tilsammen, alt inkludert. Så innen året er omme har jeg antakelig brukt rundt 33.000/ Jeg prover å få til en tur til Italia hvert år men det ble ikke noe av i år. Neste år forhåpentligvis. Penger til reiser er noe av det aller viktigste for meg! I work to travel! <3
Glitnir Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 For meg varierer det veldig fra år til år. Dette året har jeg brukt 27,000 hittil tror jeg. (Jeg bor i Nord-Amerika så prisene er jo annerledes her.) En uke i Argentina - ca. 11.000 To uker i Mellom-Amerika ca. 11.000 (to separate uker) To helgeturer - ca. 6.000 Så skal jeg to turer til Europa men de blir billige, flyr med bonuspoeng begge to, og bor hos familie og venner, så de to turene til sammen blir nok ikke mer enn kanskje 6.000 tilsammen, alt inkludert. Så innen året er omme har jeg antakelig brukt rundt 33.000/ Jeg prover å få til en tur til Italia hvert år men det ble ikke noe av i år. Neste år forhåpentligvis. Penger til reiser er noe av det aller viktigste for meg! I work to travel! <3 Åssen i alle dager har du fått til to separate uker i Mellom-Amerika for 11 000 kroner? Bare flybillettene må jo koste så mye... *nysgjerrig*
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #7 Skrevet 1. november 2011 Vi bruker 100-150 000 i året på reising. Er to voksne. Prioriterer reising før veldig mye annet.
Aranciata Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Åssen i alle dager har du fått til to separate uker i Mellom-Amerika for 11 000 kroner? Bare flybillettene må jo koste så mye... *nysgjerrig* Jeg bor i Nord-Amerika så Mellom-Amerika er ikke langt unna for meg! Litt som å ta en tur til Hellas fra Norge.
Vibi Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Det varierer veldig. Før vi fikk barn brukte vi fort 80-100 000 på reising i året, men det har nok blitt nesten halvert etter at vi fikk barn. De er foreløpig så små (2,5år og 5 måneder) at vi ikke har hatt dem med så veldig langt ennå, selvom storebror var med en uke i Dubai i februar. Vi prioriterer å sette av penger til reising, og det kommer nok til å ta seg opp igjen når barna blir større.
Vindmølle Skrevet 1. november 2011 #10 Skrevet 1. november 2011 Reisebudsjettet varierer veldig. Vi er to personer og i fjor brukte vi vel 70-80.000,- Da hadde vi en lengre ferietur i Asia og en langweekend. I år er budsjettet ca halvparten, med bil og telt nedover i Europa + to weekendturer. Vi er normalt sett på ferie 3 uker hver sommer og har et par helgeturer (storby, hyttetur osv) hvert år. Annenhvert år resier vi langt (gjerne til et annet kontinent) og annenhvert år pakker vi med oss telt og setter kursen med bil nedover i Europa. Vi er rastløse begge to og ønsker å oppleve masse når vi er på tur, å ligge dagevis på stranden osv er ikke noe for oss.
Gjest MorAase Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 Ca 4000 i året på meg alene. Det er mer en nok.
Gjest strykebrett Skrevet 1. november 2011 #12 Skrevet 1. november 2011 Jeg bruker nok veldig mye penger på reise, mellom 30 og 80 000 i året, og det er bare på meg selv Elsker å reise, er singel og med god inntekt og har ingen barn eller noe annet fornuftig å bruke pengene på, så hvorfor ikke
*Mocca* Skrevet 1. november 2011 #13 Skrevet 1. november 2011 Vel.... Blir ikke store greiene som midlertidig ufør og mannen er arbeidsledig.... Jeg har vel 4000 ekstra på sommerstid og han er det uvisst med, så vi har maks 4000,- til feriebudsjett 2012. Og sånn har det vært de siste årene på en eller annen måte også. Så det blir maks en hyttetur, heldigvis har vi mulighet til å bruke familiehytta i ferien sålenge det passer overens med resten av familiens ferier... Og sammenfaller med behandlinger og intervjuer og diverse. Store drømmen er å kunne ta 1-2 uker ferie på et varmt sted og bare slappe av å komme litt bort fra hverdagen.
Tropic Skrevet 1. november 2011 #14 Skrevet 1. november 2011 Har ikke budsjett, forskjellig fra år til år, i år.ble det myyyye, hehe! 3 ferier, 5 land og 2 verdensdeler (utenom Europa såklart). Blir nok ikke like mye neste år, dessverre, men endel reising blir det nok
reiseglad Skrevet 2. november 2011 #15 Skrevet 2. november 2011 Litt of topic, men hvor billig kan man gjøre en ukes ferie til? Da tenker jeg på utenlandsreise. Man kan jo nå bestille flybilletter til Sør-Europa til våren for en billig penge, kanskje under en tusenlapp. Får man lånt/leid en rimelig leilighet (utenfor sesong, kanskje mai) så er jo de eneste utgiftene mat og transport til/fra flyplass. Har noen prøvd seg på en slik lavbudsjett-tur? Selv reiser vi, familie på fire hvorav to storspisende og shoppende tenåringer, for mellom 50 000 og 100 000 kr hvert år. Noen ganger mer, sjelden mindre.
Aranciata Skrevet 2. november 2011 #16 Skrevet 2. november 2011 Litt of topic, men hvor billig kan man gjøre en ukes ferie til? Da tenker jeg på utenlandsreise. Man kan jo nå bestille flybilletter til Sør-Europa til våren for en billig penge, kanskje under en tusenlapp. Får man lånt/leid en rimelig leilighet (utenfor sesong, kanskje mai) så er jo de eneste utgiftene mat og transport til/fra flyplass. Har noen prøvd seg på en slik lavbudsjett-tur? Jeg tok en gang en veldig billig tur til Italia, brukte totalt 7000 kroner og var der i to uker. Billige billetter og veldig billige leiligheter gjorde susen! (Og Italia er jo ganske dyrt, saa jeg syntes det var ganske bra.)
Mynona Skrevet 2. november 2011 #17 Skrevet 2. november 2011 Jeg bruker ca 15-20.000,- i året på reiser. Dette er utenom lommepenger, kun reisen. I år har det strukket til 2 langweekender i Europa, 1 NYC-uke og 2 Karibiske uker. Lommepengene har jeg ikke kontroll på. Blir en del tusenlapper som flyr i NYC og på langweekend-shoppingferiene.
momarori Skrevet 2. november 2011 #18 Skrevet 2. november 2011 Bruker cirka 8-10000 kr i året. Er student, så det blir feriepengene som går til det. Har fått til et par storbyferier, men det er reising på lavprisbilletter som bestilles i god tid og som gjerne er på ugunstige tidspunkt på døgnet og ikke til helgene. Satser på større reisebudsjett når man er ferdigutdannet og har jevn inntekt
CathFoto Skrevet 3. november 2011 #19 Skrevet 3. november 2011 Vi bruker i snitt 30.000-40.000 pr. pers i året vil jeg tro. En større og dyere tur, og flere små. Billigste stedet jeg har vært var India. Brukte 600,- på mat/drikke/shopping på en uke. Flybilletten kostet 3500,- og hotellet var 150,- natten med god standard.
Mynona Skrevet 3. november 2011 #20 Skrevet 3. november 2011 Vi bruker i snitt 30.000-40.000 pr. pers i året vil jeg tro. En større og dyere tur, og flere små. Billigste stedet jeg har vært var India. Brukte 600,- på mat/drikke/shopping på en uke. Flybilletten kostet 3500,- og hotellet var 150,- natten med god standard. Oi, det var billig billett til India. Kampanje eller noe sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå