AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 vurderer kjøpe et hus. men der står skrevet fra takstmann at grunnmur bør kontroleres. hvem kontakter man da? og så står det at der kan vær fukt og råteskade i kjeller. hvem kontakter man for og finne ut det? og så må vi leie gravemaskin.. huset er veldig lite. så er ikke stort areal som må gravest opp. men hva ca pris vil det der ligge på? og så kan d jo hende vi må gjøre mer enn bare kontrollere grunnmuren..
Athene Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Høres ut som et "styr godt unna" objekt. Her kan det fort ligge kostnader på mange hundre tusen kroner. Bare å få undersøkt skadene koster fort en del tusenlapper. Må huset dreneres på nytt koster det 100-300 000. Er det fukt og råteskader må alt infisert materiale byttes ut, og da snakker man enda større beløp. Hvis det på toppen er feil på grunnmur snakker man veldig høye kostnader. Å vite omfanget før man har fått undersøkt dette er umulig, dette kan koste dere fra 100 000 til over 500 000. Jeg hadde ikke kjøpt objektet uten å få undersøkt skadene profesjonelt først, og fått et sikkert overslag på pris. Hvem du kontakter vet jeg ikke. Jeg har kun erfaring fra venner som har lignende problemer, og dette har blitt dyrt.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Høres ut som et "styr godt unna" objekt. Her kan det fort ligge kostnader på mange hundre tusen kroner. Bare å få undersøkt skadene koster fort en del tusenlapper. Må huset dreneres på nytt koster det 100-300 000. Er det fukt og råteskader må alt infisert materiale byttes ut, og da snakker man enda større beløp. Hvis det på toppen er feil på grunnmur snakker man veldig høye kostnader. Å vite omfanget før man har fått undersøkt dette er umulig, dette kan koste dere fra 100 000 til over 500 000. Jeg hadde ikke kjøpt objektet uten å få undersøkt skadene profesjonelt først, og fått et sikkert overslag på pris. Hvem du kontakter vet jeg ikke. Jeg har kun erfaring fra venner som har lignende problemer, og dette har blitt dyrt. åjda. hørtest litt skummelt ut.. jeg tengte meg at det ville ende opp med 2/300 tusen kroner.. Huset sto for 1.150 men gikk pang ned til 950 tusen.. kansje en grunn til det da.. er litt synd for det er drømmehuset, men er ikke så innteresert i et storprosjekt :S takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå