Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kaffemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe meg en kaffemaskin, men ikk for dyr.

Har sett litt på de forskjellige Tassimo modellene, men vet ikke hva jeg bør kjøpe. Kunne vært kjekt å kunne lage en kopp sjokolade også da.

For meg er det prisene på kapslene som vil være med å avgjøre hva jeg kjøper. Jeg drikker stort sett en kopp kaffe om dagen.

Tar gjerne imot tips til hvor dere kjøper kapslene billig også.

Andre maskiner?

Prøvde å søke før jeg spurte, men det kom ikke opp noe fornuftig svar.

Endret av Belima
Skrevet

Jeg også drikker en til to kopper per dag. Vi kjøpte en espresso til 5000 NOK med kaffekvern inni. Skulle jeg valgt i dag, skulle jeg også kjøpt ei kapsle maskin tror jeg siden jeg drikker så lite og det er bare meg som drikker i huset. Mindre oppvask blir det også.

Du kan jo heller dra til jernia/elkjøp/lefdal og se på dei maskinene som dei har. Ofte er det folk som kan forklare og vise fram ganske så godt. Og du trenger jo ikke å kjøpe den første du ser. :) Nå fram til jul skal nok sikkert vaere gode tilbud vil jeg tro.

Skrevet

Nå fram til jul skal nok sikkert vaere gode tilbud vil jeg tro.

Man skal være litt forsiktig med å tro det. Elkjøp skrur opp prisene før jul sånn at de i januar kan skru de ned igjen og rope høyt om supersalg.

Jeg opplevde det selv i fjor. Jeg så på en kaffemaskin jeg planla å kjøpe i julegave fordi det var en så hyggelig pris på den (tror det var i oktober eller november). Da jeg skulle kjøpe den i desember kostet den nesten dobbelt så mye.

Jeg vet ikke hvordan det er med de andre kjedene, men Elkjøp er ganske slue der ja.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10012513

Skrevet

Nå har Elkjøp en garanti som sier at de skal ha markedspris da, så hvis samme vare er til salgs for lavere pris et annet sted og du sier i fra, så får du den til lavere pris hos Elkjøp også. Og da priser de den ned i butikken også... så å si at Elkjøp er sluere enn de andre er vel å overdrive.

At prisene varierer med sesonger og etter etterspørsel er vel slett ikke unikt for elektrobransjen heller ;)

• Liker 1
Gjest Cupcakes
Skrevet

Jeg vurderte tassimo, men når jeg så på de i butikken syntes jeg de kjentes veldig plastikk og billig ut. Og siden jeg ville ha maskin som lager forskjellige kaffer og annet godt drikke valgte jeg dolce gusto sin, fikk den helautomatiske. Den er jeg kjempe fornøyd med, den lager 2 forskjellige kakaoer, iste, masse forskjellige kaffevarianter, og kjempe deilig med automatisk hor du bare velger drikke og den styrer vann og temperatur. Den kostet 1999,- på elkjøp.

Noen synes kaffen smaker for søtt, men jeg liker ikke reint sort kafe,så for meg er det helt perfekt :jepp:

Skrevet

Maskinen er kjøpt og det ble en Doche Gusto, den runde. En av grunnene til valget var at kaffen smakte best på den maskinen. (merket) I tillegg så kan den lage kjempegod iste! Kakaoen er også veldig god.

Jeg handler på Meny og så i går at jeg kan kjøpe kapslene der. Veldig greit hvis en har lang vei til en elektrisk forretning.

Så takk for alle innspill.

Skrevet

Jeg også drikker en til to kopper per dag. Vi kjøpte en espresso til 5000 NOK med kaffekvern inni. Skulle jeg valgt i dag, skulle jeg også kjøpt ei kapsle maskin tror jeg siden jeg drikker så lite og det er bare meg som drikker i huset. Mindre oppvask blir det også.

Om jeg får spørre, hvilket merke, og er du fornøyd (sett bort i fra at du ville valgt en kapselmaskin i dag)?

Skrevet

http://www.pixmania.com/no/no/1572965/art/siemens/espressomaskin-tk58001.html

En sånn kjøpte vi. Ser at den har blitt en tusen lapp billigere også. Var inn på elkjøp og ble overraska av hvor mange det finnes i dag!!! Det er jo enorm utvalg. Når vi kjøpte før 1 år sida så var det bare et par sånne med kvern inni. Resten av maskinene var med kapsler.

Den vi har er jo grei. Folk skryter av kaffeen. Men jeg opplever at det blir mye oppvask når det er bare meg som drikker. Jeg er ikke begreistra for den rensninga. Og jo mere man drikker jo oftere man må rense men jeg antar at alle har jo den der rensesyklusen inne nå.

Skrevet

Dolce gusto er kjempebra! Enkel i bruk og enkel og rengjøre! Kapslene er ikke veldig dyre og man får tak i dem over alt. Elsker dolce maskinen vår:D vi har og den runde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...