Gå til innhold

skogen i nedre eiker, øvre eiker og drammen og lier ol.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hund og lurte på hvor er det fine skogstier å gå spesielt i nedre eiker. Men også i nabokommunene? Gjerne skogsturer med en brei sti og grusvei og ikke så mange oppoverbakker. Gjerne ved ett tjern. Jeg har funnet to tjern ett i hagatjern og ett på årbogen. Men finnes det noen flere skogsturer ved tjern eller ved skogen generelt. Hva er adressen dit? Tenkte på adressen til nærmeste hus fordi da kan jeg søke den opp på gps en min :) Da jeg ikke skjønner kart og har null retningssans. :sjenert:

Liker meg ved hagatjern og årbogen men er egentlig litt lei av de to stedene nå siden har gått der mange ganger fordi vet ikke om noen andre skogsveier. Liker sånne veier som det er på hagatjern og årbogen :) Eller bare i skogen uten tjern. Jeg synes det er så deilig å gå i skogen samme om det er tjern eller ikke.

Hvor er det skogsveier i nedre eiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøre til Hoensvannet i Hokksund, der går det en fin vei i skogen. Mif hytta er også et fint utgangspunkt å gå tur på, du kommer dit ved å kjøre inn en vei jeg tror heter noe som sirkiriveien, innkjøring i nærheten av der du kjører inn til solsetra/hagatjern, på andre siden av veien for Hagatjern.

Røkebergtjern er også et fint sted, husker ikke hva veien heter(røkebergveien tror jeg) men du kommer dit ved å kjøre gamleveien mellom Mjøndalen og Vestfossen, det går en skogsvei oppover i skogen til venstre visst du kommer fra Mjøndalen.

Du kan kjøre videre oppover i skogen fra Årbogen, etter ca et kvarterts kjøring kommer du til en stor parkering, her går det turstier overalt:)

Jeg er nok litt dårlig til å forklare veien, men søk opp kart så finner du nok frem. Evt kan du spørre meg igjen så skal jeg forsøke å forklare bedre.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta veien rett frem ved tennisbanene på Årbogen, kjør helt til den stopper. Da er du ved Steindammen og Ulevann. Her går det flotte veier "over alt". Herfra kan du rusle rundt i hele Finnemarka.

GOD TUR!

PS! Like fint sommer som vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du har jo også grusstien langs elva fra Mjøndalen, gjennom Steinberg og opp til Hokksund. I Mjøndalen er det litt mye trafikk, men når du kommer til Steinberg er det rolig og koselig, og mellom Steinberg og Hokksund er det en del skog (på Loesmoen). Du kan også ta en avstikker til Tjuvøya, da går du over brua som du får på høyre hånd etter du har gått et stykke i skauen mellom Steinberg og Hokksund (ikke forveksle med trebrua på Steinberg). Hvis du vil kjøre bilen dit kan du ta av til Steinberg (første avkjøring etter Mjøndalen) og så parkere bilen der stien begynner, det er første "vei" inn til høyre igjen. Det står et lite skilt om tursti. Dette ligger rett etter Miljø Stål.

God tur i vakre Nedre Eiker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...